Otázka vkusu - Chrysler PT Cruiser

Ahoj, moje přítelkyně uvažuje o koupi Chrysleru PT Cruiser. Je to dobrý nápad, nebo je tohle auto zajímavé jen designem a jinak mizerné?
Vojta Podešva
Na rozdíl od svých retro kolegů – VW New Beetle a Mini Cooperu – není PT Cruiser zdaleka tak nepraktický a jeho vysoká karoserie skýtá prostor menší dodávky nebo MPV. Pokud se ti líbí zvenku, dokážeš žít s designem interiéru a nečekáš oslnivé řidičské zážitky, není na něm nic špatného. Vše ale stojí a padá se vzhledem, pokud se do něj slečna nezamilovala, najdi jí něco „normálnějšího“.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...
„Ahoj Vojto, má smysl (výkonový, nebavíme se o financích, ty neře-ším) lít do auta 2.0 16v, 103 kW, 200 Nm (kombi 1600 kg) benzín Natural 98 a vyšší, třeba každou třetí nádrž (běžné ježdění – město/okresky, žádná pila), nebo to na výkon motoru nemá žádný vliv a stačí tam cpát standardní 95? ” Pepa
Benzín s vyšším oktanovým číslem má smysl tankovat jen do aut, která jsou schopna ho využít – tedy jejich výrobce doporučuje N98 jako jediné nebo alespoň alternativní palivo. U aut, která takový benzín využít nedokážou (což bude nejspíše i tvůj...
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...
„Je to čistě akadamický dotaz. Která 911 je tím nejlepším Porsche všech dob? ” K.
Obávám se, že nic takového jako „nejlepší 911“ neexistuje. Dokonce i kdyby se vybíralo jen mezi aktuálně vyráběnými verzemi, bylo by určitě možné najít důvody pro to, aby se tou nejlepší stala v podstatě kterákoli z nich. Pravda, zdůvodnit si, že...
„Rád bych se dozvěděl, kam zmizel vnitřní prostor Mercedesu C-W204 v přímém srovnání se Škodou Superb? S překvapením jsem se ve srovnávacím testu těchto dvou vozidel dočetl, že mají naprosto totožný rozvor, tedy hlavní údaj určující vnitřní velikost. Vlastním céčko a kamarád Superb. I když škodovky moc nemusím, při porovnání místa na nohy, především vzadu, je Mercedes Škodou deklasován. Čím to je způsobené?” Dan
Zadním pohonem. Tedy abychom byli přesní, zadním pohonem je způsobeno to, že má relativně malé céčko rozvor srovnatelný se Superbem, i když vnějšími rozměry je o třídu menší. Délkou 4582 mm odpovídá třída C spíše Octavii (5569 mm) než Superbu (4838...
„Ahoj, kterou z výše uvedených ojetin s cenou do 200 tisíc vybrat? Tak 2/3 života bude auto trávit ve městě, zbytek na okreskách, kde se chci bavit. Myslím, že Ford je na tohle trošku moc hardcore a Polo zase nuda. Swift se mi líbí čím dál tím víc a je to můj favorit. Zvláště proto, že upřednostňuji atmosférický benzínový motor a celkově auto s minimem různých eko a elektro… Ubírají se mé myšlenky správným směrem? Jaké jsou případné alternativy? Díky za radu. ” Jan Vavrečka
Swift se opravdu zdá být nejrozumnější volba, už jen proto, že při tvém rozpočtu bude ze všech variant nejnovější a nejzachovalejší. Nicméně podle zvažovaných aut hádám, že máš na rozumné volby ještě dost času, takže bych doporučoval si trošku...
„Podla akých pravidiel, alebo aké obmedzenia platili na motory v rallye skupine B, pretože niektoré autá mali prepĺňané 2-litrové štvorvalce, Audi 5-valec, Metro 6R4 atmosférický šesťvalec. A prečo sa Moskvič pokúšal postaviť auto kategórie Rally skupiny B a rovnako aj Lada Eva?” Kubo Bača
Ve skupině B existovaly čtyři podkategorie, rozdělené podle objemu motoru a minimální hmotnosti, přičemž pro přeplňované motory byl povolený objem vydělen koeficientem 1,4. Do nejvyšší kategorie spadaly vozy s atmosférickými motory o objemu do 4000...
„Vyrážíme s kamarády na dovolenou na Floridu a přemýšlíme, jaké auto si máme pronajmout. V tuto chvíli se rozhodujeme mezi Chevroletem Impala a Fordem Escape. Budeme čtyři s velkými kufry, takže potřebujeme velký zavazadlový prostor. Co by sis vybral ty? Případně, napadá tě nějaká vhodná alternativa? ” Marek Zurian
Zastávám názor, že na dovolené by měl člověk vyzkoušet navštívenou zemi se vším všudy – včetně místní kuchyně, zvyků a, pokud je to možné, také automobilů. Takže z této dvojice bych rozhodně sáhl po Impale, která patří mezi poslední klasické...
„Ahoj Vojto, chtěl bych si na jaro pořídit nějaké sportovní auto na okresky kolem Rožnova. Moc se mi líbí Fiat Barchetta, ale má jen dvě místa, takže bych možná dal přednost spíše Hyundai Coupé v automatu. Přemýšlím ale i o Golfu III GTD, nízká spotřeba a možnost nachipovat ho na pořádný výkon mě skutečně lákají. Je to asi můj favorit… Díky za rady. ” Ondra Chamilla
Obávám se, že na zakroucené horské okresky nebude ani jedno z těchto aut to pravé. Barchetta může alespoň nabídnout příjemné svezení, pokud se chceš kochat, ale Golf třetí generace nebyl svým podvozkem oslnivý nikdy, natož s těžkým turbodieselem. A...