Otevřená volba

Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.
Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti stýskat po kouzlu, eleganci a sladěnosti ­Jaguaru. Jako další alternativa mě napadá snad jen Maserati GranCabrio, jeho osmiválec formuli rozhodně ani trochu nepřipomíná, ­naopak zní naprosto božsky i člověku zamilovanému do amerických V8.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji. ” Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o...
LSD
„Jak náročné by bylo předělat normální diferenciál na lamelový samosvor? ” Martin
Výměna „kus za kus“ je relativně jednoduchá, úprava v podstatě nemožná.
„Ahoj, existuje nějaký rozumný důvod, proč americká autorádia chytají jen liché frekvence?” Tomáš Černák
Ano, v USA se vydávají frekvence vždycky „ob číslo“, tedy desetinné místo zůstává vždycky liché. Výhodou může být například rychlejší ladění ve „skocích“ po 0,2 MHz, nevýhodou je samozřejmě to, že v americkém autě s neupraveným původním rádiem u nás...
„Kdybys měl v kapse 70 000 Kč a měl by sis vybrat italské auto, jaké by to bylo a proč? ” Pietro Veloce Nero
Každý správný petrolhead by měl někdy v životě vlastnit Alfu. A každá správná Alfa má zadní náhon a zběsilá technická řešení, jako je převodovka a zadní brzdy u diferenciálu. Takže volba je jasná – Alfa 75 3.0 V6.
Vojta Dobeš
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„V čem může být lepší řadový šestiválec oproti V6, když bude zbytek motoru cca stejný?” Shelby
Je lépe vyvážený, takže má hladší chod, příjemnější zvuk a je ochotnější k vytáčení. Naopak jedinou výhodou vidlicového šestiválce je jeho lepší skladnost, která je také důvodem, proč většina automobilek dlouhé řadové šestky opouští.
Vojta...
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....
„Jaký typ lidí si podle tvého názoru kupuje Fabii Monte Carlo – anebo jsem jediný, kdo nechápe význam této edice?” Honza Neumann
Nevím, zatím jsem žádného nepotkal. Ale předpokládám, že půjde o lidi, kteří chtějí obyčejný, relativně schopný hatchback, jenž se alespoň navenek tváří sportovně. Anebo prostě usoudili, že Monte Carlo je jediná varianta Fabie, se kterou se jejich...
„Co bys vybral za 3000 eur? Primeru, nebo Outback? Nebo přišetřit jednou tolik a koupit Mondeo ST220? ” Vojta Podešva
Samozřejmě záleží na tom, nakolik potřebuješ čtyřkolku. Ale pokud se dokážeš smířit se spotřebou, je z této trojice Outback nejuniverzálnější a nejužitečnější. A i pokud by se ti podařilo přišetřit dvojnásobek, sáhl bych možná spíše po novějším...
„Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.” Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti...