Otevřená volba

Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.
Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti stýskat po kouzlu, eleganci a sladěnosti ­Jaguaru. Jako další alternativa mě napadá snad jen Maserati GranCabrio, jeho osmiválec formuli rozhodně ani trochu nepřipomíná, ­naopak zní naprosto božsky i člověku zamilovanému do amerických V8.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Chtěl bych si pro radost pořídit Maserati 3200. Nemáš nějakou zkušenost? Někde píšou, že je lepší manuál, na spolehlivost a sílu motoru prý automat. Jen se trochu bojím toho servisu. Třeba na alfy se už šikovní servisáci najdou, ale na Maserati jsem nenašel snad nic kromě značkového. Roční nájezd počítám cca 2000 km. Co říkáš na volbu ty? Je to hlavně srdeční záležitost. Jinak časopis kupuji od začátku a všem vám do budoucna fandím. Děkuji za odpověď.” Roman
Bohužel neznám nikoho dostatečně šíleného na to, aby si takovou věc skutečně koupil, ale vzpomínám si, že o tom kdysi jeden z mých odvážnějších kamarádů reálně uvažoval. Vedle obvyklých problémů se spolehlivostí a cenou údržby i náhradních dílů je...
„Ahoj, často kolem sebe slýchávám, že kombíky jsou škaredé a pro nudné páprdy. Našlo by se alespoň tak pět vozů tohoto typu, které jsou opravdu cool? Díky. ” M.I.
To je věc názoru. Podle mě jsou kombíky často mnohem přitažlivější než jejich sesterské sedany, a proto jsou podle mě cool jako takové a některé cool ještě víc. 1. BMW M5 E34: Poslední pětka se „žraločím čumákem“, poslední M5 ručně vyráběná v...
„Dá se natrénovat driftování na sněhu jako jednodušší škola pro asfalt? Nebo má asfalt natolik jiné podmínky než sníh, že je to nebe a dudy a nemá to smysl? ” Shelby
Rozhodně je to dobrý začátek. Smýkáním se na sněhu se z tebe sice nestane drifter, ale získáš základní návyky – naučíš se instinktivně dávat kontra a řídit auto plynem. Trénink na opuštěném parkovišti nebo jiné vhodné zasněžené ploše by měl být...
„Ahoj, pohrávám si s myšlenkou pořídit staré sportovní auto (v mém případě 1970 Ford Mustang, ale mohlo by se to týkat i něčeho jiného) a upravit ho tak, aby se dalo používat každý den. Myslíš, že taková věc může mít smysl? Jaké úpravy bys v takovém případě volil? ” Vojta Podešva
Jakkoli to může v dnešní době znít šíleně, bývaly doby, kdy i dnešní historická auta bývala nová, a tudíž si je lidé kupovali nikoli jako artefakty k obdivování v garážích, ale jako dopravní prostředky. Čistě teoreticky je tedy možné používat i auto...
„Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.” Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti...
„Ahoj, rád bych si pořídil kabrio, ale musí zastat roli jediného auta po celý rok. Spolehlivost, přijatelné servisní náklady a alespoň lehká stylovost jsou podmínkou. A protože mi můj jinak milovaný Ford za dva roky vlastnictví přivodil alergii na korozi, budu rád, když nebude rozpustné ve vodě. Naopak praktičnost ani spotřebu neřeším. Rozpočet do 70 000 Kč. Zapadá ti do toho Saab 900 Cabrio s turbem? Případně napiš vše, co tě napadne. Díky!” Vajtus
Pokud jde o celoročně použitelné kabriolety, bývali Švédové vždy na špici – přece jen auto stavěné na jejich klimatické podmínky musí zvládnout naši zimu takříkajíc „s prstem v nose“. Takže jakkoli mám obecně tendence příliš nedoporučovat saaby z...
„Ahoj, jak se vlastně ladí podvozky? Dělá se to už dnes na počítači jako všechno ostatní? Jak se vlastně určí, jaký má podvozek být? ” Mopař
Ladění podvozků patří mezi umění, ve kterých budou počítače ještě dlouho sloužit jen jako užiteční pomocníci, ale člověka nahradit nedokážou. A slovo „umění“ jsem použil záměrně, protože ladění podvozků je stejně jako umění naprosto subjektivní a...
„Rozpočet na auto 150 000 Kč, v hledáčku Ford Focus. Existuje lepší volba? Pokud ne, pak jaký Focus? ” Jan Machač
Volba je samozřejmě jasná – ST170 první generace. Tedy, pokud je pro tebe nejdůležitější zážitek z jízdy. Ale teď vážně. S Focusem II se téměř nedá šlápnout vedle, ale pokud neplánuješ polykat obrovské porce kilometrů, vyhni se dieselu. Potenciální...
„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„Potreboval by som radu a jedná sa o M3 E92. Ako by ovplyvnilo jazdu a ovládatelnosť, alebo čo by sa zmenilo (oproti štandardnému obutiu pneumatík), keby sme obuli vpredu 255ky a vzadu 285ky v rozmere 19 palcov? A ďalej ohladom motora. Je lepšie ponechať klasiku (atmosféru), alebo upraviť ho (kompresorom) napr. od G-Power, Gintani, ESS? Čo by bolo lepšie na okresky a aj na okruhy?” Daniel Dubec
To ti přesně může říct jen někdo, kdo už to vyzkoušel – a to já nejsem. V každém případě bude mít více přilnavosti, otázkou je, co se stane s ovladatelností a chováním na limitu. Auto možná bude o něco málo „kousavější“, ale běžný řidič nejspíš...