Neekologická radost

Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první?
Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Čau Vojto, už jsem ti dlouho nenapsal, tak to musím napravit. Můj daily-car jsi zde už zmiňoval, ale teď konečně řeším k RX 400h nějakou zábavnější bokovku. Mám v hlavě dvě možnosti. Levnější, ale překvapivě možná rychlejší, a dražší, ale určitě zábavnější. Řeč je v první řadě o kompletně postaveném Nissanu Almera GTi se swapem motoru SR20VE. Bavíme se o silně upraveném autě, takže si představ Almeru s cca 240 koňmi při ani ne tunové váze, kvalitními pružinami, sakra krátkou skříní, samosvorem, pořádnými brzdami, lehkými koly a semislicky. Naproti nenápadnému Nissanu pro pomalu jezdící babičky stojí kamarádova krásná, opečovávaná M3 E36 s „třidvojkou“, Hamann jednotkou, postavená na 18" ATS obutých v rallye slicku s Bastuck DTM výfukem a 911 GT3 sedačkami. Ač se to nezdá, tak Almera s výkonem nějakých 245 koní na tunu dá relativně těžké M3 s „pouhými“ 218 koňmi na tunu pořádně zabrat. Nissana bych chtěl podvozkově určitě lehce přetáčivého, aby i přes maximální rychlost a efektivitu zůstal stále zábavný, ale táhlým powerslidům, kterými jsou M3 pověstné, se to zábavností samozřejmě nevyrovná… Takže teď babo… eh, Vojto, raď. Díky! ” Marek Zurian
Legendární M3 proti na koleně zbastlenému hot rodu, postavenému navíc na základě nudného japonského hatchbacku se špatnou poháněnou nápravou? To vypadá jako jasná volba. Dokud ovšem člověk nevezme v úvahu pravděpodobně poněkud kolosální rozdíl v...
„Zdravím. Chtěl bych se zeptat na názor. Mercedes E 420, cca 2007. Máte někdo zkušenosti? Díky. ” Jaroslav Šimek
Osobní zkušenost s minulou generací třídy E sice nemám, ale zkušenosti zprostředkované stačí alespoň na ten názor. Stejně jako každé „éčko“ patří i W211 k nejlepším autům své třídy, ale stejně jako u každého Mercedesu od dob fantastické W124 už...
„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...
„Ahoj Vojto, chtěl bych si na jaro pořídit nějaké sportovní auto na okresky kolem Rožnova. Moc se mi líbí Fiat Barchetta, ale má jen dvě místa, takže bych možná dal přednost spíše Hyundai Coupé v automatu. Přemýšlím ale i o Golfu III GTD, nízká spotřeba a možnost nachipovat ho na pořádný výkon mě skutečně lákají. Je to asi můj favorit… Díky za rady. ” Ondra Chamilla
Obávám se, že na zakroucené horské okresky nebude ani jedno z těchto aut to pravé. Barchetta může alespoň nabídnout příjemné svezení, pokud se chceš kochat, ale Golf třetí generace nebyl svým podvozkem oslnivý nikdy, natož s těžkým turbodieselem. A...
„Ahoj, moje přítelkyně uvažuje o koupi Chrysleru PT Cruiser. Je to dobrý nápad, nebo je tohle auto zajímavé jen designem a jinak mizerné? ” Vojta Podešva
Na rozdíl od svých retro kolegů – VW New Beetle a Mini Cooperu – není PT Cruiser zdaleka tak nepraktický a jeho vysoká karoserie skýtá prostor menší dodávky nebo MPV. Pokud se ti líbí zvenku, dokážeš žít s designem interiéru a nečekáš oslnivé...
LSD
„Jak náročné by bylo předělat normální diferenciál na lamelový samosvor? ” Martin
Výměna „kus za kus“ je relativně jednoduchá, úprava v podstatě nemožná.
„Ahoj, jak se vlastně ladí podvozky? Dělá se to už dnes na počítači jako všechno ostatní? Jak se vlastně určí, jaký má podvozek být? ” Mopař
Ladění podvozků patří mezi umění, ve kterých budou počítače ještě dlouho sloužit jen jako užiteční pomocníci, ale člověka nahradit nedokážou. A slovo „umění“ jsem použil záměrně, protože ladění podvozků je stejně jako umění naprosto subjektivní a...