Vychytralé PR

Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300?
Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér Fiatu Freemont je přitažlivější než kabina Dodge Journey. Což není pravda, protože Dodge Journey po faceliftu se od Fiatu Freemont liší zhruba stejně jako Chrysler 300 od Lancie Thema. Tedy především znáčkem na volantu. A stejně kvalitní interiéry najdete i v modelech určených výhradně pro americký trh, jako je například Dodge Charger.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Při pohledu na „Dacii Duster“ připravenou pro závod do vrchu na americké hoře Pike’s Peak mě napadlo, kolik toho musí při přerodu sériového auta v závodní zůstat, aby vůbec bylo možné použít původní název. Skelet karoserie? Blok motoru?” Mopař
To záleží čistě na pravidlech závodů, kterých se s výsledkem chceš účastnit. Existují závodní série, kde ti dovolí změnit tak maximálně nastavení podvozku, a dokonce ti v zájmu vyrovnanosti určí, jakým autem a s jakými díly budeš jezdit (například...
LSD
„Jak náročné by bylo předělat normální diferenciál na lamelový samosvor? ” Martin
Výměna „kus za kus“ je relativně jednoduchá, úprava v podstatě nemožná.
„Dobrý den do redakce už roky nejlepšího automobilového čtení u nás a na Slovensku! Mám jednu otázku. Po prodlouženém víkendu v Amsterdamu jsme si přivezli jeden nechtěný 55eurový suvenýr za špatné parkování. Lísteček byl za stěračem, žádný odtah, žádná botička. Lísteček uvádí na rubu pokyny k zaplacení, dotaz zní, zda je uposlechnout? Existuje pro pořádkové sbory států EU už centrální registr? Nebo má holandská policie právo po mně vymáhat pokutu i v ČR? Když připustím, že stejným autem (nebo aspoň ne se stejnou registrační značkou) už do Holandska nepojedeme, napadá mě neuposlechnout výzvy k zaplacení...” Vojta D.
Vymáhání pohledávek ze strany holandské policie v České Republice určitě možné je, ale nepředpokládám, že by někomu stálo 55 eur za tu námahu. Nicméně z tvého dotazu tak nějak vyplývá, že hodláš do Holandska jet znovu – a i když budeš mít jinou...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš
„Zdravím, Vojto, mám na tebe dotaz ohledně délky převodů u dnešních aut. Často se setkávám s výtkami (naposledy tvůj test Hondy Civic v TopGearu) na příliš dlouhé převodové stupně, které „zabíjejí“ motor. Mně se nedaří přijít na to, kam na to ti lidi chodí? Proč jim připadají rychlosti moc dlouhé? Já nejvyšší převod chápu, beru a požaduju jako ekonomický kvalt, který prostě zařadím na dálnici a pomůže mi tak snížit spotřebu. U rodinného auta jsem snad ale ještě neviděl u šestistupňové manuální převodovky rychlost na nejvyšší stupeň vyšší než 40 km na 1000 otáček motoru. A to mně osobně přijde jako zoufale málo. Na šestistupňovou převodovku. Jezdím pravidelně se dvěma auty (BMW e30 a MB W168), oboje mají pětistupňovou převodovku a na nejvyšší stupeň mají těch samých cca 40 km na 1000 ot. Což mi přijde jako odpovídající hodnota. To jsou ale pětikvalty. Když ty samé převody najednou rozdělím na šest dílů, dostanu tím, podle mě naopak, převodovku krátkou. Já bych u rodinného auta se šestistupňovou převodovkou čekal právě ten šestý stupeň ještě delší. Nepřijde mi totiž zrovna jako bůhvíjaká výhoda šestého stupně výsledek, kdy při dálniční povolené 130 motor točí nějakých 3300 otáček. Nebo teda nerozumím tomu, proč by tam ten šestý stupeň měl vůbec být, když to samé zvládá s přehledem (jistě, když už vůbec nic jiného) levnější pětistupňová převodovka. Když tak mě prosím usměrni, oprav, případně vysvětli, co chápu špatně.” Petr Vícha
Odstupňování převodů je, podobně jako odladění podvozku, jedním z těch aspektů konstrukce automobilů, které se bez opravdu hlubokých znalostí a porozumění technice lépe hodnotí a popisují subjektivně než snahou o „inženýrský“ přístup. Přílišná snaha...
„Ahoj, existuje nějaký rozumný důvod, proč americká autorádia chytají jen liché frekvence?” Tomáš Černák
Ano, v USA se vydávají frekvence vždycky „ob číslo“, tedy desetinné místo zůstává vždycky liché. Výhodou může být například rychlejší ladění ve „skocích“ po 0,2 MHz, nevýhodou je samozřejmě to, že v americkém autě s neupraveným původním rádiem u nás...
„Existuje nějaký přeplňovaný motor do dvou litrů objemu, který má „koule“? Myslím z těch moderních, downsizovaných. ” Hulidopapulos
Požadovanou výbavičkou je nepochybně obdařena přeplňovaná šestnáctistovka z Mini. Charakter nelze tomuto motoru upřít ani v některých aplikacích u PSA, například v nejsilnějším RCZ, ale teprve brblání a prskání do výfuku v Cooperu S si člověka...
„Jaké auto si mám já se svou flotilou starých jaguarů a dalších britských exotů pořídit od jara na denní ježdění? Velmi vzácné XJR manual toto léto bylo úžasné, ale rozhodl jsem se, že hlavně do centra je ho škoda, na zimu jsem oprášil svou E38 Shadow Line 740i, ovšem na jaře asi budu chtít změnu, miloval jsem jízdy s W140, ovšem nevím, jestli bych neměl začít působit trochu seriózně, když na denní ježdění používám cca pět let pouze jaguary, napadlo mě CL nebo i De Ville, nebo 840? Prostě mi něco doporuč, vymyslet si to umím sám, ale láká mě nechat si poradit. ” El Presidente
Vzhledem k tomu, že tak trochu vím, čeho se tvoje každodenní auto může dočkat, a zároveň znám tvoji zálibu v okázalosti, musím ti doporučit něco, co dokáže skloubit oboje. Něco, co přežije jízdu bokem, skoky přes obrubníky i to, že pro všechen čas...
„Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.” Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti...
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...