Vychytralé PR

Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300?
Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér Fiatu Freemont je přitažlivější než kabina Dodge Journey. Což není pravda, protože Dodge Journey po faceliftu se od Fiatu Freemont liší zhruba stejně jako Chrysler 300 od Lancie Thema. Tedy především znáčkem na volantu. A stejně kvalitní interiéry najdete i v modelech určených výhradně pro americký trh, jako je například Dodge Charger.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, nejdříve musím uznat, že AC je super časopis. Četl jsem snad všechna čísla, jak ze stánku, tak na iPadu, a věřím, že mi objektivně poradíš. Mám jednu otázku se dvěma podotázkami. Vlastním Scirocco 1.4 TSI 160 koní, ale už mi to nějak nestačí, i když si nemohu stěžovat. Na tak malý motor dost muziky. Už ale koukám po silnější verzi, buď Scirocco R, nebo Golf R. Ročně najedu 25 tisíc kilometrů (jezdím stejně v létě i v zimě). Jaký je tvůj názor? Vím, že je Scirocco jen předokolka a Golf čtyřkolka, ale na druhou stranu vzhled „Šíra“ je někde jinde. A další otázka: Nejsou už nějaké bližší informace o motorech Golfu VII GTI nebo R? Jestli raději nepočkat? Do té doby bych poladil svůj motor 1.4, mám rozpočet řekněme 200 až 260 tisíc na „tuning“ (turbo, kompresor, sání). Máš s laděním 1.4 nějaké zkušenosti (firmy na turbo apod.)? A hlavně jaký je tvůj názor, co snese pouhá 1.4. Jiná auta jako STi, ST, RS nechci. Mám rád zpracování VW, jejich DSG a motory. Díky za odpověď.” Zdeněk Petráš, Litoměřice
O příští generaci ostrých golfů bohužel zatím žádné informace nemáme, ale můžeme si být vcelku jistí, že GTI i R dorazí s notným zpožděním oproti standardnímu Golfu. Pokud se tedy nechceš obrnit trpělivostí, volil bych něco ze současné nabídky,...
„Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji. ” Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o...
„Ahoj Vojto, zpracoval někdo někdy reálně náklady na pořízení a provozování staršího vozu, řekněme Mercedesu W124 300D, a náklady na pořízení a provozování vozu nového, řekněme Hyundai i30? Proč někteří lidé lpí na tom, aby jejich vůz byl co nejnovější bez ohledu na jeho skutečný stav a vlastnosti? Je pravda, že starší vozy byly dělány poctivěji? Co třeba koroze, která se u nových aut skoro nevyskytuje a u starých ano?” Jan Lauer
Konkrétně ojetý Mercedes W124, tuším že právě v nejsilnější dieselové variantě, měla před několika lety v testu naše britská redakce a přinejmenším několik článků o tomto autě jsme i přebírali. Výsledek sice nebyl takový, že bychom doporučovali 20...
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....
„Přemýšlím o koupi Fiatu Coupé 16VT, všichni mě od něj odrazují, je to dobré auto?” David Marek
Na jednu stranu – ano. Je přitažlivý, jako jedno z mála kupé této kategorie je skutečně použitelný i ve čtyřech a v přeplňované verzi je rychlý. Na stranu druhou – všechno tohle platí jen tehdy, pokud funguje. A to u patnáct let starého...
„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Jaké auto si mám já se svou flotilou starých jaguarů a dalších britských exotů pořídit od jara na denní ježdění? Velmi vzácné XJR manual toto léto bylo úžasné, ale rozhodl jsem se, že hlavně do centra je ho škoda, na zimu jsem oprášil svou E38 Shadow Line 740i, ovšem na jaře asi budu chtít změnu, miloval jsem jízdy s W140, ovšem nevím, jestli bych neměl začít působit trochu seriózně, když na denní ježdění používám cca pět let pouze jaguary, napadlo mě CL nebo i De Ville, nebo 840? Prostě mi něco doporuč, vymyslet si to umím sám, ale láká mě nechat si poradit. ” El Presidente
Vzhledem k tomu, že tak trochu vím, čeho se tvoje každodenní auto může dočkat, a zároveň znám tvoji zálibu v okázalosti, musím ti doporučit něco, co dokáže skloubit oboje. Něco, co přežije jízdu bokem, skoky přes obrubníky i to, že pro všechen čas...
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Ahoj, mám dotaz k Arielu Atom V8. Proč letují bronzem, když stříbro ocel méně „hřeje“? Výroba rámu budí dojem výjimečnosti, ale mně přijde polovičatá.” Jarda Vala
Můj velmi laický tip by byl, že bronzový svar bude odolnější a pevnější než stříbrný – nepředpokládám, že by zrovna v případě Atomu V8 používali méně kvalitní technologii jen proto, že je levnější. Ale snad se mezi čtenáři najde nějaký odborník v...
„Zdravím. Chtěl bych se zeptat na názor. Mercedes E 420, cca 2007. Máte někdo zkušenosti? Díky. ” Jaroslav Šimek
Osobní zkušenost s minulou generací třídy E sice nemám, ale zkušenosti zprostředkované stačí alespoň na ten názor. Stejně jako každé „éčko“ patří i W211 k nejlepším autům své třídy, ale stejně jako u každého Mercedesu od dob fantastické W124 už...