Manuál pro Legacy

Mám dotaz ohledně Subaru Legacy poslední generace. Pohrávám si s myšlenkou pořídit ji s motorem 2.5 s LPG, ale zarazilo mě, že naši prodejci ji nabízejí jen s Lineartronikem, a já bych raději manuál. To se opravdu neprodává s manuálem třeba v zahraničí? A další podotázka… Ještě si pohrávám s myšlenkou na BMW 320 s xDrive. Jak je na tom motor s reálnou spotřebou?
Jiří Lon
Motor 2,5 l se do Legacy na evropském trhu opravdu dodává jen v kombinaci s převodovkou CVT (Lineartronic), pro USA se ale vyrábí i varianta se šestistupňovým manuálem, takže by se dalo uvažovat o variantě „šedého dovozu“, který by možná dokonce mohl vyjít levněji než ofi-ciální nákup. Pokud jde o 320 xDrive, tak z tvé otázky není jasné, jestli máš na mysli benzínovou 320i, nebo 320d. Aktuální verzi trojky s benzínovým dvoulitrem zatím nikdo z naší redakce neměl příležitost vyzkoušet, ale soudě podle mé nedávné zkušenosti s X1 xDrive20i se nedá počítat s nějakými oslnivými hodnotami – obávám se, že ve výsledku bude jen o málo úspornější než benzínové Legacy. Naftová varianta je ale něco zcela jiného a pravděpodobně se dlouhodobě udržíš pod hranicí 7 l/100 km.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Má smysl se snažit naučit se používat meziplyn při normální, tedy nesportovní, jízdě? Používám meziplyn např. když dojíždím na neutrál, tak nejdříve vytočím motor do patřičných otáček a pak zařadím a pustím spojku. Podobně při podřazování. Teď se učím při brzdění a podřazování dávat meziplyn – to už je náročnější. Dá se říct, že bych třeba snižoval opotřebení spojky, převodovky, nebo tak něčeho? Nebo je to úplně k ničemu? Tím dojížděním na neutrál to myslím takto: Jedu na neutrál a dojíždím. Pak chci zase zrychlovat, tak vytočím motor do otáček (odhad správných otáček už mám podvědomě zmáknutý) a pak zařadím a jedu pod plynem dál.” Vojta Podešva
Vzhledem k tomu, že se tvůj dotaz s největší pravděpodobností týká oné Cortiny, kterou renovuješ, a že součástí renovace jen těžko byla instalace kompletně nové převodovky, rozhodně bych používání meziplynu doporučoval. I „nepravý“ meziplyn bez...
„Přemýšlím o koupi italského vozu (konkrétně Alfa Romeo 159), ale všichni moji kamarádi mi to rozmlouvají, prý že se italská auta kazí, ať si prý pořídím německé auto, jako mají oni (Audi, BMW, Mercedes, VW) nebo „tu naši českou“ Škodu. Je to skutečně pravda, že jsou italská auta poruchová? Já mám za to, že je to jen zbytečná fáma. ” David Marek
Tvrdit, že italská auta jsou obecně poruchová, kdežto ta německá jsou spolehlivá, bych si rozhodně nedovolil – v produkci obou zemí bychom našli jak vozy téměř nezničitelné, tak automobily s nezdravě krátkým poločasem rozpadu. Ale pokud jde o Alfu...
„Ahoj Vojto, doporučil bys mi koupi takového Jeepu Wrangler? Silně o něm uvažuji… ” Tomino Tominkovič
To záleží na tom, co od něj čekáš. Pokud hledáš starý poctivý off-road, který lze opravit kladivem a vydrží věčně, jsi na správné adrese. Podle obrázku sis vybral nejstarší generaci Wrangleru, model YJ z let 1987-1995. Tedy poslední model s...
„Ahoj Vojto, nejdřív musím napsat, že Autocar je ten nejlepší časopis o autech. Jsem pravidelný čtenář a mám narvanou skříň všemi ročníky, co u nás kdy vyšly. A proto si dovoluji dotaz. Potřebuji velmi (!) pohodlný dálniční křižník (priorita). Denně najedu tak 800 kilometrů a z toho minimálně 650 po dálnici (po české dálnici). Nechci nic velkého, protože tam budu z 90 % sám, takže kdyby byla nějaká 2+2 nebo jen dvousedadlo, tak by mi to nijak nevadilo. Ale obávám se, že to nebude až tak pohodlné na denní ježdění (po D1). Taky to nemusí být supersport, jde mi hlavně o to dostat se z Olomouce do Prahy v maximálním pohodlí, ale lenoch by to být taky neměl. A na kufru a spotřebě nezáleží už vůbec. Sám nejsem schopen si v dnešní nabídce vybrat. Myslíš, že bys mi uměl nabídnout tak pět aut s maximální cenovkou okolo milionu? Zvažoval jsem i nějakou ameriku, ty jsou pohodlné a krásné, ale bez výjimky obrovské...” Marek Vozdecký
První, co mě při čtení výčtu tvých požadavků napadlo, je Chrysler 300, známý také pod svým italským pseudonymem Lancia Thema. Po nedávné generační obměně už nabízí kromě rozměrů a pohodlí také velmi příjemný interiér a za onen přibližně milion ho...
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Zdravím redakci. Tak se moje hledání začíná ubírat trošku jiným směrem než k původně zvažovanému SUV, i když mám pořád ještě v plánu jít vyzkoušet Subaru Forester. Momentálně uvažuji o BMW 320d, případně o Volvu V60 D3, což jsou auta, která se s trochou snahy dají najít v podobné ceně. Od Volva čekám trošku prostornější interiér, jízdní vlastnosti na hraně neřeším. Do výběru se mi však překvapivě vloudilo i Suzuki Kizashi, u kterého bych se chtěl zeptat na spotřebu, hlavně ve městě. Dá se dostat na 9 litrů na 100 km? No a jako poslední se mi líbí Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 koní. Je sice nejmenší, ale na Slovensku se dá nová koupit podstatně levněji než u nás. Jaké máte zkušenosti s vaší dlouhodobě testovanou Alfou? Díky za odpověď. ” Jiří Lon
Tak tentokrát od konce. Giulietta je sice okouzlující, ale také působí poněkud „nedodělaným“ dojmem. Jako vážně skvělé auto, které se ale zaseklo ve fázi předsériového prototypu. Kizashi je zajímavé auto, ale spotřeba se pod 9 litrů dostane jen s...
„Chtěl bych vás poprosit o radu. Mám vybraných několik aut, o která bych měl zájem, ale nedokážu posoudit, které z nich je to pravé, vyhovovala by mi všechna. Je to Kia cee’d, Citroe¨n C4, Ford Focus, Renault Mégane a jedno z následujících dvou: Renault Laguna a Citroe¨n C5, s nějakou vhodnou motorizací. S pozdravem ” Adamik
Tvůj výběr je nejen velmi široký, ale především nečitelný – mezi Méganem nebo C4 v základní výbavě, které patří k nejlevnějším použitelným rodinným autům na našem trhu, a špičkově vybaveným Focusem nebo dokonce C5 či Lagunou je obrovská propast. Ve...
„Ahoj Vojto, jaké je podle tebe nejvhodnější pneu (myslím rozměr, profil. číslo) pro tyto dva vozy – Ford Mondeo (poslední typ) a Citroe¨n C5 (poslední typ, hydropneumatické pérování, nikoli ocelové pružiny a tlumiče – čili klasika). Obě auta kombi, motor dva litry, palivo nafta. Vím, každé je jiným typem auta. U Mondea mi jde o to neztratit ovladatelnost a zároveň zachovat maximální míru komfortu s ohledem na kvalitu českých silnic, zejména okresek a komunikací v Praze. U Citroe¨nu mi jde zase o pravý opak. Neztratit nic z komfortu, ale aby to auto bylo celkem slušně (s ohledem na určení-poslání-zaměření tohoto auta) ovladatelné, resp. přidat mu trochu na ovladatelnosti. Co bys doporučil? Díky předem za radu.” Pepa
Abych mohl opravdu kvalifikovaně odpovědět, potřeboval bych mít vyzkoušená obě auta přesně v motorizaci, která tě zajímá, s několika variantami kol. Což nemám. Ale můžu ti poskytnout radu obecnou a doufám, že dostačující: Naprostá většina dnešních...
„Ahoj, rád bych si pořídil kabrio, ale musí zastat roli jediného auta po celý rok. Spolehlivost, přijatelné servisní náklady a alespoň lehká stylovost jsou podmínkou. A protože mi můj jinak milovaný Ford za dva roky vlastnictví přivodil alergii na korozi, budu rád, když nebude rozpustné ve vodě. Naopak praktičnost ani spotřebu neřeším. Rozpočet do 70 000 Kč. Zapadá ti do toho Saab 900 Cabrio s turbem? Případně napiš vše, co tě napadne. Díky!” Vajtus
Pokud jde o celoročně použitelné kabriolety, bývali Švédové vždy na špici – přece jen auto stavěné na jejich klimatické podmínky musí zvládnout naši zimu takříkajíc „s prstem v nose“. Takže jakkoli mám obecně tendence příliš nedoporučovat saaby z...
„Ahoj, existuje nějaký rozumný důvod, proč americká autorádia chytají jen liché frekvence?” Tomáš Černák
Ano, v USA se vydávají frekvence vždycky „ob číslo“, tedy desetinné místo zůstává vždycky liché. Výhodou může být například rychlejší ladění ve „skocích“ po 0,2 MHz, nevýhodou je samozřejmě to, že v americkém autě s neupraveným původním rádiem u nás...