Něco pro harlekýny

Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá.
Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám exkluzivní značky, které vám za příslušně hříšné peníze nalakují auto, jak budete chtít). Ale možná je takových aut víc – pokud vás nějaké napadne, napište do redakce nebo na Facebook.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj, před několika lety jsem míval starý Opel Calibra, a i když měl spoustu problémů a pod kapotou ten nejslabší osmiventilový dvoulitr, měl jsem ho prostě rád. A když se potíže staly neúnosnými a já ho musel prodat, začalo se mi stýskat a chtěl bych si časem pořídit Calibru další, třeba už jen na dovolené a „na hraní“. Chtěl bych druhou generaci, po faceliftu a pokud možno z posledního roku výroby, prý existovala i nějaká speciální omezená série, která se u nás nejspíš nesežene. Chci auto bez koroze a neoježděné na našich silnicích. Pokud možno aby mělo kožená sedadla a láká mě dvoulitrový motor s turbem. Jen mi moc nevoní náhon na všechna kola, prý s ním bývaly problémy, a náhon na zadek už bývá nefunkční. Moje představa o výbavě jsou elektrická okna, funkční klimatizace, kůže, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, vyhřívané sedačky. To všechno s rozpočtem nějakých 80 až 100 tisíc. Myslíš, že se dá takové auto sehnat?” Petr
Sehnat se dá cokoli, když má člověk dostatek odhodlání, času a peněz. Peníze ve tvém případě nebudou zásadní problém, protože v cenách Opelů Calibra je těch zhruba 4000 eur, které jsi ochoten zaplatit, poměrně hodně peněz. Takže zbývá jen obrnit se...
„Kdybys měl v kapse 70 000 Kč a měl by sis vybrat italské auto, jaké by to bylo a proč? ” Pietro Veloce Nero
Každý správný petrolhead by měl někdy v životě vlastnit Alfu. A každá správná Alfa má zadní náhon a zběsilá technická řešení, jako je převodovka a zadní brzdy u diferenciálu. Takže volba je jasná – Alfa 75 3.0 V6.
Vojta Dobeš
„Ahoj Vojto, přemýšlím o úpravě svého Audi A8 D2 4.2 V8 na spalování E85. Co si o tom myslíš, jaký máš na to názor? S pozdravem ” Pepa
Vzhledem k obvykle výrazně vyšší spotřebě při provozu na E85 namísto benzínu nemá přestavba zdaleka takový ekonomický efekt jako úprava na LPG. Na druhou stranu, nějaké peníze ušetříš, nepřijdeš o místo v kufru a co může být nejzajímavější, získáš...
„Má smysl se snažit naučit se používat meziplyn při normální, tedy nesportovní, jízdě? Používám meziplyn např. když dojíždím na neutrál, tak nejdříve vytočím motor do patřičných otáček a pak zařadím a pustím spojku. Podobně při podřazování. Teď se učím při brzdění a podřazování dávat meziplyn – to už je náročnější. Dá se říct, že bych třeba snižoval opotřebení spojky, převodovky, nebo tak něčeho? Nebo je to úplně k ničemu? Tím dojížděním na neutrál to myslím takto: Jedu na neutrál a dojíždím. Pak chci zase zrychlovat, tak vytočím motor do otáček (odhad správných otáček už mám podvědomě zmáknutý) a pak zařadím a jedu pod plynem dál.” Vojta Podešva
Vzhledem k tomu, že se tvůj dotaz s největší pravděpodobností týká oné Cortiny, kterou renovuješ, a že součástí renovace jen těžko byla instalace kompletně nové převodovky, rozhodně bych používání meziplynu doporučoval. I „nepravý“ meziplyn bez...
„Ahoj Vojto, chtěl bych si na jaro pořídit nějaké sportovní auto na okresky kolem Rožnova. Moc se mi líbí Fiat Barchetta, ale má jen dvě místa, takže bych možná dal přednost spíše Hyundai Coupé v automatu. Přemýšlím ale i o Golfu III GTD, nízká spotřeba a možnost nachipovat ho na pořádný výkon mě skutečně lákají. Je to asi můj favorit… Díky za rady. ” Ondra Chamilla
Obávám se, že na zakroucené horské okresky nebude ani jedno z těchto aut to pravé. Barchetta může alespoň nabídnout příjemné svezení, pokud se chceš kochat, ale Golf třetí generace nebyl svým podvozkem oslnivý nikdy, natož s těžkým turbodieselem. A...
„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„Ahoj Vojto, zpracoval někdo někdy reálně náklady na pořízení a provozování staršího vozu, řekněme Mercedesu W124 300D, a náklady na pořízení a provozování vozu nového, řekněme Hyundai i30? Proč někteří lidé lpí na tom, aby jejich vůz byl co nejnovější bez ohledu na jeho skutečný stav a vlastnosti? Je pravda, že starší vozy byly dělány poctivěji? Co třeba koroze, která se u nových aut skoro nevyskytuje a u starých ano?” Jan Lauer
Konkrétně ojetý Mercedes W124, tuším že právě v nejsilnější dieselové variantě, měla před několika lety v testu naše britská redakce a přinejmenším několik článků o tomto autě jsme i přebírali. Výsledek sice nebyl takový, že bychom doporučovali 20...
„Ahoj, co si myslíš o Peugeotech 206 RC a 306 GTi? Který z nich je lepší? ” Mopař
Snadná otázka. Kdykoli, za jakýchkoli okolností a v jakémkoli ohledu 306 GTi, jeden z posledních „správných“ peugeotů. Nechci být hrubý, ale 206 RC si nezaslouží být s ním zmiňována v jedné větě.
Vojta Dobeš
„Existuje v dnešní době vůbec auto, které má reálnou spotřebu menší, než je oficiální údaj? ” Štefan Ruffini
Zatím jsem takové neřídil a dokud takové neuvidím, neuvěřím, že by existovalo.
Vojta Dobeš
„Proč se pro pedál akcelerátoru v autě používá slovo „pedál plynu, plynový pedál“? Opravdu by mě to zajímalo. Ještě jsem na to nepřišel. Co vy?” Pepa
Nepodařilo se mi zjistit nic stoprocentního a ověřeného, nicméně předpokládám, že označení „plynový pedál“ přišlo do češtiny z americké angličtiny, ve které se akcelerátoru říká „gas pedal“. Slovo „gas“ přitom sice v překladu znamená „plyn“, ale...