Hledání pokračuje

Děkuju za minulou odpověď k Subaru Legacy. Momentálně se můj seznam zúžil na trochu nesourodou trojici. Moje požadavky jsou pružný, úsporný motor, rozumná výbava, kufr schopný pojmout kočárek a pokud možno kočár. Cena do 600 tisíc a nájezd do 50 tisíc kilometrů. Mazda 6 2.2 MZR-CD by vyhovovala, jen chybí 4x4. U BMW 320xd se obávám, že nepojme kočár. Poslední volba je Forester 2.0d, na SUV jsem zvyklý, ale slyšel jsem nepříznivé zvěsti o jeho spolehlivosti. Takže dotaz – vleze se do BMW 3 v kombíku ten otravný kočár? A za kolik dokáže jezdit reálně 330xd po městě? Ten motor by se mi opravdu moc líbil.
Jiří Lon
S 330xd jsem nikdy nejezdil, ale i aktuální generace 535d byla schopná pohybovat se v městském provozu s rozumnou spotřebou, řádově do osmi litrů. Pokud jde o kočárek, nemám tušení – kočárky se mezi testovanými vozidly příliš nevyskytují. Nejlepší asi bude vyzkoušet kombinaci konkrétního kočárku s konkrétním autem. Pokud ti ale vyhovují SUV, mazdy, potřebuješ čtyřkolku a baví tě řídit, mohla by být zajímavou alternativou Mazda CX-5. Zatím jsem s ní nejel, ale slyším na ni nadšené ohlasy a s trochou snahy by se mohla dát pořídit za cenu nepříliš vyšší, než je tvůj původní rozpočet…
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Mám dotaz ohledně Subaru Legacy poslední generace. Pohrávám si s myšlenkou pořídit ji s motorem 2.5 s LPG, ale zarazilo mě, že naši prodejci ji nabízejí jen s Lineartronikem, a já bych raději manuál. To se opravdu neprodává s manuálem třeba v zahraničí? A další podotázka… Ještě si pohrávám s myšlenkou na BMW 320 s xDrive. Jak je na tom motor s reálnou spotřebou? ” Jiří Lon
Motor 2,5 l se do Legacy na evropském trhu opravdu dodává jen v kombinaci s převodovkou CVT (Lineartronic), pro USA se ale vyrábí i varianta se šestistupňovým manuálem, takže by se dalo uvažovat o variantě „šedého dovozu“, který by možná dokonce...
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„Kdybys měl v kapse 70 000 Kč a měl by sis vybrat italské auto, jaké by to bylo a proč? ” Pietro Veloce Nero
Každý správný petrolhead by měl někdy v životě vlastnit Alfu. A každá správná Alfa má zadní náhon a zběsilá technická řešení, jako je převodovka a zadní brzdy u diferenciálu. Takže volba je jasná – Alfa 75 3.0 V6.
Vojta Dobeš
„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„V 60. letech se v USA hodně ladily i VW Brouky, Karmanny Ghia apod… Používaly se (a používají pořád) i na dragstrip, a pokud vím, tak se nejvíc používá silně modifikovaný a přeplňovaný dvoulitr boxer. Někde jsem četl, ale možná jsem si to spletl, že dokonce konkurovaly ve výkonu v přímce americkým muscle cars. Co je na tom pravdy? Může oturbený čtyřválec 2.0 zatopit 5–7litrovému V8?” Vojta
Může, zvláště když je nacpaný do vehiklu, který ve srovnání s klasickým muscle carem váží jen o málo víc než polovinu. Z plochého čtyřválce v Brouku se dají dostat docela zajímavé výkony i bez přeplňování a za pomoci turbodmychadla změníš v...
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....
„Potreboval by som radu a jedná sa o M3 E92. Ako by ovplyvnilo jazdu a ovládatelnosť, alebo čo by sa zmenilo (oproti štandardnému obutiu pneumatík), keby sme obuli vpredu 255ky a vzadu 285ky v rozmere 19 palcov? A ďalej ohladom motora. Je lepšie ponechať klasiku (atmosféru), alebo upraviť ho (kompresorom) napr. od G-Power, Gintani, ESS? Čo by bolo lepšie na okresky a aj na okruhy?” Daniel Dubec
To ti přesně může říct jen někdo, kdo už to vyzkoušel – a to já nejsem. V každém případě bude mít více přilnavosti, otázkou je, co se stane s ovladatelností a chováním na limitu. Auto možná bude o něco málo „kousavější“, ale běžný řidič nejspíš...
„Ahoj, rád bych si pořídil kabrio, ale musí zastat roli jediného auta po celý rok. Spolehlivost, přijatelné servisní náklady a alespoň lehká stylovost jsou podmínkou. A protože mi můj jinak milovaný Ford za dva roky vlastnictví přivodil alergii na korozi, budu rád, když nebude rozpustné ve vodě. Naopak praktičnost ani spotřebu neřeším. Rozpočet do 70 000 Kč. Zapadá ti do toho Saab 900 Cabrio s turbem? Případně napiš vše, co tě napadne. Díky!” Vajtus
Pokud jde o celoročně použitelné kabriolety, bývali Švédové vždy na špici – přece jen auto stavěné na jejich klimatické podmínky musí zvládnout naši zimu takříkajíc „s prstem v nose“. Takže jakkoli mám obecně tendence příliš nedoporučovat saaby z...
„Ahoj Vojto, zpracoval někdo někdy reálně náklady na pořízení a provozování staršího vozu, řekněme Mercedesu W124 300D, a náklady na pořízení a provozování vozu nového, řekněme Hyundai i30? Proč někteří lidé lpí na tom, aby jejich vůz byl co nejnovější bez ohledu na jeho skutečný stav a vlastnosti? Je pravda, že starší vozy byly dělány poctivěji? Co třeba koroze, která se u nových aut skoro nevyskytuje a u starých ano?” Jan Lauer
Konkrétně ojetý Mercedes W124, tuším že právě v nejsilnější dieselové variantě, měla před několika lety v testu naše britská redakce a přinejmenším několik článků o tomto autě jsme i přebírali. Výsledek sice nebyl takový, že bychom doporučovali 20...
„Zdravím redakci a „opravdové řidiče“, chci poprosit o radu. Chtěli bychom dát dědovi k Vánocům hezký dárek. S rodinou plánujeme, že mu darujeme jízdu ve Ferrari 360 Modena na okruhu Slovakiaring. Zajímá mě, jestli má někdo z vás zkušenosti s podobnými akcemi a jestli to za ty peníze stojí. Díky” Petr Kubecký
Osobní zkušenost já ani nikdo jiný z redakce nemáme, ale po pravdě řečeno, naše dojmy by v tomto případě nejspíše nebyly zrovna relevantní – přece jen jsme v tomto ohledu poněkud zhýčkaní. Mohu-li ale soudit z vyprávění kamarádů, kteří se podobných...