Měnit, nebo neměnit?

Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji.
Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o tvém kompresoru měli vědět nejlépe – tedy společnost Eaton, která ho vyrobila. Podle jejích stránek je náplň sice „doživotní“, ale pokud auto vystavuješ „tvrdému zacházení“, jako je závodění nebo tahání přívěsu, můžeš uvažovat o pravidelných výměnách v intervalu 30, 50, 80 nebo 160 tisíc kilometrů. Z čehož bych si dovolil soudit, že ona náplň opravdu až tak úplně doživotní nebude, a pokud má tvoje auto najeto výrazně víc než oněch 160 tisíc kilometrů, olej bych raději vyměnil. Příslušný olej nabízí GM pro kompresor Chevroletu Cobalt SS (také používá Eaton M62).
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji. ” Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o...
„Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300? ” Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér...
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„Které z aktuálních aut má šanci stát se cool autem?” Marián Podzemský
Spousta dnešních aut už cool je. Ale pokud máš na mysli „opravdu cool“, něco jako Porsche 356 Speedster, původní Ford Mustang nebo třeba Datsun 240Z, byl bych ochoten si vsadit na Toyotu GT 86, respektive Subaru BRZ. Relativně dostupné, řidičsky...
„Ahoj Vojto, co říkáš na letošní evropské auto roku? Máš jiný názor (předpokládám, že jo)? A proč? ” Herbicid
Chápu, proč porota vybrala právě Chevrolet Volt/Opel Ampera, a chápu to mnohem víc, než jsem chápal loňskou volbu Nissanu Leaf. Leaf je sice asi první elektromobil, který je použi­telný i ve skutečném světě, ale Volt je první elektromobil, který...
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Přemýšlím o koupi italského vozu (konkrétně Alfa Romeo 159), ale všichni moji kamarádi mi to rozmlouvají, prý že se italská auta kazí, ať si prý pořídím německé auto, jako mají oni (Audi, BMW, Mercedes, VW) nebo „tu naši českou“ Škodu. Je to skutečně pravda, že jsou italská auta poruchová? Já mám za to, že je to jen zbytečná fáma. ” David Marek
Tvrdit, že italská auta jsou obecně poruchová, kdežto ta německá jsou spolehlivá, bych si rozhodně nedovolil – v produkci obou zemí bychom našli jak vozy téměř nezničitelné, tak automobily s nezdravě krátkým poločasem rozpadu. Ale pokud jde o Alfu...
„Ahoj, dalo by se BMW E46 330xd předělat na čistou předokolku? ” Veverka
Určitě dalo, i když mě nenapadá jiný důvod, proč to zkoušet, než je silná intoxikace návykovými látkami, případně sázka. V každém případě by ale rozhodně nestačilo jen odpojit pohon zadních kol – už jen proto, že standardní rozvodovka, přenášející...
„Děkuju za minulou odpověď k Subaru Legacy. Momentálně se můj seznam zúžil na trochu nesourodou trojici. Moje požadavky jsou pružný, úsporný motor, rozumná výbava, kufr schopný pojmout kočárek a pokud možno kočár. Cena do 600 tisíc a nájezd do 50 tisíc kilometrů. Mazda 6 2.2 MZR-CD by vyhovovala, jen chybí 4x4. U BMW 320xd se obávám, že nepojme kočár. Poslední volba je Forester 2.0d, na SUV jsem zvyklý, ale slyšel jsem nepříznivé zvěsti o jeho spolehlivosti. Takže dotaz – vleze se do BMW 3 v kombíku ten otravný kočár? A za kolik dokáže jezdit reálně 330xd po městě? Ten motor by se mi opravdu moc líbil.” Jiří Lon
S 330xd jsem nikdy nejezdil, ale i aktuální generace 535d byla schopná pohybovat se v městském provozu s rozumnou spotřebou, řádově do osmi litrů. Pokud jde o kočárek, nemám tušení – kočárky se mezi testovanými vozidly příliš nevyskytují. Nejlepší...
„Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady? ” Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již...