Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, předem zdravím tebe i celou redakci a moc vám děkuji za pěkné čtení. Jak už to tak na světě bývá, my jsme se rozrostli a naše stávající auta nám už nestačí, budeme pořizovat větší vozítko. Padl mi do oka Seat Cordoba Vario 1.9 SDI, r. 2002. Proto by mě zajímal tvůj názor na tento vůz, co se týká náročnosti na údržbu a co by mě čekalo za investice apod. Nebo bys mi doporučoval něco jiného? Nechci auto s turbem, nepotřebuji výkon, zajímá mě spotřeba, spolehlivost a nenáročnost údržby. Předem moc díky za odpověď.” Michal
Přiznám se, že zrovna starý Seat Cordoba nepatří mezi auta, o která bych se někdy intenzivně zajímal – svým způsobem je to sice obdoba mého milovaného Mercedesu 240D (W123), ale bez jeho kouzla, stylu a šarmu. Takže ti neposloužím konkrétními...
„Zdravím. Chtěl bych se zeptat na názor. Mercedes E 420, cca 2007. Máte někdo zkušenosti? Díky. ” Jaroslav Šimek
Osobní zkušenost s minulou generací třídy E sice nemám, ale zkušenosti zprostředkované stačí alespoň na ten názor. Stejně jako každé „éčko“ patří i W211 k nejlepším autům své třídy, ale stejně jako u každého Mercedesu od dob fantastické W124 už...
„Ahoj, pohrávám si s myšlenkou pořídit staré sportovní auto (v mém případě 1970 Ford Mustang, ale mohlo by se to týkat i něčeho jiného) a upravit ho tak, aby se dalo používat každý den. Myslíš, že taková věc může mít smysl? Jaké úpravy bys v takovém případě volil? ” Vojta Podešva
Jakkoli to může v dnešní době znít šíleně, bývaly doby, kdy i dnešní historická auta bývala nová, a tudíž si je lidé kupovali nikoli jako artefakty k obdivování v garážích, ale jako dopravní prostředky. Čistě teoreticky je tedy možné používat i auto...
„Ahoj Vojto, měl bych čistě hypotetický dotaz – jak by se chovalo auto, které by mělo např. 60 koní a 500 Nm oproti úplně identickému (hmotnost, zpřevodování, otáčky apod.) autu s parametry 500 koní a 60 Nm? Záměrně jsem rozdíly mezi výkonem a točivým momentem přehnal – zajímalo by mě, jak by se které auto v praxi projevovalo, jak by bylo rychlé, pružnost, akcelerace apod. ” Díky, Honza
Stačí si představit, že do jednoho ze dvou stejných aut namontuješ motor ze zemědělského traktoru, zatímco druhé osadíš motorem ze superbiku. První bude vynikající, pokud potřebuješ tahat těžké přívěsy, překonávat náročný terén a podobně – bude mít...
„Dobrý den . Potřeboval bych poradit o výberu auta . Strýc si chce kupovat nové auto a přemýšlí nad těmito : Škoda Superb 3,6 FSI , Audi A6 3,0 TDI nebo TFSI a Jaguar XF (facelift) 3,0D(240koní) nebo 3,0 V6 , nebo pokud byste doporučil něco jiného ... S autem hodně jezdí dlouhé cesty po republice . Díky za odpověď ...” Vašek
Dobrý den, díky za otázku. Jednoznačně nejlepší volbou je Jaguar XF v naftě, tedy alespoň co se ježdění týče. A i po stránce spolehlivosti je na tom výrazně lépe než kdy dřív. Pokuď by mu nevyhovoval pak jen na řadě Superb - spolehlivost, cena,...
„Ahoj Vojto, vyplatí se pořídit si nový nebo ojetý Saab, když je automobilka v krachu? Co to udělá s cenami? ” Crazy Ivan
Myslím, že pořízení ­nového Saabu by se za čas vyplatit mohlo. Ovšem záměrně říkám „za čas“, protože nejdříve je třeba nechat prodejce, aby se náležitě smířili se situací a uvědomili si neprodejnost svých skladových zásob. Ale potom, až jejich...
„Které z aktuálních aut má šanci stát se cool autem?” Marián Podzemský
Spousta dnešních aut už cool je. Ale pokud máš na mysli „opravdu cool“, něco jako Porsche 356 Speedster, původní Ford Mustang nebo třeba Datsun 240Z, byl bych ochoten si vsadit na Toyotu GT 86, respektive Subaru BRZ. Relativně dostupné, řidičsky...
„V čem může být lepší řadový šestiválec oproti V6, když bude zbytek motoru cca stejný?” Shelby
Je lépe vyvážený, takže má hladší chod, příjemnější zvuk a je ochotnější k vytáčení. Naopak jedinou výhodou vidlicového šestiválce je jeho lepší skladnost, která je také důvodem, proč většina automobilek dlouhé řadové šestky opouští.
Vojta...
„Děkuju za minulou odpověď k Subaru Legacy. Momentálně se můj seznam zúžil na trochu nesourodou trojici. Moje požadavky jsou pružný, úsporný motor, rozumná výbava, kufr schopný pojmout kočárek a pokud možno kočár. Cena do 600 tisíc a nájezd do 50 tisíc kilometrů. Mazda 6 2.2 MZR-CD by vyhovovala, jen chybí 4x4. U BMW 320xd se obávám, že nepojme kočár. Poslední volba je Forester 2.0d, na SUV jsem zvyklý, ale slyšel jsem nepříznivé zvěsti o jeho spolehlivosti. Takže dotaz – vleze se do BMW 3 v kombíku ten otravný kočár? A za kolik dokáže jezdit reálně 330xd po městě? Ten motor by se mi opravdu moc líbil.” Jiří Lon
S 330xd jsem nikdy nejezdil, ale i aktuální generace 535d byla schopná pohybovat se v městském provozu s rozumnou spotřebou, řádově do osmi litrů. Pokud jde o kočárek, nemám tušení – kočárky se mezi testovanými vozidly příliš nevyskytují. Nejlepší...
„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....