Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Má smysl se snažit naučit se používat meziplyn při normální, tedy nesportovní, jízdě? Používám meziplyn např. když dojíždím na neutrál, tak nejdříve vytočím motor do patřičných otáček a pak zařadím a pustím spojku. Podobně při podřazování. Teď se učím při brzdění a podřazování dávat meziplyn – to už je náročnější. Dá se říct, že bych třeba snižoval opotřebení spojky, převodovky, nebo tak něčeho? Nebo je to úplně k ničemu? Tím dojížděním na neutrál to myslím takto: Jedu na neutrál a dojíždím. Pak chci zase zrychlovat, tak vytočím motor do otáček (odhad správných otáček už mám podvědomě zmáknutý) a pak zařadím a jedu pod plynem dál.” Vojta Podešva
Vzhledem k tomu, že se tvůj dotaz s největší pravděpodobností týká oné Cortiny, kterou renovuješ, a že součástí renovace jen těžko byla instalace kompletně nové převodovky, rozhodně bych používání meziplynu doporučoval. I „nepravý“ meziplyn bez...
„Ahoj Vojto, nejdříve musím uznat, že AC je super časopis. Četl jsem snad všechna čísla, jak ze stánku, tak na iPadu, a věřím, že mi objektivně poradíš. Mám jednu otázku se dvěma podotázkami. Vlastním Scirocco 1.4 TSI 160 koní, ale už mi to nějak nestačí, i když si nemohu stěžovat. Na tak malý motor dost muziky. Už ale koukám po silnější verzi, buď Scirocco R, nebo Golf R. Ročně najedu 25 tisíc kilometrů (jezdím stejně v létě i v zimě). Jaký je tvůj názor? Vím, že je Scirocco jen předokolka a Golf čtyřkolka, ale na druhou stranu vzhled „Šíra“ je někde jinde. A další otázka: Nejsou už nějaké bližší informace o motorech Golfu VII GTI nebo R? Jestli raději nepočkat? Do té doby bych poladil svůj motor 1.4, mám rozpočet řekněme 200 až 260 tisíc na „tuning“ (turbo, kompresor, sání). Máš s laděním 1.4 nějaké zkušenosti (firmy na turbo apod.)? A hlavně jaký je tvůj názor, co snese pouhá 1.4. Jiná auta jako STi, ST, RS nechci. Mám rád zpracování VW, jejich DSG a motory. Díky za odpověď.” Zdeněk Petráš, Litoměřice
O příští generaci ostrých golfů bohužel zatím žádné informace nemáme, ale můžeme si být vcelku jistí, že GTI i R dorazí s notným zpožděním oproti standardnímu Golfu. Pokud se tedy nechceš obrnit trpělivostí, volil bych něco ze současné nabídky,...
„Používáš meziplyn? Popřípadě znáš vůbec ještě někoho, kdo jej používá (mám na mysli poctivý, s dvojím vyšlápnutím spojky)? Nebo už tato technika je definitivně pohřbená pod tlakem (ne)dostačujících synchronů, DSG a CVT?” Miataman
Pravý meziplyn nepoužívám – po pravdě řečeno k tomu u auta s fungujícími synchrony nevidím žádný zásadní důvod a hlavně jsem moc líný a nešikovný na to, abych se ho pořádně naučil. Takže používám jen „nepravý“ meziplyn bez dvojího vyšlápnutí spojky...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš
„Vyrážíme s kamarády na dovolenou na Floridu a přemýšlíme, jaké auto si máme pronajmout. V tuto chvíli se rozhodujeme mezi Chevroletem Impala a Fordem Escape. Budeme čtyři s velkými kufry, takže potřebujeme velký zavazadlový prostor. Co by sis vybral ty? Případně, napadá tě nějaká vhodná alternativa? ” Marek Zurian
Zastávám názor, že na dovolené by měl člověk vyzkoušet navštívenou zemi se vším všudy – včetně místní kuchyně, zvyků a, pokud je to možné, také automobilů. Takže z této dvojice bych rozhodně sáhl po Impale, která patří mezi poslední klasické...
„Chtěl bych vás poprosit o radu. Mám vybraných několik aut, o která bych měl zájem, ale nedokážu posoudit, které z nich je to pravé, vyhovovala by mi všechna. Je to Kia cee’d, Citroe¨n C4, Ford Focus, Renault Mégane a jedno z následujících dvou: Renault Laguna a Citroe¨n C5, s nějakou vhodnou motorizací. S pozdravem ” Adamik
Tvůj výběr je nejen velmi široký, ale především nečitelný – mezi Méganem nebo C4 v základní výbavě, které patří k nejlevnějším použitelným rodinným autům na našem trhu, a špičkově vybaveným Focusem nebo dokonce C5 či Lagunou je obrovská propast. Ve...
„Ahoj Vojto, doporučil bys mi koupi takového Jeepu Wrangler? Silně o něm uvažuji… ” Tomino Tominkovič
To záleží na tom, co od něj čekáš. Pokud hledáš starý poctivý off-road, který lze opravit kladivem a vydrží věčně, jsi na správné adrese. Podle obrázku sis vybral nejstarší generaci Wrangleru, model YJ z let 1987-1995. Tedy poslední model s...
„Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300? ” Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér...
„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....