Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, má smysl (výkonový, nebavíme se o financích, ty neře-ším) lít do auta 2.0 16v, 103 kW, 200 Nm (kombi 1600 kg) benzín Natural 98 a vyšší, třeba každou třetí nádrž (běžné ježdění – město/okresky, žádná pila), nebo to na výkon motoru nemá žádný vliv a stačí tam cpát standardní 95? ” Pepa
Benzín s vyšším oktanovým číslem má smysl tankovat jen do aut, která jsou schopna ho využít – tedy jejich výrobce doporučuje N98 jako jediné nebo alespoň alternativní palivo. U aut, která takový benzín využít nedokážou (což bude nejspíše i tvůj...
„Ahoj Vojto, přemýšlím o úpravě svého Audi A8 D2 4.2 V8 na spalování E85. Co si o tom myslíš, jaký máš na to názor? S pozdravem ” Pepa
Vzhledem k obvykle výrazně vyšší spotřebě při provozu na E85 namísto benzínu nemá přestavba zdaleka takový ekonomický efekt jako úprava na LPG. Na druhou stranu, nějaké peníze ušetříš, nepřijdeš o místo v kufru a co může být nejzajímavější, získáš...
„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Kdybys měl v kapse 70 000 Kč a měl by sis vybrat italské auto, jaké by to bylo a proč? ” Pietro Veloce Nero
Každý správný petrolhead by měl někdy v životě vlastnit Alfu. A každá správná Alfa má zadní náhon a zběsilá technická řešení, jako je převodovka a zadní brzdy u diferenciálu. Takže volba je jasná – Alfa 75 3.0 V6.
Vojta Dobeš
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Ahoj, dalo by se BMW E46 330xd předělat na čistou předokolku? ” Veverka
Určitě dalo, i když mě nenapadá jiný důvod, proč to zkoušet, než je silná intoxikace návykovými látkami, případně sázka. V každém případě by ale rozhodně nestačilo jen odpojit pohon zadních kol – už jen proto, že standardní rozvodovka, přenášející...
„Potreboval by som radu a jedná sa o M3 E92. Ako by ovplyvnilo jazdu a ovládatelnosť, alebo čo by sa zmenilo (oproti štandardnému obutiu pneumatík), keby sme obuli vpredu 255ky a vzadu 285ky v rozmere 19 palcov? A ďalej ohladom motora. Je lepšie ponechať klasiku (atmosféru), alebo upraviť ho (kompresorom) napr. od G-Power, Gintani, ESS? Čo by bolo lepšie na okresky a aj na okruhy?” Daniel Dubec
To ti přesně může říct jen někdo, kdo už to vyzkoušel – a to já nejsem. V každém případě bude mít více přilnavosti, otázkou je, co se stane s ovladatelností a chováním na limitu. Auto možná bude o něco málo „kousavější“, ale běžný řidič nejspíš...
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....
„Ahoj, v souvislosti s novou bondovkou Skyfall mě napadá otázka. Jaké auto do 100 000 Kč si pořídit, kdybych chtěl vypadat jako tajný agent? Neříkám přímo jako James Bond, hledat Aston za sto tisíc je samozřejmě nesmysl, ale něco, co by vypadalo jako náčiní filmového agenta? ” Vojta P.
Dokonce i za sto tisíc můžeš mít auto, které nejenže vypadá, jako by s ním jezdil tajný agent, ale dokonce ho používal sám 007. O Jamesi Bondovi za volantem německého vozu si sice můžeme myslet leccos, a pravděpodobně to nebude nic hezkého, ale...
„Zdravím redakci. Tak se moje hledání začíná ubírat trošku jiným směrem než k původně zvažovanému SUV, i když mám pořád ještě v plánu jít vyzkoušet Subaru Forester. Momentálně uvažuji o BMW 320d, případně o Volvu V60 D3, což jsou auta, která se s trochou snahy dají najít v podobné ceně. Od Volva čekám trošku prostornější interiér, jízdní vlastnosti na hraně neřeším. Do výběru se mi však překvapivě vloudilo i Suzuki Kizashi, u kterého bych se chtěl zeptat na spotřebu, hlavně ve městě. Dá se dostat na 9 litrů na 100 km? No a jako poslední se mi líbí Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 koní. Je sice nejmenší, ale na Slovensku se dá nová koupit podstatně levněji než u nás. Jaké máte zkušenosti s vaší dlouhodobě testovanou Alfou? Díky za odpověď. ” Jiří Lon
Tak tentokrát od konce. Giulietta je sice okouzlující, ale také působí poněkud „nedodělaným“ dojmem. Jako vážně skvělé auto, které se ale zaseklo ve fázi předsériového prototypu. Kizashi je zajímavé auto, ale spotřeba se pod 9 litrů dostane jen s...