Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Zdravím Autocar, redaktory i čtenáře… Už je to pěkných pár let, co si pravidelně kupuji Autocar (moc díky za skvělé čtení), a i když mi týdeník chybí, tak jste pořád super. Upřímně jsem už celkem zoufalý – nikdy bych neřekl, že výběr nového auta bude tak náročný. Každopádně se mi výběr zúžil na dva, resp. tři adepty, a to Mini Cooper S, Toyobaru, popř. RR Evoque. Auto potřebuji na každodenní dojíždění do práce, cca 30 km do města, popř. odvoz na dovolenou apod. Ročně najedu okolo 35 000 km a po pravdě se trochu bojím pohonu zadních kol v zimě, znáte silničáře… Budu rád za jakékoli rady, poznámky a návrhy. S pozdravem ” Marcus
Toyobaru jsem jako jediné z této trojice zatím neřídil, ale přesto by asi bylo mojí první volbou. Ve srovnání s Coope-rem S bude podobně rychlé, podobně (ne)praktické a podobně (ne)pohodlné. Dokonce i stojí podobné peníze. Nabídne ale čistší,...
„Přemýšlím o koupi italského vozu (konkrétně Alfa Romeo 159), ale všichni moji kamarádi mi to rozmlouvají, prý že se italská auta kazí, ať si prý pořídím německé auto, jako mají oni (Audi, BMW, Mercedes, VW) nebo „tu naši českou“ Škodu. Je to skutečně pravda, že jsou italská auta poruchová? Já mám za to, že je to jen zbytečná fáma. ” David Marek
Tvrdit, že italská auta jsou obecně poruchová, kdežto ta německá jsou spolehlivá, bych si rozhodně nedovolil – v produkci obou zemí bychom našli jak vozy téměř nezničitelné, tak automobily s nezdravě krátkým poločasem rozpadu. Ale pokud jde o Alfu...
„Ahoj Vojto, předem zdravím tebe i celou redakci a moc vám děkuji za pěkné čtení. Jak už to tak na světě bývá, my jsme se rozrostli a naše stávající auta nám už nestačí, budeme pořizovat větší vozítko. Padl mi do oka Seat Cordoba Vario 1.9 SDI, r. 2002. Proto by mě zajímal tvůj názor na tento vůz, co se týká náročnosti na údržbu a co by mě čekalo za investice apod. Nebo bys mi doporučoval něco jiného? Nechci auto s turbem, nepotřebuji výkon, zajímá mě spotřeba, spolehlivost a nenáročnost údržby. Předem moc díky za odpověď.” Michal
Přiznám se, že zrovna starý Seat Cordoba nepatří mezi auta, o která bych se někdy intenzivně zajímal – svým způsobem je to sice obdoba mého milovaného Mercedesu 240D (W123), ale bez jeho kouzla, stylu a šarmu. Takže ti neposloužím konkrétními...
„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....
„Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady? ” Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již...
„Která ze všech generací BMW M3 je nejlepší?” Lukáš Volšický
Zeptej se na to lidí z BMW a řeknou ti, že nejnovější a nejdražší E90 M3 GTS. Zeptej se puristů, kteří vzývají lehkost, obratnost a zpětnou vazbu, a odpoví ti, že vrcholem modelové řady byla E30 M3 Sport Evolution. Spousta dalších zase bude přísahat...
„Děkuju za minulou odpověď k Subaru Legacy. Momentálně se můj seznam zúžil na trochu nesourodou trojici. Moje požadavky jsou pružný, úsporný motor, rozumná výbava, kufr schopný pojmout kočárek a pokud možno kočár. Cena do 600 tisíc a nájezd do 50 tisíc kilometrů. Mazda 6 2.2 MZR-CD by vyhovovala, jen chybí 4x4. U BMW 320xd se obávám, že nepojme kočár. Poslední volba je Forester 2.0d, na SUV jsem zvyklý, ale slyšel jsem nepříznivé zvěsti o jeho spolehlivosti. Takže dotaz – vleze se do BMW 3 v kombíku ten otravný kočár? A za kolik dokáže jezdit reálně 330xd po městě? Ten motor by se mi opravdu moc líbil.” Jiří Lon
S 330xd jsem nikdy nejezdil, ale i aktuální generace 535d byla schopná pohybovat se v městském provozu s rozumnou spotřebou, řádově do osmi litrů. Pokud jde o kočárek, nemám tušení – kočárky se mezi testovanými vozidly příliš nevyskytují. Nejlepší...
„Ahoj Vojto, má smysl (výkonový, nebavíme se o financích, ty neře-ším) lít do auta 2.0 16v, 103 kW, 200 Nm (kombi 1600 kg) benzín Natural 98 a vyšší, třeba každou třetí nádrž (běžné ježdění – město/okresky, žádná pila), nebo to na výkon motoru nemá žádný vliv a stačí tam cpát standardní 95? ” Pepa
Benzín s vyšším oktanovým číslem má smysl tankovat jen do aut, která jsou schopna ho využít – tedy jejich výrobce doporučuje N98 jako jediné nebo alespoň alternativní palivo. U aut, která takový benzín využít nedokážou (což bude nejspíše i tvůj...
„Ahoj, existuje nějaký rozumný důvod, proč americká autorádia chytají jen liché frekvence?” Tomáš Černák
Ano, v USA se vydávají frekvence vždycky „ob číslo“, tedy desetinné místo zůstává vždycky liché. Výhodou může být například rychlejší ladění ve „skocích“ po 0,2 MHz, nevýhodou je samozřejmě to, že v americkém autě s neupraveným původním rádiem u nás...
„Při pohledu na „Dacii Duster“ připravenou pro závod do vrchu na americké hoře Pike’s Peak mě napadlo, kolik toho musí při přerodu sériového auta v závodní zůstat, aby vůbec bylo možné použít původní název. Skelet karoserie? Blok motoru?” Mopař
To záleží čistě na pravidlech závodů, kterých se s výsledkem chceš účastnit. Existují závodní série, kde ti dovolí změnit tak maximálně nastavení podvozku, a dokonce ti v zájmu vyrovnanosti určí, jakým autem a s jakými díly budeš jezdit (například...