Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...
„Podla akých pravidiel, alebo aké obmedzenia platili na motory v rallye skupine B, pretože niektoré autá mali prepĺňané 2-litrové štvorvalce, Audi 5-valec, Metro 6R4 atmosférický šesťvalec. A prečo sa Moskvič pokúšal postaviť auto kategórie Rally skupiny B a rovnako aj Lada Eva?” Kubo Bača
Ve skupině B existovaly čtyři podkategorie, rozdělené podle objemu motoru a minimální hmotnosti, přičemž pro přeplňované motory byl povolený objem vydělen koeficientem 1,4. Do nejvyšší kategorie spadaly vozy s atmosférickými motory o objemu do 4000...
„Ahoj Vojto, nejdřív musím napsat, že Autocar je ten nejlepší časopis o autech. Jsem pravidelný čtenář a mám narvanou skříň všemi ročníky, co u nás kdy vyšly. A proto si dovoluji dotaz. Potřebuji velmi (!) pohodlný dálniční křižník (priorita). Denně najedu tak 800 kilometrů a z toho minimálně 650 po dálnici (po české dálnici). Nechci nic velkého, protože tam budu z 90 % sám, takže kdyby byla nějaká 2+2 nebo jen dvousedadlo, tak by mi to nijak nevadilo. Ale obávám se, že to nebude až tak pohodlné na denní ježdění (po D1). Taky to nemusí být supersport, jde mi hlavně o to dostat se z Olomouce do Prahy v maximálním pohodlí, ale lenoch by to být taky neměl. A na kufru a spotřebě nezáleží už vůbec. Sám nejsem schopen si v dnešní nabídce vybrat. Myslíš, že bys mi uměl nabídnout tak pět aut s maximální cenovkou okolo milionu? Zvažoval jsem i nějakou ameriku, ty jsou pohodlné a krásné, ale bez výjimky obrovské...” Marek Vozdecký
První, co mě při čtení výčtu tvých požadavků napadlo, je Chrysler 300, známý také pod svým italským pseudonymem Lancia Thema. Po nedávné generační obměně už nabízí kromě rozměrů a pohodlí také velmi příjemný interiér a za onen přibližně milion ho...
„Ahoj Vojto, nejdříve musím uznat, že AC je super časopis. Četl jsem snad všechna čísla, jak ze stánku, tak na iPadu, a věřím, že mi objektivně poradíš. Mám jednu otázku se dvěma podotázkami. Vlastním Scirocco 1.4 TSI 160 koní, ale už mi to nějak nestačí, i když si nemohu stěžovat. Na tak malý motor dost muziky. Už ale koukám po silnější verzi, buď Scirocco R, nebo Golf R. Ročně najedu 25 tisíc kilometrů (jezdím stejně v létě i v zimě). Jaký je tvůj názor? Vím, že je Scirocco jen předokolka a Golf čtyřkolka, ale na druhou stranu vzhled „Šíra“ je někde jinde. A další otázka: Nejsou už nějaké bližší informace o motorech Golfu VII GTI nebo R? Jestli raději nepočkat? Do té doby bych poladil svůj motor 1.4, mám rozpočet řekněme 200 až 260 tisíc na „tuning“ (turbo, kompresor, sání). Máš s laděním 1.4 nějaké zkušenosti (firmy na turbo apod.)? A hlavně jaký je tvůj názor, co snese pouhá 1.4. Jiná auta jako STi, ST, RS nechci. Mám rád zpracování VW, jejich DSG a motory. Díky za odpověď.” Zdeněk Petráš, Litoměřice
O příští generaci ostrých golfů bohužel zatím žádné informace nemáme, ale můžeme si být vcelku jistí, že GTI i R dorazí s notným zpožděním oproti standardnímu Golfu. Pokud se tedy nechceš obrnit trpělivostí, volil bych něco ze současné nabídky,...
„Co bys vybral za 3000 eur? Primeru, nebo Outback? Nebo přišetřit jednou tolik a koupit Mondeo ST220? ” Vojta Podešva
Samozřejmě záleží na tom, nakolik potřebuješ čtyřkolku. Ale pokud se dokážeš smířit se spotřebou, je z této trojice Outback nejuniverzálnější a nejužitečnější. A i pokud by se ti podařilo přišetřit dvojnásobek, sáhl bych možná spíše po novějším...
„Ahoj, kterou z výše uvedených ojetin s cenou do 200 tisíc vybrat? Tak 2/3 života bude auto trávit ve městě, zbytek na okreskách, kde se chci bavit. Myslím, že Ford je na tohle trošku moc hardcore a Polo zase nuda. Swift se mi líbí čím dál tím víc a je to můj favorit. Zvláště proto, že upřednostňuji atmosférický benzínový motor a celkově auto s minimem různých eko a elektro… Ubírají se mé myšlenky správným směrem? Jaké jsou případné alternativy? Díky za radu. ” Jan Vavrečka
Swift se opravdu zdá být nejrozumnější volba, už jen proto, že při tvém rozpočtu bude ze všech variant nejnovější a nejzachovalejší. Nicméně podle zvažovaných aut hádám, že máš na rozumné volby ještě dost času, takže bych doporučoval si trošku...
„Ahoj, moje přítelkyně uvažuje o koupi Chrysleru PT Cruiser. Je to dobrý nápad, nebo je tohle auto zajímavé jen designem a jinak mizerné? ” Vojta Podešva
Na rozdíl od svých retro kolegů – VW New Beetle a Mini Cooperu – není PT Cruiser zdaleka tak nepraktický a jeho vysoká karoserie skýtá prostor menší dodávky nebo MPV. Pokud se ti líbí zvenku, dokážeš žít s designem interiéru a nečekáš oslnivé...
„Ahoj, tentokrát mám dotaz mírně nezvyklý. Kolega z orchestru zatoužil pořídit si svůj první automobil a jako člověk muzikální, avšak automobilů nepříliš znalý potřebuje radu. Požadavky jsou nízké provozní náklady, cena do 40 tisíc korun a především praktičnost, konkrétně tedy schopnost pojmout pět bombardónů, neb se stane dopravním prostředkem dechové sekce. Máš nějaký nápad?” Anders
Musím přiznat, že tvůj dotaz mě poněkud vyvedl z míry. Jakožto člověk automobilů sice znalý, avšak zcela nemuzikální jsem si musel bombardón vygooglit. Pořád si sice nedokážu úplně přesně představit, jak je onen ďáblův vynález velký, ale...
„Ahoj, Vojto. Líbí se mi Holden Torana z roku 1977. Kastle mi připomíná Opel Kadett C „fastback“. Šálí mě zrak, nebo mají opravdu stejný základ? Pokud ano, tak by asi bylo možné postavit evropský klon Holdenu Torana kupé.” Shelby
Jakkoli zní myšlenka na postavení Torany s řízením na správné straně neobyčejně lákavě, zrak tě bohužel trochu šálí. Kadett je o nějakých třicet centimetrů kratší než Torana, která je znatelně větší dokonce i ve srovnání s větším Opelem Ascona....
„Jaký typ lidí si podle tvého názoru kupuje Fabii Monte Carlo – anebo jsem jediný, kdo nechápe význam této edice?” Honza Neumann
Nevím, zatím jsem žádného nepotkal. Ale předpokládám, že půjde o lidi, kteří chtějí obyčejný, relativně schopný hatchback, jenž se alespoň navenek tváří sportovně. Anebo prostě usoudili, že Monte Carlo je jediná varianta Fabie, se kterou se jejich...