Auta s pravostranným řízením I.

Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady?
Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již přihlášeném autě. Nebo auto registrovat v nějaké zemi, kde je taková věc snazší. Nicméně pokud se musíš ptát, mohu ti poradit dvě varianty: buďto na celou věc zapomeň, nebo si najdi někoho, kdo se na import aut z Japonska specializuje. Pouštět se do takové záležitosti sám je holé šílenství.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...
„Ahoj, jak se vlastně ladí podvozky? Dělá se to už dnes na počítači jako všechno ostatní? Jak se vlastně určí, jaký má podvozek být? ” Mopař
Ladění podvozků patří mezi umění, ve kterých budou počítače ještě dlouho sloužit jen jako užiteční pomocníci, ale člověka nahradit nedokážou. A slovo „umění“ jsem použil záměrně, protože ladění podvozků je stejně jako umění naprosto subjektivní a...
„Ahoj, Vojto. Líbí se mi Holden Torana z roku 1977. Kastle mi připomíná Opel Kadett C „fastback“. Šálí mě zrak, nebo mají opravdu stejný základ? Pokud ano, tak by asi bylo možné postavit evropský klon Holdenu Torana kupé.” Shelby
Jakkoli zní myšlenka na postavení Torany s řízením na správné straně neobyčejně lákavě, zrak tě bohužel trochu šálí. Kadett je o nějakých třicet centimetrů kratší než Torana, která je znatelně větší dokonce i ve srovnání s větším Opelem Ascona....
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Ahoj, existuje nějaký rozumný důvod, proč americká autorádia chytají jen liché frekvence?” Tomáš Černák
Ano, v USA se vydávají frekvence vždycky „ob číslo“, tedy desetinné místo zůstává vždycky liché. Výhodou může být například rychlejší ladění ve „skocích“ po 0,2 MHz, nevýhodou je samozřejmě to, že v americkém autě s neupraveným původním rádiem u nás...
LSD
„Jak náročné by bylo předělat normální diferenciál na lamelový samosvor? ” Martin
Výměna „kus za kus“ je relativně jednoduchá, úprava v podstatě nemožná.
„Dá se natrénovat driftování na sněhu jako jednodušší škola pro asfalt? Nebo má asfalt natolik jiné podmínky než sníh, že je to nebe a dudy a nemá to smysl? ” Shelby
Rozhodně je to dobrý začátek. Smýkáním se na sněhu se z tebe sice nestane drifter, ale získáš základní návyky – naučíš se instinktivně dávat kontra a řídit auto plynem. Trénink na opuštěném parkovišti nebo jiné vhodné zasněžené ploše by měl být...
„Vážená redakce Autocaru, jako váš stálý čtenář chci v první řadě pochválit váš přechod na měsíční formát. Články jsou podle mě kvalitnější, čtivější a už teď se těším na příští číslo. Zároveň si dovolím požádat o váš názor ohledně mého dilematu… Plánuji koupi nového, respektive zánovního sportovního automobilu, na který mám vyčleněných 80 000 eur. Vlastním BMW X6, ale za jeho volantem se nudím, a tak hledám trochu více vzrušení. V mém užším výběru jsou: 1. Nissan GT-R – 1-2 roky starý s výkony buď 485, 530, resp. 550 koní (poraďte prosím, který je podle vás nejlepší z hlediska ovladatelnosti atd.) 2. Porsche Cayman S – nový, který vyjede v roce 2013 – testovali jste nový Boxster S, takže předpokládejme, že bude mít totožné jízdní vlastnosti 3. Audi R8 – 1 až 2 roky staré 4. Audi RS5 5. Subaru BRZ/Toyota FT 86 6. Mercedes SLS AMG – možnost spoluvlastnictví s bratrancem, který ho vlastní od roku 2011 7. Porsche Carrera 911 – rok až dva staré Osobně jsem měl v rukou Porsche Cayman S stávající generace, Cayman R a Nissan GT-R (485 koní), ale ostatní auta jsem neřídil, a tak vás chci požádat o osobní názor, které z nich byste si koupili za uvedené peníze vy?” Miloš Kunec
Tvůj výběr je velmi široký, takže se do něj pustím vylučovací metodou. Jako úplně první bych vyřadil RS5, která by sice mohla představovat dobrý kompromis mezi zábavou a každodenním ježděním, ale na to už přece máš X6. Následovat jí bude GT-R, což...
„V čem může být lepší řadový šestiválec oproti V6, když bude zbytek motoru cca stejný?” Shelby
Je lépe vyvážený, takže má hladší chod, příjemnější zvuk a je ochotnější k vytáčení. Naopak jedinou výhodou vidlicového šestiválce je jeho lepší skladnost, která je také důvodem, proč většina automobilek dlouhé řadové šestky opouští.
Vojta...