Auta s pravostranným řízením II.

Je prosím podle tebe možné/reálné/smysluplné koupit z Británie Lotus Elise r. v. cca 2005 s pravostranným řízením a pak ho nějakou cestou předělat na to naše „správné“?
Jakub Hrebenár
Jak už jsem napsal, bude to po technické i administrativní stránce natolik náročné a nákladné, že je jednodušší sehnat levostrannou Elise, byť za cenu toho, že bude dražší. Anebo vzít zavděk Opelem Speedster…
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, vyplatí se pořídit si nový nebo ojetý Saab, když je automobilka v krachu? Co to udělá s cenami? ” Crazy Ivan
Myslím, že pořízení ­nového Saabu by se za čas vyplatit mohlo. Ovšem záměrně říkám „za čas“, protože nejdříve je třeba nechat prodejce, aby se náležitě smířili se situací a uvědomili si neprodejnost svých skladových zásob. Ale potom, až jejich...
„Ahoj, Vojto. Líbí se mi Holden Torana z roku 1977. Kastle mi připomíná Opel Kadett C „fastback“. Šálí mě zrak, nebo mají opravdu stejný základ? Pokud ano, tak by asi bylo možné postavit evropský klon Holdenu Torana kupé.” Shelby
Jakkoli zní myšlenka na postavení Torany s řízením na správné straně neobyčejně lákavě, zrak tě bohužel trochu šálí. Kadett je o nějakých třicet centimetrů kratší než Torana, která je znatelně větší dokonce i ve srovnání s větším Opelem Ascona....
„Podla akých pravidiel, alebo aké obmedzenia platili na motory v rallye skupine B, pretože niektoré autá mali prepĺňané 2-litrové štvorvalce, Audi 5-valec, Metro 6R4 atmosférický šesťvalec. A prečo sa Moskvič pokúšal postaviť auto kategórie Rally skupiny B a rovnako aj Lada Eva?” Kubo Bača
Ve skupině B existovaly čtyři podkategorie, rozdělené podle objemu motoru a minimální hmotnosti, přičemž pro přeplňované motory byl povolený objem vydělen koeficientem 1,4. Do nejvyšší kategorie spadaly vozy s atmosférickými motory o objemu do 4000...
„Vyrážíme s kamarády na dovolenou na Floridu a přemýšlíme, jaké auto si máme pronajmout. V tuto chvíli se rozhodujeme mezi Chevroletem Impala a Fordem Escape. Budeme čtyři s velkými kufry, takže potřebujeme velký zavazadlový prostor. Co by sis vybral ty? Případně, napadá tě nějaká vhodná alternativa? ” Marek Zurian
Zastávám názor, že na dovolené by měl člověk vyzkoušet navštívenou zemi se vším všudy – včetně místní kuchyně, zvyků a, pokud je to možné, také automobilů. Takže z této dvojice bych rozhodně sáhl po Impale, která patří mezi poslední klasické...
„Zdravím, Vojto, mám na tebe dotaz ohledně délky převodů u dnešních aut. Často se setkávám s výtkami (naposledy tvůj test Hondy Civic v TopGearu) na příliš dlouhé převodové stupně, které „zabíjejí“ motor. Mně se nedaří přijít na to, kam na to ti lidi chodí? Proč jim připadají rychlosti moc dlouhé? Já nejvyšší převod chápu, beru a požaduju jako ekonomický kvalt, který prostě zařadím na dálnici a pomůže mi tak snížit spotřebu. U rodinného auta jsem snad ale ještě neviděl u šestistupňové manuální převodovky rychlost na nejvyšší stupeň vyšší než 40 km na 1000 otáček motoru. A to mně osobně přijde jako zoufale málo. Na šestistupňovou převodovku. Jezdím pravidelně se dvěma auty (BMW e30 a MB W168), oboje mají pětistupňovou převodovku a na nejvyšší stupeň mají těch samých cca 40 km na 1000 ot. Což mi přijde jako odpovídající hodnota. To jsou ale pětikvalty. Když ty samé převody najednou rozdělím na šest dílů, dostanu tím, podle mě naopak, převodovku krátkou. Já bych u rodinného auta se šestistupňovou převodovkou čekal právě ten šestý stupeň ještě delší. Nepřijde mi totiž zrovna jako bůhvíjaká výhoda šestého stupně výsledek, kdy při dálniční povolené 130 motor točí nějakých 3300 otáček. Nebo teda nerozumím tomu, proč by tam ten šestý stupeň měl vůbec být, když to samé zvládá s přehledem (jistě, když už vůbec nic jiného) levnější pětistupňová převodovka. Když tak mě prosím usměrni, oprav, případně vysvětli, co chápu špatně.” Petr Vícha
Odstupňování převodů je, podobně jako odladění podvozku, jedním z těch aspektů konstrukce automobilů, které se bez opravdu hlubokých znalostí a porozumění technice lépe hodnotí a popisují subjektivně než snahou o „inženýrský“ přístup. Přílišná snaha...
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...
„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš
„Vážená redakce Autocaru, jako váš stálý čtenář chci v první řadě pochválit váš přechod na měsíční formát. Články jsou podle mě kvalitnější, čtivější a už teď se těším na příští číslo. Zároveň si dovolím požádat o váš názor ohledně mého dilematu… Plánuji koupi nového, respektive zánovního sportovního automobilu, na který mám vyčleněných 80 000 eur. Vlastním BMW X6, ale za jeho volantem se nudím, a tak hledám trochu více vzrušení. V mém užším výběru jsou: 1. Nissan GT-R – 1-2 roky starý s výkony buď 485, 530, resp. 550 koní (poraďte prosím, který je podle vás nejlepší z hlediska ovladatelnosti atd.) 2. Porsche Cayman S – nový, který vyjede v roce 2013 – testovali jste nový Boxster S, takže předpokládejme, že bude mít totožné jízdní vlastnosti 3. Audi R8 – 1 až 2 roky staré 4. Audi RS5 5. Subaru BRZ/Toyota FT 86 6. Mercedes SLS AMG – možnost spoluvlastnictví s bratrancem, který ho vlastní od roku 2011 7. Porsche Carrera 911 – rok až dva staré Osobně jsem měl v rukou Porsche Cayman S stávající generace, Cayman R a Nissan GT-R (485 koní), ale ostatní auta jsem neřídil, a tak vás chci požádat o osobní názor, které z nich byste si koupili za uvedené peníze vy?” Miloš Kunec
Tvůj výběr je velmi široký, takže se do něj pustím vylučovací metodou. Jako úplně první bych vyřadil RS5, která by sice mohla představovat dobrý kompromis mezi zábavou a každodenním ježděním, ale na to už přece máš X6. Následovat jí bude GT-R, což...
„Jaký typ lidí si podle tvého názoru kupuje Fabii Monte Carlo – anebo jsem jediný, kdo nechápe význam této edice?” Honza Neumann
Nevím, zatím jsem žádného nepotkal. Ale předpokládám, že půjde o lidi, kteří chtějí obyčejný, relativně schopný hatchback, jenž se alespoň navenek tváří sportovně. Anebo prostě usoudili, že Monte Carlo je jediná varianta Fabie, se kterou se jejich...