Jak se učit driftování?

Dá se natrénovat driftování na sněhu jako jednodušší škola pro asfalt? Nebo má asfalt natolik jiné podmínky než sníh, že je to nebe a dudy a nemá to smysl?
Shelby
Rozhodně je to dobrý začátek. Smýkáním se na sněhu se z tebe sice nestane drifter, ale získáš základní návyky – naučíš se instinktivně dávat kontra a řídit auto plynem. Trénink na opuštěném parkovišti nebo jiné vhodné zasněžené ploše by měl být povinný pro každého, kdo se chystá jezdit v zimním období se zadokolkou. V další fázi si můžeš zkoušet jízdu bokem na mokrém asfaltu, a teprve když si budeš jistý, že víš, co děláš, můžeš zkoušet driftovat na suchu, kde se všechno odehrává mnohem rychleji s větší razancí. A platí to tím víc, čím slabší máš auto. Ne, opravdu to není překlep – pokud auto nemá dost výkonu, vyžaduje „rozhození“ do smyku více rychlosti, šikovnosti a odvahy. Naopak s přebytkem výkonu lze jet bokem i na suchém asfaltu v podstatě „z nuly“, což je mnohem jednodušší i bezpečnější.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Mám dotaz ohledně Subaru Legacy poslední generace. Pohrávám si s myšlenkou pořídit ji s motorem 2.5 s LPG, ale zarazilo mě, že naši prodejci ji nabízejí jen s Lineartronikem, a já bych raději manuál. To se opravdu neprodává s manuálem třeba v zahraničí? A další podotázka… Ještě si pohrávám s myšlenkou na BMW 320 s xDrive. Jak je na tom motor s reálnou spotřebou? ” Jiří Lon
Motor 2,5 l se do Legacy na evropském trhu opravdu dodává jen v kombinaci s převodovkou CVT (Lineartronic), pro USA se ale vyrábí i varianta se šestistupňovým manuálem, takže by se dalo uvažovat o variantě „šedého dovozu“, který by možná dokonce...
„Ahoj Vojto, má smysl (výkonový, nebavíme se o financích, ty neře-ším) lít do auta 2.0 16v, 103 kW, 200 Nm (kombi 1600 kg) benzín Natural 98 a vyšší, třeba každou třetí nádrž (běžné ježdění – město/okresky, žádná pila), nebo to na výkon motoru nemá žádný vliv a stačí tam cpát standardní 95? ” Pepa
Benzín s vyšším oktanovým číslem má smysl tankovat jen do aut, která jsou schopna ho využít – tedy jejich výrobce doporučuje N98 jako jediné nebo alespoň alternativní palivo. U aut, která takový benzín využít nedokážou (což bude nejspíše i tvůj...
„Jaký typ lidí si podle tvého názoru kupuje Fabii Monte Carlo – anebo jsem jediný, kdo nechápe význam této edice?” Honza Neumann
Nevím, zatím jsem žádného nepotkal. Ale předpokládám, že půjde o lidi, kteří chtějí obyčejný, relativně schopný hatchback, jenž se alespoň navenek tváří sportovně. Anebo prostě usoudili, že Monte Carlo je jediná varianta Fabie, se kterou se jejich...
„Co bys vybral za 3000 eur? Primeru, nebo Outback? Nebo přišetřit jednou tolik a koupit Mondeo ST220? ” Vojta Podešva
Samozřejmě záleží na tom, nakolik potřebuješ čtyřkolku. Ale pokud se dokážeš smířit se spotřebou, je z této trojice Outback nejuniverzálnější a nejužitečnější. A i pokud by se ti podařilo přišetřit dvojnásobek, sáhl bych možná spíše po novějším...
„Ahoj Vojto, to jsem zase já. Už párkrát jsem se tě tu dotazoval na tvůj názor na porovnání dvou vozidel. Postupem času to vykrystalizovalo takto: Z výběru mezi Mondeem a C5 zůstal Citroe¨n a původně plánovaný naftový motor byl s ohledem na to, že ročně najezdím tak 7 až 8 tisíc kilometrů, převážně po krátkých trasách, nahrazen benzínovým. Zajímá mě ojetina s nájezdem do 100 tisíc kilometrů a jedinými dvěma kandidáty jsou v tuto chvíli Citroe¨ny C5 kombi, na hydropneumatickém podvozku a s motorem 1,8 a 2,0 litru, aktuální generace. Nechci, aby mi auto vysálo peněženku, ale zároveň netoužím po lenochovi a brzdě provozu. Co by sis vybral ty? A pokud bys měl na vybranou mezi nákupem v cizině (Německo) a v Čechách, co bys volil, s ohledem na spolehlivost, garanci původu, kilometrů apod.?” Pepa
Bez velkého přemýšlení bych sáhl po dvoulitru. C5 je opravdu dosti velké auto a slabší 1.8, nebo nedejbože základní 1.6 VTi, se s ním budou trápit – což neprospěje ani tvojí pohodě za volantem, ani spotřebě. Je dost pravděpodobné, že při normálním...
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Ahoj, mám dotaz k Arielu Atom V8. Proč letují bronzem, když stříbro ocel méně „hřeje“? Výroba rámu budí dojem výjimečnosti, ale mně přijde polovičatá.” Jarda Vala
Můj velmi laický tip by byl, že bronzový svar bude odolnější a pevnější než stříbrný – nepředpokládám, že by zrovna v případě Atomu V8 používali méně kvalitní technologii jen proto, že je levnější. Ale snad se mezi čtenáři najde nějaký odborník v...
„Ahoj Vojto, měl bych čistě hypotetický dotaz – jak by se chovalo auto, které by mělo např. 60 koní a 500 Nm oproti úplně identickému (hmotnost, zpřevodování, otáčky apod.) autu s parametry 500 koní a 60 Nm? Záměrně jsem rozdíly mezi výkonem a točivým momentem přehnal – zajímalo by mě, jak by se které auto v praxi projevovalo, jak by bylo rychlé, pružnost, akcelerace apod. ” Díky, Honza
Stačí si představit, že do jednoho ze dvou stejných aut namontuješ motor ze zemědělského traktoru, zatímco druhé osadíš motorem ze superbiku. První bude vynikající, pokud potřebuješ tahat těžké přívěsy, překonávat náročný terén a podobně – bude mít...