Odvaze žádné meze

Chtěl bych si pro radost pořídit Maserati 3200. Nemáš nějakou zkušenost? Někde píšou, že je lepší manuál, na spolehlivost a sílu motoru prý automat. Jen se trochu bojím toho servisu. Třeba na alfy se už šikovní servisáci najdou, ale na Maserati jsem nenašel snad nic kromě značkového. Roční nájezd počítám cca 2000 km. Co říkáš na volbu ty? Je to hlavně srdeční záležitost. Jinak časopis kupuji od začátku a všem vám do budoucna fandím. Děkuji za odpověď.
Roman
Bohužel neznám nikoho dostatečně šíleného na to, aby si takovou věc skutečně koupil, ale vzpomínám si, že o tom kdysi jeden z mých odvážnějších kamarádů reálně uvažoval. Vedle obvyklých problémů se spolehlivostí a cenou údržby i náhradních dílů je 3200GT známé svým brutálním turboefektem, kvůli kterému má tendence uvelebit se proti vůli svého řidiče zádí napřed v nejbližším příkopu. Nicméně u auta „na hraní“ by nemusela vadit ani jedna z těchto vlastností a provozní náklady při 2000 km ročně budou ještě relativně snesitelné (používat ho jako každodenní dopravní prostředek bych se asi neodvážil). Výměnou pak dostaneš jedno z nejcharakternějších moderních aut a pocit, že jezdíš živoucí legendou. A navíc můžeš kamarádům říkat, že máš Maserati. Už jen to za to stojí, ne?
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Vyrážíme s kamarády na dovolenou na Floridu a přemýšlíme, jaké auto si máme pronajmout. V tuto chvíli se rozhodujeme mezi Chevroletem Impala a Fordem Escape. Budeme čtyři s velkými kufry, takže potřebujeme velký zavazadlový prostor. Co by sis vybral ty? Případně, napadá tě nějaká vhodná alternativa? ” Marek Zurian
Zastávám názor, že na dovolené by měl člověk vyzkoušet navštívenou zemi se vším všudy – včetně místní kuchyně, zvyků a, pokud je to možné, také automobilů. Takže z této dvojice bych rozhodně sáhl po Impale, která patří mezi poslední klasické...
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji. ” Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o...
„Ahoj Vojto, chtěl bych si na jaro pořídit nějaké sportovní auto na okresky kolem Rožnova. Moc se mi líbí Fiat Barchetta, ale má jen dvě místa, takže bych možná dal přednost spíše Hyundai Coupé v automatu. Přemýšlím ale i o Golfu III GTD, nízká spotřeba a možnost nachipovat ho na pořádný výkon mě skutečně lákají. Je to asi můj favorit… Díky za rady. ” Ondra Chamilla
Obávám se, že na zakroucené horské okresky nebude ani jedno z těchto aut to pravé. Barchetta může alespoň nabídnout příjemné svezení, pokud se chceš kochat, ale Golf třetí generace nebyl svým podvozkem oslnivý nikdy, natož s těžkým turbodieselem. A...
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Proč se pro pedál akcelerátoru v autě používá slovo „pedál plynu, plynový pedál“? Opravdu by mě to zajímalo. Ještě jsem na to nepřišel. Co vy?” Pepa
Nepodařilo se mi zjistit nic stoprocentního a ověřeného, nicméně předpokládám, že označení „plynový pedál“ přišlo do češtiny z americké angličtiny, ve které se akcelerátoru říká „gas pedal“. Slovo „gas“ přitom sice v překladu znamená „plyn“, ale...
„Nikdo nepochybuje o tom, že nejlepší motor od BMW je řadová šestka z M3 E46. Ale jaký je jejich nejlepší osmiválec? A do jakých aut je vůbec dávali?” Jirka Zelenka
Jako staromilec mám sice tendenci tíhnout k fosiliím, jako je osmiválec OHV, montovaný do překrásného roadsteru 507. Ale ani ten asi nemůže z nejvyšší příčky sesadit božskou S62 z E39 M5 a Z8. Pojem „nejlepší motor“ je však natolik subjektivní, že...