Práce i zábava

Zdravím Autocar, redaktory i čtenáře… Už je to pěkných pár let, co si pravidelně kupuji Autocar (moc díky za skvělé čtení), a i když mi týdeník chybí, tak jste pořád super. Upřímně jsem už celkem zoufalý – nikdy bych neřekl, že výběr nového auta bude tak náročný. Každopádně se mi výběr zúžil na dva, resp. tři adepty, a to Mini Cooper S, Toyobaru, popř. RR Evoque. Auto potřebuji na každodenní dojíždění do práce, cca 30 km do města, popř. odvoz na dovolenou apod. Ročně najedu okolo 35 000 km a po pravdě se trochu bojím pohonu zadních kol v zimě, znáte silničáře… Budu rád za jakékoli rady, poznámky a návrhy. S pozdravem
Marcus
Toyobaru jsem jako jediné z této trojice zatím neřídil, ale přesto by asi bylo mojí první volbou. Ve srovnání s Coope-rem S bude podobně rychlé, podobně (ne)praktické a podobně (ne)pohodlné. Dokonce i stojí podobné peníze. Nabídne ale čistší, ryzejší zážitek a udělá z tebe lepšího řidiče. Čímž ale nechci říct, že by Mini Cooper byl špatnou volbou, dokonce si dokážu představit, že leckterému řidiči může vyhovovat více než Toyobaru. Rychlá jízda je s ním snáze dostupná a jeho „chuligánský“ projev má své kouzlo. Evoque do této konkurence příliš nezapadá, ale svým způsobem může představovat racionální volbu – má styl, dokáže pojmout pět cestujících, umí se pohybovat i mimo zpevněné cesty a je pohodlný. Přitom si s ním můžeš užít i jistou míru zábavy, ať už na silnicích, nebo mimo ně. A rozhodně tě při každodenních cestách do práce nezačne štvát, což se u zbylých dvou může velmi snadno stát.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....
„Jaký typ lidí si podle tvého názoru kupuje Fabii Monte Carlo – anebo jsem jediný, kdo nechápe význam této edice?” Honza Neumann
Nevím, zatím jsem žádného nepotkal. Ale předpokládám, že půjde o lidi, kteří chtějí obyčejný, relativně schopný hatchback, jenž se alespoň navenek tváří sportovně. Anebo prostě usoudili, že Monte Carlo je jediná varianta Fabie, se kterou se jejich...
„Je to čistě akadamický dotaz. Která 911 je tím nejlepším Porsche všech dob? ” K.
Obávám se, že nic takového jako „nejlepší 911“ neexistuje. Dokonce i kdyby se vybíralo jen mezi aktuálně vyráběnými verzemi, bylo by určitě možné najít důvody pro to, aby se tou nejlepší stala v podstatě kterákoli z nich. Pravda, zdůvodnit si, že...
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Ahoj Vojto, předem zdravím tebe i celou redakci a moc vám děkuji za pěkné čtení. Jak už to tak na světě bývá, my jsme se rozrostli a naše stávající auta nám už nestačí, budeme pořizovat větší vozítko. Padl mi do oka Seat Cordoba Vario 1.9 SDI, r. 2002. Proto by mě zajímal tvůj názor na tento vůz, co se týká náročnosti na údržbu a co by mě čekalo za investice apod. Nebo bys mi doporučoval něco jiného? Nechci auto s turbem, nepotřebuji výkon, zajímá mě spotřeba, spolehlivost a nenáročnost údržby. Předem moc díky za odpověď.” Michal
Přiznám se, že zrovna starý Seat Cordoba nepatří mezi auta, o která bych se někdy intenzivně zajímal – svým způsobem je to sice obdoba mého milovaného Mercedesu 240D (W123), ale bez jeho kouzla, stylu a šarmu. Takže ti neposloužím konkrétními...
„Používáš meziplyn? Popřípadě znáš vůbec ještě někoho, kdo jej používá (mám na mysli poctivý, s dvojím vyšlápnutím spojky)? Nebo už tato technika je definitivně pohřbená pod tlakem (ne)dostačujících synchronů, DSG a CVT?” Miataman
Pravý meziplyn nepoužívám – po pravdě řečeno k tomu u auta s fungujícími synchrony nevidím žádný zásadní důvod a hlavně jsem moc líný a nešikovný na to, abych se ho pořádně naučil. Takže používám jen „nepravý“ meziplyn bez dvojího vyšlápnutí spojky...
„Kolik se vyrobilo modelů Dauer 962? A je to Porsche, nebo Dauer? Existují vůbec nějaké oficiální technické parametry? To auto musí jet jako hrom…” Kuba
Podle mých informací se jich vyrobilo šest, každý z nich má okolo 800 koní, váží 1090 kg, dokáže se rozjet přes 400 km/h a z nuly na 200 km/h se rozpohybuje za 7,3 s. A jestli je to Porsche, nebo Dauer? Zařadil bych ho někam vedle nejrůznějších...
„Existuje v dnešní době vůbec auto, které má reálnou spotřebu menší, než je oficiální údaj? ” Štefan Ruffini
Zatím jsem takové neřídil a dokud takové neuvidím, neuvěřím, že by existovalo.
Vojta Dobeš
„Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.” Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti...
„Ahoj Vojto, to jsem zase já. Už párkrát jsem se tě tu dotazoval na tvůj názor na porovnání dvou vozidel. Postupem času to vykrystalizovalo takto: Z výběru mezi Mondeem a C5 zůstal Citroe¨n a původně plánovaný naftový motor byl s ohledem na to, že ročně najezdím tak 7 až 8 tisíc kilometrů, převážně po krátkých trasách, nahrazen benzínovým. Zajímá mě ojetina s nájezdem do 100 tisíc kilometrů a jedinými dvěma kandidáty jsou v tuto chvíli Citroe¨ny C5 kombi, na hydropneumatickém podvozku a s motorem 1,8 a 2,0 litru, aktuální generace. Nechci, aby mi auto vysálo peněženku, ale zároveň netoužím po lenochovi a brzdě provozu. Co by sis vybral ty? A pokud bys měl na vybranou mezi nákupem v cizině (Německo) a v Čechách, co bys volil, s ohledem na spolehlivost, garanci původu, kilometrů apod.?” Pepa
Bez velkého přemýšlení bych sáhl po dvoulitru. C5 je opravdu dosti velké auto a slabší 1.8, nebo nedejbože základní 1.6 VTi, se s ním budou trápit – což neprospěje ani tvojí pohodě za volantem, ani spotřebě. Je dost pravděpodobné, že při normálním...