Nečitelný výběr

Chtěl bych vás poprosit o radu. Mám vybraných několik aut, o která bych měl zájem, ale nedokážu posoudit, které z nich je to pravé, vyhovovala by mi všechna. Je to Kia cee’d, Citroe¨n C4, Ford Focus, Renault Mégane a jedno z následujících dvou: Renault Laguna a Citroe¨n C5, s nějakou vhodnou motorizací. S pozdravem
Adamik
Tvůj výběr je nejen velmi široký, ale především nečitelný – mezi Méganem nebo C4 v základní výbavě, které patří k nejlevnějším použitelným rodinným autům na našem trhu, a špičkově vybaveným Focusem nebo dokonce C5 či Lagunou je obrovská propast. Ve stručnosti: Focus je patrně nejlepším autem, zatímco jen o málo horší, ale výrazně levnější Kia cee’d představuje favorita poměrem ceny a hodnoty. C4 má příjemný, světlý interiér a spoustu výbavy za málo peněz, ale řidičsky rozhodně nenadchne. Mégane působí o něco „sportovněji“ než usedlý Citroe¨n, ale také dělá poněkud levný dojem. Na druhou stranu je tomu přizpůsobena i cena. Citroe¨n C5 je pak špička v pohodlí za rozumnou cenu, v kombinaci s motorem 1.6 HDI je to velmi příjemný sedan pro klidného řidiče. Pokud jde o Lagunu, nenapadá mě jiný důvod pro koupi než nízká cena.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Při pohledu na „Dacii Duster“ připravenou pro závod do vrchu na americké hoře Pike’s Peak mě napadlo, kolik toho musí při přerodu sériového auta v závodní zůstat, aby vůbec bylo možné použít původní název. Skelet karoserie? Blok motoru?” Mopař
To záleží čistě na pravidlech závodů, kterých se s výsledkem chceš účastnit. Existují závodní série, kde ti dovolí změnit tak maximálně nastavení podvozku, a dokonce ti v zájmu vyrovnanosti určí, jakým autem a s jakými díly budeš jezdit (například...
„Chtěl bych si pro radost pořídit Maserati 3200. Nemáš nějakou zkušenost? Někde píšou, že je lepší manuál, na spolehlivost a sílu motoru prý automat. Jen se trochu bojím toho servisu. Třeba na alfy se už šikovní servisáci najdou, ale na Maserati jsem nenašel snad nic kromě značkového. Roční nájezd počítám cca 2000 km. Co říkáš na volbu ty? Je to hlavně srdeční záležitost. Jinak časopis kupuji od začátku a všem vám do budoucna fandím. Děkuji za odpověď.” Roman
Bohužel neznám nikoho dostatečně šíleného na to, aby si takovou věc skutečně koupil, ale vzpomínám si, že o tom kdysi jeden z mých odvážnějších kamarádů reálně uvažoval. Vedle obvyklých problémů se spolehlivostí a cenou údržby i náhradních dílů je...
„Ahoj, pohrávám si s myšlenkou pořídit staré sportovní auto (v mém případě 1970 Ford Mustang, ale mohlo by se to týkat i něčeho jiného) a upravit ho tak, aby se dalo používat každý den. Myslíš, že taková věc může mít smysl? Jaké úpravy bys v takovém případě volil? ” Vojta Podešva
Jakkoli to může v dnešní době znít šíleně, bývaly doby, kdy i dnešní historická auta bývala nová, a tudíž si je lidé kupovali nikoli jako artefakty k obdivování v garážích, ale jako dopravní prostředky. Čistě teoreticky je tedy možné používat i auto...
„Chtěl bych vás poprosit o radu. Mám vybraných několik aut, o která bych měl zájem, ale nedokážu posoudit, které z nich je to pravé, vyhovovala by mi všechna. Je to Kia cee’d, Citroe¨n C4, Ford Focus, Renault Mégane a jedno z následujících dvou: Renault Laguna a Citroe¨n C5, s nějakou vhodnou motorizací. S pozdravem ” Adamik
Tvůj výběr je nejen velmi široký, ale především nečitelný – mezi Méganem nebo C4 v základní výbavě, které patří k nejlevnějším použitelným rodinným autům na našem trhu, a špičkově vybaveným Focusem nebo dokonce C5 či Lagunou je obrovská propast. Ve...
„Rozpočet na auto 150 000 Kč, v hledáčku Ford Focus. Existuje lepší volba? Pokud ne, pak jaký Focus? ” Jan Machač
Volba je samozřejmě jasná – ST170 první generace. Tedy, pokud je pro tebe nejdůležitější zážitek z jízdy. Ale teď vážně. S Focusem II se téměř nedá šlápnout vedle, ale pokud neplánuješ polykat obrovské porce kilometrů, vyhni se dieselu. Potenciální...
„Mám dotaz ohledně Subaru Legacy poslední generace. Pohrávám si s myšlenkou pořídit ji s motorem 2.5 s LPG, ale zarazilo mě, že naši prodejci ji nabízejí jen s Lineartronikem, a já bych raději manuál. To se opravdu neprodává s manuálem třeba v zahraničí? A další podotázka… Ještě si pohrávám s myšlenkou na BMW 320 s xDrive. Jak je na tom motor s reálnou spotřebou? ” Jiří Lon
Motor 2,5 l se do Legacy na evropském trhu opravdu dodává jen v kombinaci s převodovkou CVT (Lineartronic), pro USA se ale vyrábí i varianta se šestistupňovým manuálem, takže by se dalo uvažovat o variantě „šedého dovozu“, který by možná dokonce...
„Rád bych se dozvěděl, kam zmizel vnitřní prostor Mercedesu C-W204 v přímém srovnání se Škodou Superb? S překvapením jsem se ve srovnávacím testu těchto dvou vozidel dočetl, že mají naprosto totožný rozvor, tedy hlavní údaj určující vnitřní velikost. Vlastním céčko a kamarád Superb. I když škodovky moc nemusím, při porovnání místa na nohy, především vzadu, je Mercedes Škodou deklasován. Čím to je způsobené?” Dan
Zadním pohonem. Tedy abychom byli přesní, zadním pohonem je způsobeno to, že má relativně malé céčko rozvor srovnatelný se Superbem, i když vnějšími rozměry je o třídu menší. Délkou 4582 mm odpovídá třída C spíše Octavii (5569 mm) než Superbu (4838...
„Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300? ” Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér...
„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....