Evora S - vítej mezi dospělé

Lotus Evora S
Čtěte více: Testy
Vydáno: 19. 1. 2011  /   Aktualizováno: 19. 1. 2011
Evora S - vítej mezi dospělé
Lotus zařadil vyšší stupeň - geniální Evora konečně dostala vše co jí kdy chybělo.
Čtěte více: Lotus Evora S test

Éra posedlosti výkonem pomalu končí. Podívejte se kolik nových aut místo honby za co nejvyšší silou raději shodí nějaké to kilo. Evora S je uprostřed těchto dvou trendů, což je zvláštní vzhledem k tomu jak velký důraz Lotus klade na nízkou hmotnost. Tahle silnější verze ale má své logické opodstatnění - standardní Evora byla se svými 280 koni skvělá hračka, ale na to aby se mohla měřit s božskou 911 jí chyběla jen špetka výkonu navíc. V roce 2011 - haleluja! Tříapůllitrový šestiválec od Toyoty dostal kompresor Harrop a hned tu máme 345 koní - stejně jako u základní 911 Carrera. Ale také to znamená nárůst hmotnosti o 67 kg a úplně jiné výkonové křivky. Plyn normální Evory byl spínač zábavy s okamžitou odezvou takže obavy jsou na místě.

Až do chvíle než se poprvé rozjedete. Ihned je znát extra točivý moment ve středních otáčkách, ale ani tak nejde o samotný nárůst z 340 na 400 Nm. Na většině okresek můžete nechat zařazenou trojku nebo čtyřku a soustředit se na delikátní a perfektně lineární řízení které si nezadá s mnohamilionovou konkurencí. Jiná auta vás rozesmějí pokaždé když dupnete na plyn, Evora S z vás udělá hihňajícího se magora vždy když stočíte nízký čumák do zatáčky a necháte se na vlně newtonmetrů čitelně vytáhnout ven. Tlustý volant překypuje citem, jezdit rychle je přirozené, ale vždy dramatické a zábavné. Tohle umí Lotus nejlépe, staví auta se kterými si nevědomky vybudujete telepatické spojení. Můžete jim stoprocentně důvěřovat - to platí u Elise, Exige, normální Evory a díky bohu i u posíleného S. Po technické stránce se podvozek změnil jen nepatrně, vpředu má nová ramena a o chlup tužší silentbloky a vzadu o něco tlustší stabilizátor.

Technické údaje
Motor: 
3456 ccm
Výkon: 
257 kW
Toč. moment: 
400 Nm
Hmotnost: 
1437 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,8 s
Max.rychlost: 
277 km/h
Spotřeba: 
10,0 l/100km
Cena: 
1 750 000 Kč
Autor: 
Yuan Smith
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)