911 Speedster - Bolestné loučení

Porsche 911 Speedster
Čtěte více: Testy
Vydáno: 19. 1. 2011  /   Aktualizováno: 19. 1. 2011
911 Speedster - Bolestné loučení
Nová 911 už klepe na dveře. Svezení s finální limitovanou edicí si nemůžeme nechat ujít.

Tak tohle je poslední sbohem které dává Porsche 911 řady 997. Limitovaná edice 356 Speedsterů které mají odkazovat na... zkusíte hádat? Legendární model 356 Speedster, jak chytré. V některých ohledech je podobnost zřejmá, třeba u čelního skla které je o šest centimetrů nižší. Nebo krytu v místě kde bývaly zadní sedačky, pod ním je ručně ovládaná skládací střecha díky které tahle 911 přišla o těžké elektromotory. Takže lehčí, atletičtější verze? Ne tak docela.

Má 408 koní, stejně jako ultradrahá 911 Sport Classic nebo GTS. Což je v pořádku, zvlášť v kombinaci s novým sportovním výfukem - atmosférický boxer zní pořád skvěle a protože téhle verzi chybí aktivní klapky, užijete si ho i v nízkých otáčkách. Ze Sport Classic pocházejí i přední a zadní nárazník, zadní blatníky které kryjí o 34 milimetrů větší rozchod kol zase darovaly 911 s pohonem všech kol. A lehké hliníkové dveře jsou pro změnu z GT3. Chvályhodné a prospěšné, jen co je pravda. Ale v téhle chvíli přestává legrace protože zbytek výbavy spolehlivě popírá koncept odlehčené sportovní verze. Speedster totiž má úplně všechno. Opulentní kůži, multimediální systém, dvojspojkové PDK, cokoliv na co si vzpomenete. Jediný volitelný prvek výbavy je barva, modrá nebo bílá. Jo, a můžete si ji objednat i bez těch dětinských šachovnic na sedačkách. Ušetřená kila téměř kompletně nahradila hmotnost toho co na palubě musíte vozit každý den.

Technické údaje
Motor: 
3800 ccm
Výkon: 
408 koní
Toč. moment: 
420 Nm
Hmotnost: 
1540 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,4 s
Max.rychlost: 
306 km/h
Spotřeba: 
10,3 l/100km
Cena: 
4 950 000 Kč
Autor: 
Peter Brown
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)