Vynikající nabídka na výjímečné auto. Berete?

Infiniti M30d GT Premium
Čtěte více: Testy
Vydáno: 13. 6. 2011  /   Aktualizováno: 14. 6. 2011
Vynikající nabídka na výjímečné auto. Berete?
Postavit se mocné germánské technice vyžadovalo velkou odvahu ve válkách i v míru. Nyní se k partyzánům hlásí také naftové Infiniti M.

Dejme tomu, že se poohlížíte po velkém, reprezentativním, ale současně k světu vypadajícím autě, sebevědomě se rozkračujícím někde na pomezí prémiového manažerského sedanu a luxusní limuzíny. Svázáni konvencemi se dříve či později neomylně ocitnete ve svádivých osidlech plejády německých prémiových modelů, které vám ošklivě zamotají hlavu. Není to jednoduché vybírání. Mercedes CLS jako vytesaný od renesančního sochařského mistra? Řidičsky nedostižné pětkové BMW? Nebo na pohled chladné, ale veskrze noblesní Audi A7 Sportback? Jenže potom existuje sice ne právě většinová, ovšem rozhodně nikoli zanedbatelná skupina zákazníků, které nutí jakési vnitřní pohnutky k tomu, aby si proces výběru ještě více zkomplikovali. Anebo mají zkrátka nějaký problém s tím, aby jim vzduch na cestách rozrážel některý ze znaků německé svaté trojice. V takovém případě se mohou s nadšeným cukrováním přetrhnout mimoněmecké (a v různé míře exotické) alternativy jako Jaguar XF, Saab 9-5, Lexus GS, Honda Legend, Volvo S80 nebo nepokrytě antigermánský Citroen C6.
A do této mezinárodní společnosti nyní nově míří další lákadlo od značky, která poměrně úspěšně zaťala drápky do evropského trhu. Oním lákadlem, jemuž u nás z vcelku pochopitelných důvodů podlehl jako jeden z prvních japonský velvyslanec, je zbrusu nové Infiniti M. Auto, které vzhledem k plynulým, ale přesto výrazným tvarům a bez několika centimetrů pětimetrové délce rozhodně nepřehlédnete, což je v této sešlosti nezbytností. Pokud chcete výběr zjednodušit a usoudíte, že k vašemu cestování nejlépe pasuje diesel, zbavíte se sice Hondy a Lexusu, ale Infiniti zůstává ve hře. Po sportovně založeném 320koňovém 3,7litrovém šestiválci totiž nabídku rozšířil alianční třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 238 koní. Méně než šest válců by k takto velkému autu nebylo úplně důstojných a mohlo by podrývat exkluzivní image – což by mohl být případ prvního čtyřválcového CLS. Trápení s volbou převodovky vás nečeká, protože M37 i M30d jsou k mání výhradně se sedmistupňovým automatem.

Technické údaje
Motor: 
turbodiesel, šestiválec, 2993 ccm
Výkon: 
238 koní v 3750 ot./min.
Toč. moment: 
550 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
1845 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,9 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
7,5 l/100 km
Cena: 
1 577 500 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)