Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Čtěte více: Testy
Vydáno: 19. 1. 2011  /   Aktualizováno: 19. 1. 2011
Mitsubishi ASX
Někdo by mohl tvrdit že Mitsubishi s nástupem svého malého SUV zaspalo. Ale my vímeí že přišlo v pravý čas.

Aut podobné velikosti a třídy je na trhu hromada. A zdá se že vše co mohlo v této kategorii být vynalezeno už tu bylo. Ale já tvrdím že japonci takticky vyčkávali. Bedlivě pozorovali kdo z konkurence si na čem nabije nos a poučeni chybami ostatních uvedli na trh své ASX.

Už po pár ujetých kilometrech je jasné že jde o fortelně postavené auto. Tam kde se vás jiná mini SUV snaží co nejvíc izolovat od dění na silnici si s vámi ASX povídá. Podobně jako u Lanceru je v řízení, řazení i pedálech příjemná zpětná vazba která však nijak neobtěžuje - naopak pomáhá. Ve volantu je hezky cítit jak se čumák v pneumatikách 215/60 postupně naklání přes bočnice a kdy může dojít ke ztrátě přilnavosti. Řadička má jasně definované dráhy a kvalt by s ní trefil i bezruký. Spojka zabírá celkem razantně a vysoko a to má svůj logický důvod.

V nabídce je jen jediný benzínový motor, šestnáctistovka se 117 koni a 154 Nm točivého momentu. Spojka je evidentně nastavena takto aby kompenzovala nedostatek zátahu v nízkých otáčkách, nepřipravenému řidiči totiž může auto při rozjezdu snadno "chcípnout." Newtonmetry citelně chybí a příliš nepomůže ani když začnete motor vytáčet. Benzín může mít jen jediný smysl - pokud budete ASX brát jako alternativu k většímu hatchi (ano, hatchi, brzy se dozvíte proč) do města. Tam vás potěší nízká spotřeba které pomáhá systém stop-start. Ale pokud chcete ASX využít naplno, musíte mít jednu z dieselových variant které mají dost síly pro všechny možné případy, ideálně s pohonem všech kol.

Vnitřek spíš než kvalitou materiálů překvapí svou bytelností. Je sice převážně z tvrdých plastů ale nikde nic nevrže a zdá se že vás v budoucnu ani nic podobného nečeká. Všechny ovládací prvky jsou logicky rozmístěné a mezi budíky před řidičem najdete ostrý a hezky čitelný barevný displej. Problém je s kufrem, standardních 442 litrů je dost málo a 1219 litrů se sklopenými sedačkami také není žádný zázrak. Proto ta dřívější zmínka o hatchích.

Otázkou je jestli skousnete ne úplně praktický vnitřek, ale za volantem se určitě nudit nebudete. Koupi benzínu si musíte dobře rozmyslet. Diesel je pak jasná volba. Čekání se tentokrát vyplatilo.

Technické údaje
Motor: 
1590 ccm
Výkon: 
117 koní
Toč. moment: 
154 Nm
Hmotnost: 
1345 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,4 s
Max.rychlost: 
183 km/h
Spotřeba: 
5,9 l/100km
Cena: 
549 900 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)