Jiskření

Honda CR-Z
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 6. 2011  /   Aktualizováno: 15. 6. 2011
Jiskření
Svět hybridů je teď o něco veselejší místo. S tímto „ekomobilem“ od Hondy se totiž můžete slušně pobavit.
Čtěte více: Honda CR-Z

Jestli jste doposud hybridům nevěřili, projeďte se s CR-Z . Jeho hlavní síla totiž spočívá v tom, že se řídí a chová velmi ne-hybridně. Je to vůbec poprvé, co v autě s baterkami a elektromotorem najdete manuální převodovku – a právě ta boří bariéru, která vás u insightů a priusů totálně oddělovala od procesu řízení. Šestikvalt má jasně definované dráhy, rozumně zvolené odstupňování a používat ho je stejná radost jako u jiných hond.
Hybridní ústrojí se skládá z benzínové patnáctistovky a elektromotoru, díky nimž můžete kombinovaně využít 124 koní a 174 Nm. To by mělo na papírovou hmotnost 1245 kg stačit, přesto vám občas přijde, že výkonu by mohlo být víc. Jistě, na bezpečné předjíždění a běžnou jízdu ho máte dost, ale takhle povedený podvozek by si zasloužil alespoň pár koníků navíc. Ze sedačky i volantu cítíte lehkost, CR-Z je hravé malé auto, které miluje zatáčky – v nich předvádí ukázkovou neutralitu a chuť nechat se řídit tu ubráním plynu, tu lehkým ťukancem do brzd. Jo, brzdy. Sice umějí rekuperovat energii, ale na rozdíl od jiných hybridů je v pedálu nezvyklý cit. Nestane se, že šlápnete na pedál, auto začne vesele dobíjet a zjistí, že chcete zastavit, až ve chvíli, kdy máte nohu někde pod podlahou. Dají se dobře dávkovat, což se o jiných malých hybridech říci nedá.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, hybrid, 1497 ccm
Výkon: 
124 koní v 6100 ot./min.
Toč. moment: 
174 Nm v 1000–1500 ot./min.
Hmotnost: 
1245 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,0 s
Max.rychlost: 
200 km/h
Spotřeba: 
5,0 l/100 km
Cena: 
659 000 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)