Žádný patriotismus

Škoda Octavia RS Combi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 6. 2011  /   Aktualizováno: 24. 6. 2011
Žádný patriotismus
Nejschopnější Octavia současnosti má silný benzínový motor, šestistupňový manuál, je to kombík a na kufru vozí znak RS.

Můžete s tím nesouhlasit, ale Octavia mi přijde jako jedno z nejsmysluplnějších aut, která si můžete koupit. Velké, pohodlné, dobře fungující, se skvělým poměrem value for money a přijatelnou ztrátou ceny. Ideální služební auto, klidně s motorem 1.9 TDI a s pětirychlostní převodovkou – vůbec mě neuráží, naopak. Pokud máte větší rozpočet, kupte si benzínovou RS, nejlépe v kombíku. Za 750 900 Kč dostanete plně vybavené auto s natáčecími xenony, celou armádou airbagů, Climatronikem, skvělými sedadly s výraznějším bočním vedením a všemi dalšími myslitelnými prvky, v příplatkové výbavě stojí za zvážení snad jen parkovací senzory, kožené sedačky a elektricky sklopná zrcátka. Jako celek působí Octavia RS neobyčejně hodnotně, a když pojedete v noci a celá palubní deska se vám rozzáří, uvědomíte si, jak propracované auto to vlastně je. Nemluví ze mě nějaký falešný patriotismus nebo tak něco, ale to auto je prostě dobré a snese nejvyšší kritéria. Zpracováním i architekturou je to standard Audi a Volkswagenu, nikdo nemůže říct ani popel. Přidejte si k tomu tradiční zbraně jako obrovský kufr, dostatek místa na zadních sedadlech a skvělou pozici řidiče, a začnete se ptát sami sebe, jestli potřebujete něco víc.

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný čtyřválec, 1998 ccm
Výkon: 
200 koní v 5100 ot./min.
Toč. moment: 
280 Nm 1700 ot./min.
Hmotnost: 
1455 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,3 s
Max.rychlost: 
239 km/h
Spotřeba: 
7,5 l/100 km
Cena: 
750 900 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)