Srdeční záležitost

Fiat 500 c
Čtěte více: Testy
Vydáno: 20. 1. 2011  /   Aktualizováno: 20. 1. 2011
Srdeční záležitost
Fiat 500 je o emocích. A to samé platí i pro kabriolet.

Není problém jezdit s pětistovkou kabrio v zimě, protože to vlastně ani pravověrný kabriolet není – ne, pokud je tady plátno, které lze po linii střechy sice lehce spouštět dozadu, ale které v nepříznivém počasí auto hermeticky a bezpečně uzavře.
Vlastně jde o sympatický systém, kde můžete (pokud nejezdíte jako já během sněžné kalamity) vpustit do kabiny úzkou štěrbinou á la střešní okno vzduch i sluneční paprsky, aniž byste při tom trpěli vzdušnými víry. A nebo nechat za pomoci elektromotorů střechu klesnout až daleko dozadu a užít si otevřené sezony do sytosti.
Fiat 500C je přesně takový jako jeho sourozenec s pevnou střechou - zvýšil se lehce jen koeficient odporu. Jinak je vše při starém, i „céčková“ pětistovka vypadá parádně, obzvlášť je-li vzhled podtržen nějakými rychlými pruhy nebo zajímavým lakem. Na zadní sedačky posadíte jedině pudla. Stokoňová čtrnáctistovka má řeřavý zvuk a umí ve vysokých otáčkách zatáhnout. Zavazadelník pojme nanejvýš kabelku. Posez za volantem je vysoký. Interiér má styl. Auto je svižné, ale ne právě obratné v zatáčkách.
Fiat 500 jako takový není logickou volbou, jde o image, styl, sebeprezentaci, vyjádření životního postoje a 500C se stahovací střechou je logickým pokračováním řady. Pětistovku nepotřebujete nutně k životu, ale chcete ji, protože se vám líbí. V rámci rozhodování nad ryze stylovým a nerozumným vozítkem může být 500C nejrozumnější volbou. Umí to samé jako kupé a při tom všem je na vás zvenku pěkně vidět.

Technické údaje
Motor: 
1368 ccm
Výkon: 
74 kW
Toč. moment: 
131 Nm
Hmotnost: 
935 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,5 s
Max.rychlost: 
182 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
449900
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)