Všechno smykem? No úplně ne, ale...

Subaru Impreza WRX 265
Čtěte více: Testy
Vydáno: 1. 7. 2011  /   Aktualizováno: 17. 7. 2011
Všechno smykem? No úplně ne, ale...
Posílená verze Imprezy WRX nás nutila jezdit rychle a rozevlátě už loni. Ani letos se situace nezměnila.
Čtěte více: Subaru Impreza WRX 265

Tohle je Subaru Impreza WRX 265 a změny vzhledem k předchozímu ročníku jsou… Nejsou žádné. A to je skvělá informace pro všechny, kterým posílené WRX po svém nástupu na trh učarovalo, skvělá informace pro mě. WRX udělalo velký krok směrem k STi – a nejde jen o to, že má foukaný dvouapůllitrový boxer další porci výkonu k dobru a že teď vládne silou 265 koní v 6000 otáčkách, což je jen o pětatřicet méně než u vrcholné verze. WRX 265 si z STi půjčilo silentbloky, stabilizátory přibraly milimetr v průměru a odpružení bylo přeladěno tak, aby pracovalo s minimální prodlevou. V řízení se zjevil tlumicí ventil redukující zpětné rázy, nicméně čekat, že volant oněměl, by bylo nemístné.
Výkon teče podle striktních pravidel značky na obě nápravy a optimální přísun hnací síly zprostředkovává pětistupňová manuální převodovka. Tady se WRX šestikvaltem drsnějšího STi inspirovat nenechalo a apatické bylo i k přepínání režimů řídicí jednotky. I to je důvod, proč tam, kde jsem s STi jezdil za deset litrů, si WRX řeklo o dvanáct.
A jak se mu líbí okresky? Klikni na další stránku!

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbo, 2457 ccm
Výkon: 
265 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
343 Nm v 4000 ot./min.
Hmotnost: 
1410 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,0 s
Max.rychlost: 
209 km/h
Spotřeba: 
10,4 l/100 km
Cena: 
880 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Subaru Impreza WRX 265
Ostré Subaru WRX stálo vždy jako poslední vývojový článek auta pro každodenní použití před drsným a nekompromisním STi. Teď prošlo...
Těžké, ocelově šedé mraky, nacucané hektolitry vody. Čekají na to, až je první ostrý poryv větru protrhne. Je to to poslední, co chcete...