Volkswagen Touareg Hybrid

Volkswagen Touareg Hybrid
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Volkswagen Touareg Hybrid
Každý má prý někde na světě své dvojče. Platí to i u nového Touaregu.
Čtěte více: Volkswagen, Touareg, Hybrid

Už od začátku vývoje ho připravovali na stejné platformě a s několika stejnými motory jako Porsche Cayenne. Hybridní verze je obou aut téměř identická, třílitrový kompresorový šestiválec který společně s eletromotory dává 380 koní a 580 Nm. Ruku na srdce, je jasné že vznikla kvůli americkému trhu. Evropa dá jednoznačně přednost levnějšímu dieselovému šestiválci, ale co se benzínových motorizací týče, hybrid je jediná smysluplná volba. Základní šestiválec FSI postrádá výkon a V8 vám zase se svou spotřebou udělá z peněženky pusté a prázdné místo. Vezměte to z opačné stránky, spotřeba šestiválce a výkon osmiválce - a máte přesnou charakteristiku hybridu.

Není to jen o bateriích a elektřině, Touareg si pomáhá celou řadou jednoduchých i technicky složitých řešení. Předně je o dva metráky lehčí než stará verze a za volantem to ucítíte i u hybridu. Už nesedíte v železobetonovém německém bunkru, cítíte že auto chce vyrazit dopředu a okamžitý zátah elektromotorů ten dojem jen umocňuje. Přísun výkonu je extrémně plynulý, na všechna kola jde přes osmistupňový automat který si svou kultivovaností nezadá s bezestupňovými převodovkami CVT - řadí rychle, rozhodně a bez škubání. V jakékoliv rychlosti najde ideální otáčky, šetří benzín i vaše uši. A v neposlední řadě tu je režim "plachtění," v podstatě stop-start dotažený do absurdna. To že hybridy umějí vypínat motor při stání na semaforech a popojíždění na elektřinu je dnes samozřejmost, ale Touareg vám ho vypne i na dálnici. Pusťte plyn a v rychlosti do zhruba 160 v hodině uslyšíte jen svist vzduchu a vzdálené hučení pneumatik. Napoprvé dost děsivý zážitek, ale kromě motoru všechny systémy běží - klimatizace, navigace, posilovač řízení i brzd, kupředu letíte jen za asistence baterií. Ve městě se hybrid chová spořádaně, elektřina vydrží až na dva kilometry ekologické jízdy v rychlosti do 50 km/h. Motor tiše a bez větších vibrací naskakuje a také zhasíná, žádné zemětřesení v sedačce se nekoná. Hybrid prostě neobtěžuje. V rychlých zatáčkách se sice nakloní, ale jinak nemá s přilnavostí problém - na výjezdu si klidně pomozte plynem a zabijte lehký nedotáčivý smyk ještě než začne.

Technické údaje
Motor: 
2995 cm3
Výkon: 
380 koní
Toč. moment: 
580 Nm
Hmotnost: 
2315 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,5 s
Max.rychlost: 
240 km/h
Spotřeba: 
8,2 l/100km
Cena: 
1 887 200 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Volkswagen Kombi Last Edition
Volkswagen Kombi Last Edition
Kariéra nejdéle vyráběného modelu se brzy uzavře...
Produkce legendárního "busíku", populárního po celém světě, se v Brazílii vinou...
Lexus LF-CC
Lexus IS kupé
Lexus podle všeho vyvíjí nové kupé na bázi sedanu IS, které má podpořit image značky.
Lexus podle zatím oficiálně nepotvrzených zpráv usilovně pracuje na novém kupé IS, které...
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI Comfort Edition
Z jakého důvodu chtít SUV s předním pohonem a podladěným motorem? Co takhle cena?
Tiguan není žádná horká novinka, jen před nějakým tím pátkem dostal facelift s novou př...
Volkswagen CrossBlue
Volkswagen
Prohlášení Martina Winterkorna musí znít většině ostatních automobilek v současné situaci jako nehorázná provokace.
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn oficiálně oznámil, že automobilka v příštích letech pl...
Martin Winterkorn
Volkswagen
Martin Winterkorn se netají tím, že současných dvanáct firem v portfoliu VW Group nepovažuje za konečný počet.
Boss Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil spekulace, že by k současným dvanácti firmám, patřícím do VW...
Pod kapotou trůní dvoulitr se 16 ventily, kterému začíná červené pole otáčkoměru v 8800 ot./min....
Ale jistě. A dokonce i se staženou střechou. Akorát nesmíte zapomenout na jednu důležitou věc, tak jako chlapík v t...