Lexus LF-A

Lexus LF-A
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Lexus LF-A
Lexus LF-A je auto pro vybranou hrtsku superboháčů. Ale zvlášť ti umějí dobře počítat.
Čtěte více: Lexus, LF-A

Žádné auto není dokonalé. Každé auto stojí nějaké peníze. A když stojí rozumné peníze, můžete se na jeho chyby koukat shovívavěji - je to jednoduchá matematika, která se dá aplikovat i na první ligu.

Trvalo to vážně dlouho, Lexus uprostřed vývoje přibrzdila jeho mateřská Toyota a nechala nás slintat nad zamaskovanými prototypy dlouhých šest let. A teď tu výsledek jejich snažení stojí přede mnou. Vypadá jako že stojí - raději se něčeho držte - deset milionů? Bojím se, že ne. Je to krásné auto, o tom není pochyb. I ten hranatý zadek s třemi koncovkami výfuku nepřipomíná cihlu, tak jako na prvních oficiálních fotkách.

Abyste pochopili proč stojí takové peníze, musíte nahlédnout pod povrch LF-A. Můžete začít u A sloupků, hned pod tenkou vrstvou barvy. Ty jsou totiž z pleteného karbonu a jsou vyráběny na jednom ze dvou rotačních splétačů na světě. Střecha a podlaha jsou zase vyráběny vaukovým vstřikováním do forem kvůli co nejhladšímu povrchu. Zadní sloupky a zadní podlaha jsou pak lisované technologií C-SMC. Takže tu máme spoustu karbonu, který u kabiny tvoří 65 procent použitých materiálů. I tak ale LF-A váží skoro tunu a půl.

Posadíte se do nízko uložené sedačky a hned víte, že jde o výjimečné auto. Lexus interiéry umí, ale u LF-A se překonal. Kůže, karbon, extrémně široký středový tunel a sportovní volant, který se svými barevnými prvky po stranách tak trochu připomíná letecké berany.

Stejně jako u IS-F se na vývoji motoru podílela Yamaha. Je to desetiválec s objemem 4,8 litru a výkonem 560 koní, odkaz na motory z F1. A hned jak nastartujete, bude vám jasné že nejde jen o prázdná slova. Ozve se hlasté štěknutí, následované tlumeným bubláním. Otáčkoměr před vámi je očíslovaný až k deseti tisícům - motor se umí prořvat z volnoběhu k červenému poli v 9000 otáčkách za 0,6 sekudy. Proto mimo jiné není otáčkoměr jen klasický budík, aby byl čitelný a přesný, tvoří ho TFT obrazovka.

Technické údaje
Motor: 
4805 cm3
Výkon: 
560 koní
Toč. moment: 
480 Nm
Hmotnost: 
1480 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
3,7 s
Max.rychlost: 
325 km/h (el. omezeno)
Spotřeba: 
l/100km
Cena: 
9 850 000 Kč
Autor: 
Peter Brown
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Lexus LFA
Možná se stane budoucím klasikem. Vzácností je už nyní.
Posledním Lexusem LFA se stal tento bílý exemplář s paketem Nürburgring, vyrobený 14. prosince 2012...
Tohle je dílo divize TMG (Toyota Motorsport Gmbh), která staví závodní auta pro Lexus a Toyotu. Upraven...
Jak určitě víte, východní pobřeží USA zasáhla mimořádně silná bouře Sandy, kvůli kter...
Nemůže zpomalit, nemůže chvilku počkat, musí se cpát dopředu za každou cenu. Tohle chování prostě nikdy...
Krásně synchronizované představení plné divokých driftů, jízd nárazník na ná...
Lexus zkouší, jestli lidé při ostré jízdě v jeho novém GS hybridu udrží tep pod 120 za...
Toyota má se svou sportovní divizi Toyota Motorsport GmbH velké plány.
Toyota už delší dobu hlásá, že chce svým vozům vetknout víc charakteru a sportovního...