Pozoruhodná hra na rváče

Lexus IS 250 F-Sport
Čtěte více: Testy
Vydáno: 13. 7. 2011  /   Aktualizováno: 16. 7. 2011
Pozoruhodná hra na rváče
Pyšní se závodnickým vzhledem, v jádru je ale jiný.
Čtěte více: Lexus IS 250 F-Sport

Tohle není drsné IS-F s pětilitrovým osmiválcem, které si brousí zuby na německou konkurenci s BMW M3 v čele. Není, byť tak vypadá. Drsná přední maska se svislými vlnovkami v mřížce chladiče, odtrhová hrana na víku kufru, osmnáctipalcová litá kola s titanovou úpravou. To vážně není IS-F, i když záměna je pravděpodobná. IS 250 F-Sport je klasické IS s dvouapůllitrovým benzínovým šestiválcem, který nedává víc než 208 koní a u něhož je krouťák nudných 252 Nm. Klasická určitě není kabina Lexusu , protože i tam se vplížily akcenty z IS-F. Teď už je jasné, kam automobilka s novým paketem ve stylu ostrého osmiválce míří – jde o to přesvědčit zákazníky, že IS není jen o nudném stereotypu každodenního dojíždění. Sportovněji stavěné řidiče pevně – překvapivě pevněji, než by se na první podhled mohlo zdát – obejmou sportovně tvarovaná anatomická sedadla (pozor, nic pro tlouštíky). Místo standardního voliče převodovky je zde hlavice z IS-F a totéž platí i pro volant, na stropě se usadilo černé, sametově hebké čalounění a dole čekají hliníkové pedály. Pod kapotou ale žádná změna, jak už víme, neproběhla. IS stále zrychlí z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,4 vteřiny a dosáhne na maximální tempo 225 km/h, takže na poli dynamiky je podobnost s osmiválcovým sourozencem nulová.

Technické údaje
Motor: 
šestiválec, 2500 ccm
Výkon: 
208 koní v 6400 ot./min.
Toč. moment: 
252 Nm v 4800 ot./min.
Hmotnost: 
1530 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,4 s
Max.rychlost: 
225 km/h
Spotřeba: 
8,9 l/100 km
Cena: 
1 104 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)