Ford S-Max 2,0 TDCi

Ford S-Max 2,0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Ford S-Max 2,0 TDCi
Radosti i strasti dospěláckého života jsou mi zatím vzdáleny Ale už teď vím, které auto by mě při nich mělo doprovázet.
Čtěte více: Ford, S-Max, TDCi, Powershift

Zatím nemám rodinu, ale když kolega se svým děckem, ženou a smečkou hafanů řekne že S-Max je ideální rodinné auto, nemám důvod ho podezírat ze lži. Úctyhodné rozměry, pohodlné sedačky, snadné nakládání skrz obří víko kufru - jo, tohle auto nenavrhoval bezdětný starý mládenec. Praktičnost je po faceliftu zachována v původní formě, ale je zde pár příjemných inovací. Vnějšek prošel omlazovací kůrou a dostal diody pro denní svícení - působí na mě mnohem hodnotněji, což se mezi auty tohoto typu zvlášť cení. I v interiéru máte pár novinek, třeba systém sledování mrtvých úhlů který vás upozorní na ostatní auta přes ikony ve zpětných zrcátcích.

Hlavním tahákem mají být inovované motory a dvojspojková převodovka PowerShift. A s tou mám tak trochu problém. Její řidící software asi zatím není dost dobře odladěný, protože se vás při rozjíždění a popojíždění ve městě sem tam pokusí vypéct. Šlápnete na plyn, nic se neděje. A pak S-Max najedou a naprosto nečekaně vystřelí kupředu. Dá se na to zvyknout, ale ve chvílích kdy se připojujete mezi rychleji jedoucí auta se trochu zapotíte.

Při normální okreskové a dálniční jízdě automat funguje skvěle - s autem neškube a na požádání provede decentní kickdown při kterém můžete využít všech 340 Nm točivého momentu. Na palubě panuje příjemný klid, motor nehlučí a ani svist větru není tak silný aby vás rušil. Spotřeba lehce nad sedm litrů na sto se také hodí. Není to žádný závoďák takže podvozek naladěný na bezpečný nástup nedotáčivosti neurazí. Na druhou stranu, krásně přesné a citlivé řízení sem tam svádí k ostřejšímu jízdnímu stylu.

Technické údaje
Motor: 
1997 ccm
Výkon: 
163 koní
Toč. moment: 
340 Nm
Hmotnost: 
1688 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
202 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
1 128 590 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Ford Grand Tourneo Connect
Testy
Opravdu, do auta se vejde celkem sedm lidí, dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. A všech sedm míst nabízí takřka stejný komfort, takže se nikdo nebude hádat kde chce sedět. Vpředu, uprostřed i vzadu je místa dostatek a to nejen pro hlavu a ramena, ale i pro nohy. Nicméně Ford Grand Tourneo Connect standardně patří mezi pětim... (Pokračování...)
Porsche 911 Turbo S
Testy
Existují jen tři auta, ve kterých zažijete výpadek smyslů, v podstatě chvilkové bezvědomí. Bugatti Veyron, Nissan GT-R a nové Porsche 911 Turbo. V teorii jde proti všemu, co by měl nadšenec chtít – má přeplňování, automat a pohon všech kol. Ale praxe ve skutečném světě… Šlá... (Pokračování...)
BMW 320d xDrive
Testy
Co všechno chcete od rodinného auta? Prostor? Pohodlí? Spolehlivost? Rychlost? Aby všude dojelo? A že se trochu prestiže taky hodí? Výběr aut je velký, ale stejně bude trojkové BMW Touring jedním z hlavních favoritů, dost možná vlastně úplně první auto, které vás napadne. A... (Pokračování...)
Audi RS7
Testy
Sednete si do něj a hned vám stoupne sebevědomí. Takže si řeknete, že je čas pořádně ho protáhnout po místních okreskách. Vyrazíte. Do první zatáčky vlétnete jako smyslů zbavení. Audi RS7 drží tak, že se tomu skoro nedá věřit. Začnete si myslet, že možná umíte trochu... (Pokračování...)
Porsche Panamera Turbo
Testy
A přitom na jeho palubě panuje klid a mír, sedíte v prostorné chlazené sedačce a po sešlápnutí plynu nevlajete za volantem s akutní potřebou sepsat závěť. Přes veškerou rychlost tohle auto na každém metru ukazuje svoji dospělost a vyrovnanost. Reakce na plyn nejsou... (Pokračování...)
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Testy
Od aut z Mladé Boleslavi čekáte určité kvality – a nebo ještě lépe, berete je jako samozřejmost. Největší kufr, nejvíce místa nad hlavou i před koleny a velký počet praktických řešení patří mezi ně. Určitě se vám to po dlouhodobé marketingové... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se j...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...