Ford S-Max 2,0 TDCi

Ford S-Max 2,0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Ford S-Max 2,0 TDCi
Radosti i strasti dospěláckého života jsou mi zatím vzdáleny Ale už teď vím, které auto by mě při nich mělo doprovázet.
Čtěte více: Ford, S-Max, TDCi, Powershift

Zatím nemám rodinu, ale když kolega se svým děckem, ženou a smečkou hafanů řekne že S-Max je ideální rodinné auto, nemám důvod ho podezírat ze lži. Úctyhodné rozměry, pohodlné sedačky, snadné nakládání skrz obří víko kufru - jo, tohle auto nenavrhoval bezdětný starý mládenec. Praktičnost je po faceliftu zachována v původní formě, ale je zde pár příjemných inovací. Vnějšek prošel omlazovací kůrou a dostal diody pro denní svícení - působí na mě mnohem hodnotněji, což se mezi auty tohoto typu zvlášť cení. I v interiéru máte pár novinek, třeba systém sledování mrtvých úhlů který vás upozorní na ostatní auta přes ikony ve zpětných zrcátcích.

Hlavním tahákem mají být inovované motory a dvojspojková převodovka PowerShift. A s tou mám tak trochu problém. Její řidící software asi zatím není dost dobře odladěný, protože se vás při rozjíždění a popojíždění ve městě sem tam pokusí vypéct. Šlápnete na plyn, nic se neděje. A pak S-Max najedou a naprosto nečekaně vystřelí kupředu. Dá se na to zvyknout, ale ve chvílích kdy se připojujete mezi rychleji jedoucí auta se trochu zapotíte.

Při normální okreskové a dálniční jízdě automat funguje skvěle - s autem neškube a na požádání provede decentní kickdown při kterém můžete využít všech 340 Nm točivého momentu. Na palubě panuje příjemný klid, motor nehlučí a ani svist větru není tak silný aby vás rušil. Spotřeba lehce nad sedm litrů na sto se také hodí. Není to žádný závoďák takže podvozek naladěný na bezpečný nástup nedotáčivosti neurazí. Na druhou stranu, krásně přesné a citlivé řízení sem tam svádí k ostřejšímu jízdnímu stylu.

Technické údaje
Motor: 
1997 ccm
Výkon: 
163 koní
Toč. moment: 
340 Nm
Hmotnost: 
1688 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
202 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
1 128 590 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Subaru BRZ
Testy
Tu zatáčku můžete projet dvěma způsoby. Můžete ji přesně vykroužit a jet plynule, jako když řezbář řízne do měkkého dřeva. Žádný pohyb volantem navíc, protože to není potřeba. A nebo můžete těch pohybů udělat víc, když se s BRZ dostanete do výborné nálady. To se nevyhnutelně stane hned po... (Pokračování...)
Jaguar XJR
Testy
Tak si to shrňme. Velké auto je těžké auto. Proto potřebuje k rychlosti obrovský výkon, silné brzdy, které by krotily jeho hmotu, a hromadu přilnavosti, aby nevylétlo v tempu v zatáčkách mimo asfalt. Je to vytloukání klínu klínem a od začátku marný boj. Do ... (Pokračování...)
Audi RSQ 3
Testy
Pětiválců je na trhu jako šafránu. Vlastně je to skoro vymírající druh. A zrovna tento je jedním z těch opravdu čistokrevných. Jeho zvuk připomíná rallyové bestie, které se proháněly na rychlostních zkouškách v minulém století. Duní a ... (Pokračování...)
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se j...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...