Ford S-Max 2,0 TDCi

Ford S-Max 2,0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Ford S-Max 2,0 TDCi
Radosti i strasti dospěláckého života jsou mi zatím vzdáleny Ale už teď vím, které auto by mě při nich mělo doprovázet.
Čtěte více: Ford, S-Max, TDCi, Powershift

Zatím nemám rodinu, ale když kolega se svým děckem, ženou a smečkou hafanů řekne že S-Max je ideální rodinné auto, nemám důvod ho podezírat ze lži. Úctyhodné rozměry, pohodlné sedačky, snadné nakládání skrz obří víko kufru - jo, tohle auto nenavrhoval bezdětný starý mládenec. Praktičnost je po faceliftu zachována v původní formě, ale je zde pár příjemných inovací. Vnějšek prošel omlazovací kůrou a dostal diody pro denní svícení - působí na mě mnohem hodnotněji, což se mezi auty tohoto typu zvlášť cení. I v interiéru máte pár novinek, třeba systém sledování mrtvých úhlů který vás upozorní na ostatní auta přes ikony ve zpětných zrcátcích.

Hlavním tahákem mají být inovované motory a dvojspojková převodovka PowerShift. A s tou mám tak trochu problém. Její řidící software asi zatím není dost dobře odladěný, protože se vás při rozjíždění a popojíždění ve městě sem tam pokusí vypéct. Šlápnete na plyn, nic se neděje. A pak S-Max najedou a naprosto nečekaně vystřelí kupředu. Dá se na to zvyknout, ale ve chvílích kdy se připojujete mezi rychleji jedoucí auta se trochu zapotíte.

Při normální okreskové a dálniční jízdě automat funguje skvěle - s autem neškube a na požádání provede decentní kickdown při kterém můžete využít všech 340 Nm točivého momentu. Na palubě panuje příjemný klid, motor nehlučí a ani svist větru není tak silný aby vás rušil. Spotřeba lehce nad sedm litrů na sto se také hodí. Není to žádný závoďák takže podvozek naladěný na bezpečný nástup nedotáčivosti neurazí. Na druhou stranu, krásně přesné a citlivé řízení sem tam svádí k ostřejšímu jízdnímu stylu.

Technické údaje
Motor: 
1997 ccm
Výkon: 
163 koní
Toč. moment: 
340 Nm
Hmotnost: 
1688 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
202 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
1 128 590 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Jaguar XFR-S
Testy
Supersedany. Ne, řekněme raději übersedany. Tohle označení totiž nejvýstižněji charakterizuje nejen zeměpisný původ, ale je z něj současně cítit ta technologická zarputilost, asociovaná s těmito poměrně okrajovými auty. Na máloco jsou Němci tak pyšní jako na tyto přemotorované sedany, schopné cestovat po... (Pokračování...)
Peugeot RCZ 1.6 THP
Testy
Můžete mít námitky k jeho vzhledu. Je to otázka vkusu. Můžete mít námitky k jeho značce. Opět je to otázka vkusu. Ale nemůžete popřít jeho nevšední schopnosti. A to je fakt. Ten vzhled je spekulativní, avšak musím uznat, že se zlepšil. Pryč je přerostlá maska chladiče a nov... (Pokračování...)
Subaru Outback 2.0D Lineartronic
Testy
Subaru si dál razí svou cestu. Avšak jen na oko, jako by zamrzlo ve starších dobách. V Outbacku s naftovým plochým přeplňovaným čtyřválcem a převodovkou s plynule měnitelným převodem se vám dostává mechanického osvěžení hned na prvních metrech.... (Pokračování...)
Škoda Octavia RS TSI a TDI
Testy
Nejrychlejší Octavia všech dob! Dynamický vrchol celé řady s maximálkou 248 km/h! Taková jsou ústřední sdělení, která chce Škoda vtlouct do hlavy potenciálním zákazníkům třetí generace Octavie RS. A že je koho oslovovat, vždyť sportovně laděná verze tvoří přibližně... (Pokračování...)
Kia Pro_cee’d GT
Testy
Vlastně nevím, proč tolik povyku kolem. Takže začnu hledat. Nacházím to vzápětí, když nechám nohu na podlaze, twin-scroll turbo se roztočí naplno a motor letí do otáček… Na úvod jedno číslo. Pro_cee’d GT zajel Severní smyčku ve výborném čase. Polkněte. Chvilka... (Pokračování...)
Ford Kuga 1.6 Titanium
Testy
Co se dá čekat od mainstreamového SUV? Nic. Vůbec nic. Pojede, bude zatáčet, a protože nad hlavou budete mít spoustu místa, tak se bude jednat o prostorný interiér – je přece jedno, že kufr je menší než u každého druhého kombíku a že řidič a spolujezdec k sobě mají tak blízko, až se dotý... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se j...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...