Ford S-Max 2,0 TDCi

Ford S-Max 2,0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Ford S-Max 2,0 TDCi
Radosti i strasti dospěláckého života jsou mi zatím vzdáleny Ale už teď vím, které auto by mě při nich mělo doprovázet.
Čtěte více: Ford, S-Max, TDCi, Powershift

Zatím nemám rodinu, ale když kolega se svým děckem, ženou a smečkou hafanů řekne že S-Max je ideální rodinné auto, nemám důvod ho podezírat ze lži. Úctyhodné rozměry, pohodlné sedačky, snadné nakládání skrz obří víko kufru - jo, tohle auto nenavrhoval bezdětný starý mládenec. Praktičnost je po faceliftu zachována v původní formě, ale je zde pár příjemných inovací. Vnějšek prošel omlazovací kůrou a dostal diody pro denní svícení - působí na mě mnohem hodnotněji, což se mezi auty tohoto typu zvlášť cení. I v interiéru máte pár novinek, třeba systém sledování mrtvých úhlů který vás upozorní na ostatní auta přes ikony ve zpětných zrcátcích.

Hlavním tahákem mají být inovované motory a dvojspojková převodovka PowerShift. A s tou mám tak trochu problém. Její řidící software asi zatím není dost dobře odladěný, protože se vás při rozjíždění a popojíždění ve městě sem tam pokusí vypéct. Šlápnete na plyn, nic se neděje. A pak S-Max najedou a naprosto nečekaně vystřelí kupředu. Dá se na to zvyknout, ale ve chvílích kdy se připojujete mezi rychleji jedoucí auta se trochu zapotíte.

Při normální okreskové a dálniční jízdě automat funguje skvěle - s autem neškube a na požádání provede decentní kickdown při kterém můžete využít všech 340 Nm točivého momentu. Na palubě panuje příjemný klid, motor nehlučí a ani svist větru není tak silný aby vás rušil. Spotřeba lehce nad sedm litrů na sto se také hodí. Není to žádný závoďák takže podvozek naladěný na bezpečný nástup nedotáčivosti neurazí. Na druhou stranu, krásně přesné a citlivé řízení sem tam svádí k ostřejšímu jízdnímu stylu.

Technické údaje
Motor: 
1997 ccm
Výkon: 
163 koní
Toč. moment: 
340 Nm
Hmotnost: 
1688 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
202 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
1 128 590 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Ford Fiesta ST
Testy
Myslím, že nemáte argument. Clio RS je dražší a má tu proklatou převodovku. Twingo není tak živé. Peugeot 208 GTI je sice rychlejší, ale chybí mu ta hravost. Suzuki Swift sport je sice nadšené, ale zase se nedá srovnávat motoricky. A tak je dál Fiesta tím nejlepš... (Pokračování...)
BMW i3
Testy
Omezený dojezd znamená, že bych si neměl nikde zajet, jestli se tedy nechci tahat po Smíchově s prodlužovačkou nebo jezdit s autem na některé z parkovišť, kde je dobíjecí stanice pro elektromobily, protože na jedno nabití ujede BMW i3 něco okolo 120 kilometrů. A to je reálná cifra vyzkou... (Pokračování...)
Audi TTS
Testy
Největším problémem Audi TT bylo, že na pohled slibovalo něco, co posléze nedokázalo tak úplně splnit. Tím myslím potěšit sportovně založeného řidiče, očekávajícího od lehkého a mrštného kupé spoustu zábavy. A zdaleka nešlo jen o předn... (Pokračování...)
Subaru BRZ AT
Testy
Za ten týden se mi to stalo několikrát. Pochlubím se, že mám na test Subaru BRZ. Nadšení. Pak přiznám, že má automat. Druhá strana smutně svěsí koutky a lítostivě mě poplácá po zádech. Pro většinu lidí je to naprosto nepochopitelná volba, ale věděli jste, že... (Pokračování...)
Audi S1
Testy
Hlídač vyskočil ze svojí budky jako čertík z krabičky, napříč širokou zaprášenou silnicí u cementárny v Radotíně letí žluté Audi S1. Všechna čtyři kola se protáčejí, dvoulitrový turbomotor FSI s proměnným časováním ventilů na něj skrz... (Pokračování...)
Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 Matic
Testy
Někdy mě až vyděsí, jak snadno se dokážu zamilovat. V případě Mercedesu GLA mi to netrvalo ani pětačtyřicet minut. Sice jsem nerozklíčoval, jestli je to crossover, nebo klasický hatch, ale nehodlám to nijak řešit, protože je důležité, že se mi líbí. Velikost Golfu, vychytaná řešení Mercedesu, př... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se j...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...