Ford S-Max 2,0 TDCi

Ford S-Max 2,0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Ford S-Max 2,0 TDCi
Radosti i strasti dospěláckého života jsou mi zatím vzdáleny Ale už teď vím, které auto by mě při nich mělo doprovázet.
Čtěte více: Ford, S-Max, TDCi, Powershift

Zatím nemám rodinu, ale když kolega se svým děckem, ženou a smečkou hafanů řekne že S-Max je ideální rodinné auto, nemám důvod ho podezírat ze lži. Úctyhodné rozměry, pohodlné sedačky, snadné nakládání skrz obří víko kufru - jo, tohle auto nenavrhoval bezdětný starý mládenec. Praktičnost je po faceliftu zachována v původní formě, ale je zde pár příjemných inovací. Vnějšek prošel omlazovací kůrou a dostal diody pro denní svícení - působí na mě mnohem hodnotněji, což se mezi auty tohoto typu zvlášť cení. I v interiéru máte pár novinek, třeba systém sledování mrtvých úhlů který vás upozorní na ostatní auta přes ikony ve zpětných zrcátcích.

Hlavním tahákem mají být inovované motory a dvojspojková převodovka PowerShift. A s tou mám tak trochu problém. Její řidící software asi zatím není dost dobře odladěný, protože se vás při rozjíždění a popojíždění ve městě sem tam pokusí vypéct. Šlápnete na plyn, nic se neděje. A pak S-Max najedou a naprosto nečekaně vystřelí kupředu. Dá se na to zvyknout, ale ve chvílích kdy se připojujete mezi rychleji jedoucí auta se trochu zapotíte.

Při normální okreskové a dálniční jízdě automat funguje skvěle - s autem neškube a na požádání provede decentní kickdown při kterém můžete využít všech 340 Nm točivého momentu. Na palubě panuje příjemný klid, motor nehlučí a ani svist větru není tak silný aby vás rušil. Spotřeba lehce nad sedm litrů na sto se také hodí. Není to žádný závoďák takže podvozek naladěný na bezpečný nástup nedotáčivosti neurazí. Na druhou stranu, krásně přesné a citlivé řízení sem tam svádí k ostřejšímu jízdnímu stylu.

Technické údaje
Motor: 
1997 ccm
Výkon: 
163 koní
Toč. moment: 
340 Nm
Hmotnost: 
1688 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
202 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100km
Cena: 
1 128 590 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Subaru Forester XT
Testy
Marně si lámu hlavu s tím, jak asi vypadá běžný zákazník, který jde a koupí si Forester XT. Přemýšlím, jaké nosí hodinky, kam jezdí na dovolenou a co asi dělá. Nemůžu se pořád rozhodnout, ani kolik mu je let. Jedno však vím jistě. Je to chlap. A ... (Pokračování...)
BMW 750d xDrive
Testy
Dobře si na ni vzpomínám. Neuměla se rozhodnout, jestli má být sportovní, nebo luxusní, což vedlo k lehce schizofrennímu chování na silnici. Na nerovnostech byla zvláštním způsobem prkenná a nechovala se jako správná limuzína. Tato nová verze je na ... (Pokračování...)
Audi S1
Testy
Audi S1 má zpoždění několik let, vlastně už jsme skoro zapomněli, že Audi nějakou jedničkovou řadu vůbec dělá. Potkat ji na silnici je stejně vzácné jako vidět vzducholoď a vlastně neznám vůbec nikoho, kdo by si ji chtěl koupit, natož aby si ji někdo opravdu koupil. Snad o to víc mě ale zajímala nová S1, protože na... (Pokračování...)
Lamborghini Huracán LP610-4
Testy
Je hezké, když mají potomci ambice navázat na úspěchy, jichž dosáhli jejich předci, a netouží pouze drancovat to, co po sobě zanechali. Jenže to samozřejmě není vůbec snadné. Pokud to otec dotáhl na prezidenta nebo nejúspěšnějšího podnikatele široko daleko, je krajně složit... (Pokračování...)
Cadillac Escalade
Testy
Nemá smysl si nic nalhávat, Escalade je nejdůležitější model značky a synonymum pro Cadillac. Obrovské luxusní SUV je bezpochyby prvním modelem, který vám vytane na mysli, a tak se není čemu divit, že vývoji čtvrté generace byla věnována taková pozornost. Pod překvapivě čistým... (Pokračování...)
Bentley Mulsanne
Testy
Koukněte na ten čumák s dlouhou kapotou a obřími světly – jedním slovem impozantní. Auta na dálnici M56 vedoucí do Manchesteru před ním uhýbají a zdrhají jako slepice před liškou. Jedu zhruba 180 km/h a na palubě je klid, absolutní klid. Žádný svist větru... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se j...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...