Nahoře bez, ale zaplatíte za to!

Nissan 370Z Roadster
Čtěte více: Testy
Vydáno: 18. 7. 2011  /   Aktualizováno: 18. 7. 2011
Nahoře bez, ale zaplatíte za to!
Zábavné kupé se změnilo v zábavný roadster, ovšem technologické inovace nijak výrazně nepřidávají na přitažlivosti.
Čtěte více: Nissan 370Z Roadster

Nissan je hrdý, že 370Z Roadster je prvním zetkem, které má „modrý zub“. Přiznávám, že poté, co jsem strávil 500 kilometrů za jeho volantem, jsem na bluetooth úplně zapomněl, ale místo toho bych uvítal možnost dokoupit si v příplatkové výbavě přilepovací chlupy na hruď. Navzdory tomu, že v téhle verzi Pack 1 dostáváte bez příplatku vyhřívané a větrané sedačky nebo audiosoustavu Bose s měničem na šest CD, tenhle sporťák je prostě tvrďák. Pohonnou jednotku o objemu 3,7 litru už důvěrně známe z modelů 370Z i Infiniti EX37. Precizní manuální šestikvalt k ní dokonale pasuje. Velice často sami sebe přistihnete, jak rafičkou klepete na omezovač otáček, když důkladně protahujete auto skrze první tři převodové stupně. Systém SynchroRev, který automaticky dává meziplyny, zdá se, vyřešil jeden z menších problémů, nicméně je jednoduché pozapomenout použít tlačítko vedle řadičky, které jej ovládá. Střecha má vnitřní vložku, která malinko snížila hluk větru, ovšem dramaticky vylepšila pocit v kabině. Lze ji sklopit s pomocí jediného tlačítka a za dvacet vteřin si naplno užíváte hlučné orgie.
Řidiči, kteří milují jízdu s větrem ve vlasech, si samozřejmě musí zvyknout na pár kompromisů. Jak správně očekáváte, Roadster není tak pevný jako kupé, ale necítíte tak extrémní rozdíl jako, dejme tomu, mezi Audi A5 a A5 Cabrio. Pomalejší nájezdy do zatáček a lehký třes karoserie na boulovaté asfaltce znamenají, že auto nikdy nepůsobí tak vyváženě jako kupé, ovšem záď má docela tendenci více uklouznout, což je vítaný charakterový rys, pokud se chcete bavit, nicméně pořád působí předvídatelně a vyváženě.
S 370Z Roadster se dá snadno žít, ale jedna věc mě neustále iritovala. Okno neustále vrzalo, jak třelo o gumové obložení. Jediným řešením bylo buď ho trochu stáhnout, anebo rovnou složit střechu, když k vám počasí bylo přívětivé.
Jestliže hledáte zábavu nahoře bez, tohle auto vám ji poskytne dosytosti. Jen musíte přijmout fakt, že za to platíte jistou daň.

Technické údaje
Motor: 
V6, 3696 ccm
Výkon: 
331 koní v 7000 ot./min.
Toč. moment: 
366 Nm při 5200 ot.
Hmotnost: 
1524 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,5 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,2 l/100 km
Cena: 
1 202 499 Kč
Autor: 
Ed Keohane
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)