Desetiválcové Audi R8 bez střechy bude trápit Porsche 911 cabrio.

Audi R8 Spyder
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 7. 2011  /   Aktualizováno: 21. 7. 2011
Desetiválcové Audi R8 bez střechy bude trápit Porsche 911 cabrio.
Ingolstadtský supersport sice odhodil svršky, ale zachoval si svůj jedinečný charakter.
Čtěte více: Audi R8 Spyder

Někteří lidé u Porsche říkají, že Audi nějaká 911 příliš nezajímá. Že si pozornost ingolstadtské automobilky nárokuje spíše honba za prodejními objemy BMW než nějaká roční produkce 20 tisíc sportovních vozů pro nadšence. Možná mají pravdu, ale i kdyby, přijde nám trochu divné, jak podobná je specifikace nové R8 Spyder, nabízené s desetiválcem, právě s Porsche 911 Turbo Cabriolet. Audi, stejně jako Porsche, správně tuší, že ti zákazníci, kteří si kupují R8 s pevnou střechou, pravděpodobně nemají stejnou krevní skupinu jako majitelé superaut bez střechy.
Což by napovídalo, proč jim Audi lehce přizpůsobilo charakter R8 Spyder. Už v základu máte rozšířený kožený interiér a měkčí pružiny i tlumiče, aby poskytly lepší jízdní komfort. A určitě si mnohem více zákazníků naporoučí robotizovaný manuál R-tronic namísto manuální převodovky.
Kromě toho Spyder váží o 100 kg víc než kupé, za čímž stojí střecha (která se, co se týče propracovanosti, vyrovnává plechové střeše) a mechanismus, který na otevření či zavření potřebuje 19 sekund, i kdybyste jeli padesátikilometrovou rychlostí.
Odhození střechy, samozřejmě, s sebou nese jisté kompromisy. Za volantem je odhalíte během půl minuty. Stačí totiž najet na sérii nerovností. Auto se snaží působit klidně a hodně toho zamaskuje, ale ne zcela. Prostě trpí lehkými otřesy a kroucením karoserie jako všechna auta, která přijdou o pevnou strukturu v horní části karoserie.

Technické údaje
Motor: 
V10, 5204 ccm
Výkon: 
525 koní v 8000 ot./min.
Toč. moment: 
530 Nm při 6500 ot.
Hmotnost: 
1725 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,1 s
Max.rychlost: 
313 km/h
Spotřeba: 
13,9 l/100 km
Cena: 
4 410 000 Kč
Autor: 
MATT PRIOR
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)