Audi RS5: Já jsem rychlost

Audi RS5
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 21. 1. 2011
Audi RS5: Já jsem rychlost
Rudé kupé kterým Audi dráždí německou konkurenci má dvě tváře. Příjemnou a ještě příjemnější.
Čtěte více: Audi, test, RS5

Sedím vubec v tom správném autě? Ticho, klid, pohodlí... nešoupli mi pod kapotu nějaký elektromotor a na záď znáček RS5? Z toho co jsem zatím slyšel má tohle auto plivat oheň a děsit malé děti, ale nic z toho se neděje. Je sice svalnaté, ale v žádném ohledu vulgární. Popojíždím po městě bez hluku a v naprosté izolaci od okolního světa. Ale pak si líně protáhnu kotník a motor zabručí. Čísla na digitálním tachometru rostou rychleji než jsem vůbec schopen sledovat. Nespletli se, sedím v jednom z nejrychlejších Audi současnosti.

Postavit v roce 2011 auto s velkým atmosférickým osmiválcem chce odvahu. Ostatní značky přezbrojují na přeplňované motory, po setinách procent stahují emise i spotřebu ve snaze zavděčit se samolibým ekopitomcům. Duší nové RS5 je právě motor, osmiválec s 450 koni bez turb a kompresorů. Naskočí, zaduní a otáčky pozvolna klesnou - téměř žádné vibrace a hluk. Převodovka S-Tronic s autem zastudena trochu houpe, při přechodu z dvojky na trojku je vás silný motor schopen citelně popostrčit kupředu ale jakmile teplota stoupne, chová se klidně a nezáludně. Jenže ve městě RS5 logicky omezuje vysoká spotřeba okolo sedmnácti litrů na sto, jedna cesta z práce a do práce vám klidně vycucne osminu čtyřiašedesátilitrové nádrže. Alou do přírody, na nějakou klidnou okresku.

Tohle auto potřebuje prostor. Nejen kvůli tomu jak je veliké, spíš jde o to za jak krátkou dobu umí dosahovat tříciferných rychlostí. Stovka za 4,6 sekundy bledne před pružným zrychlením okolo stovky, při downkikcku se ozve lehké hřmění najednou letíte kupředu. Na dálnici a obecně rychlých komunikacích RS5 těžko hledá konkurenci.

Technické údaje
Motor: 
4163 cm3
Výkon: 
450 koní
Toč. moment: 
430 Nm
Hmotnost: 
1800 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,6 s
Max.rychlost: 
250/280 km/h (el. omezeno)
Spotřeba: 
10,8 l/100 km
Cena: 
4163 cm3
Autor: 
Richard Herbich
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Audi je velmi pyšné na svůj závodní program pro Le Mans a další okruhové aktivity. Jako...
Audi A3 Sportback
Šéf vývoje Audi Wolfgang Dürheimer se v rozhovoru pro britský AutoExpress zmínil o poměrně...
2014 Audi R8 V10
Už chvíli se ví, že v novém Iron Manovi s pořadovým číslem 3, který má mít premi...
Audi RS5
Audi A5
Vývoj nového konkurenta pro BMW řady 4 je u Audi v plném proudu. Kupé a kabriolet vyjedou za dva roky.
Audi už usilovně pracuje na příští generaci řady A5, která bude čelit svěží konkurenci v podobě nov...
Pamatujete na loňský rekord 331,610 km/h? Tak ten už neplatí. Janne Laitinen letos dokázal pokořit 335,713 km/h na nov...
ABT Audi R8 GTR
ABT rozšiřuje svoje řady. Vedle RS5-R bude v Ženevě stát i novinka R8 GTR.
Včera jsme vám psali o úpravě RS5, kterou německý tuner ABT představí na ženevském autosalonu př...
ABT Audi RS5-R
Ženeva se kvapem blíží a tohle je horké želízko, které na tomto autosalonu představí úpravce ABT.
Turbo nepotřebujeme. Kompresor také ne. Vystačíme si s tím skvělým atmosférickým osmivá...