Nový Outlander je jak přebroušený diamant. Ostřejší, čistší a atraktivnější.

Mitsubishi Outlander 2.2DI-D TC-SST
Čtěte více: Testy
Vydáno: 27. 7. 2011  /   Aktualizováno: 27. 7. 2011
Nový Outlander je jak přebroušený diamant. Ostřejší, čistší a atraktivnější.
Lepší auto jen díky kosmetickým změnám? Mitsubishi zná recept.

Design Evolutionu, naftový motor od PSA a dvouspojkový automat. Pokud se mi Outlander před faceliftem líbil, ale cítil jsem, že mu k absolutní dokonalosti ještě něco schází, bylo to právě toto. S ostře vykrojenými světly vypadá skvostně, koktejl z elegance a sportovnosti je namíchán s vyváženou delikátností. Čtyřválec 2,2 litru je prověřený řadou aut, a vyměnilo-li ho Mitsubishi s Frantíky za zbytek auta, neprohloupilo. Předchozí TDI od VW pod kapotou Outlanderu lehce ztrácelo, ale 156 koní a 380 Nm je přesně ta správná porce výkonu, kterou auto potřebuje. Na stovku tak dorazí za 11,1 vteřiny a téměř se dotkne maximální dvoustovky, a to jsou hodnoty u stroje, který poveze dva dospělé vpředu, tři vzadu a 882 litrů nákladu (nebo dvě děti na třetí řadě sedadel) dostačující.
SST má šest stupňů, pádla řazení pod volantem, volič mezi normálním a sportovním režimem a nulovou prodlevu při řazení. Stále je tady kabina vyšperkovaná slušnou výbavou (navigace, klimatizace, audio, vše v elektrice, hromada airbagů), poskládaná z pevných, na první pohled trvanlivých materiálů. A samozřejmě i pohon všech kol s chytrým ovladačem, se kterým jedním pohybem předloktí uděláte z Outlanderu agilní a úspornou předokolku s reálnou spotřebou kolem osmi a půl litru.
Volant není právě komunikativní, ale jízda je příjemná, uvolněná, bez zbytečných náklonů. S pohonem předních kol je Outlander při svižném tempu čitelně nedotáčivý a této vlastnosti ho nezbaví ani přechod na 4x4, tohle vážně není hravé Evo.
Všechna hnaná kola si hravě poradí s jakkoli potřísněným asfaltem a s ohledem na pneumatiky a světlou výšku 175 milimetrů nezkolabuje ani v nevlídném terénu. Outlander byl dobrým autem už před změnou a teď dává ještě větší smysl

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbodiesel, 2178 ccm
Výkon: 
156 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
380 Nm v 2000 ot./min.
Hmotnost: 
1830 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,1 s
Max.rychlost: 
198 km/h
Spotřeba: 
7,3 l/100 km
Cena: 
939 900 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)