Kultivované a vyvážené auto s výborným benzínovým motorem

Mazda5 2.0 MZR
Čtěte více: Testy
Vydáno: 25. 8. 2011  /   Aktualizováno: 25. 8. 2011
Kultivované a vyvážené auto s výborným benzínovým motorem
Příjemně se s ní jezdí, má kultivovaný motor a s ohledem na schopnosti vyjde na rozumné peníze. Jenže s turbodieselem bude ještě lepší.
Čtěte více: Mazda5 2.0 MZR

Tak jsme se konečně svezli novou Mazdou5. Nicméně s motorem, který se prodejním trhákem zřejmě nestane. Jde o benzínový dvoulitr se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop-start z Mazdy3. Mazda, stejně jako Ford, se snaží svým zákazníkům nabídnout něco víc. Aby je řízení auta bavilo. A v mezích toho, co dělají fyzikální zákony s velkými a vysokými vozy a z toho vyplývající dynamikou, se jí to daří.
Autu nechybí přilnavost, progresivní, dobře nastavené řízení a vyvážený podvozek, který neodmítne ani vaše pobídnutí k dynamičtější jízdě. Automobilka, která se snaží vštípit svému MPV atletičtější chování, riskuje, že tím její auto ztratí komfort, nicméně Mazdě se daří balancovat téměř přesně na hranici vyváženosti a poddajnosti. Na velmi špatném povrchu se auto sice někdy otřásá, ale občasné větší díry pohltí docela účinně, zejména v nižších rychlostech. Obecně prostě platí, že své pasažéry pětka oprostí od nepříjemných rázů a hluku.
Ticho v kabině patří mezi silné stránky tohoto vozu. Což je velmi vítaný bonus, protože už použitý benzínový dvoulitr pracuje extrémně tiše. Mazdě navíc prospívá i rychle reagující systém stop-start, jemné řazení a lehký chod spojky – v kompletu ideální vlastnosti na popojíždění po městě.
I přesto si tuhle Mazdu zvolí nevel­ký počet zákazníků. Přece jen nenabízí tolik prostoru v kabině ani va­riabilitu a takoví rivalové jako třeba Peugeot 5008, nemluvě o Fordu S-Max, jsou rovněž velmi schopná auta.
Nemám moc pádných argumentů, proč si vybrat zrovna tohle auto, i když je tak dobré. Zkuste si, jak jezdí s naftovou šestnáctistovkou s cenou startující na 582 tisících. Třeba vás přesvědčí…

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 6200 ot./min.
Toč. moment: 
191 Nm při 4500 ot.
Hmotnost: 
1485 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,0 s
Max.rychlost: 
194 km/h
Spotřeba: 
6,9 l/100 km
Cena: 
671 900 Kč
Autor: 
VICKY PARROTTOVÁ
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)