„Sportovnost“ se naštěstí příliš nekoná

Volvo V60 D3 Geartronic
Čtěte více: Testy
Vydáno: 1. 9. 2011  /   Aktualizováno: 1. 9. 2011
„Sportovnost“ se naštěstí příliš nekoná
Nejslabší diesel v karoserii kombi má dost pádných argumentů, aby vás přesvědčil o své smysluplnosti.

Pojmy „Volvo“ a „sportovní“ k sobě obvykle příliš nepasují. Ano, vždycky existovaly věci jako na svoji dobu poměrně dynamický Amazon, kupé P1800, případně 480, nebo třeba přeplňovaná 242 GT, ale ztělesněním značky stále zůstává velký, hranatý a pohodlný kombík.
Jenže kdo dnes není sportovní, ekologický nebo nejlépe oboje zároveň, jako by ani nebyl. A proto Volvo novou generaci V60 obdařilo všudypřítomným přídomkem „sportovní“ a snaží se vydávat ji za konkurenta pro trojkové BMW.
Dočkáte se tedy o něco agilnějšího projevu, než bývá u značky zvykem, za což ovšem budete muset zaplatit cenu v podobě mírně nervózní jízdy na jemných nerovnostech. V řízení se ale překvapivě dočkáte i čehosi, co připomíná cit, a chování auta na silnici se mnohem více blíží Mondeu, z něhož si V60 vypůjčila platformu. I v kombinaci s automatickou převodovkou a dieselovým motorem tak tento kombík dokáže vtáhnout do děje, a nabídnout dokonce i nějakou tu zábavu. Sice asi nepůjdete jen tak pro radost jezdit na okresky, ale vzít to do práce delší cestou vás V60 možná přiměje.
Motor D3 si zachovává u Volva oblíbený počet válců – tedy pět. To má svá pozitiva, pokud jde o zvuk přefiltrovaný do kabiny (zvenku zní poněkud zemědělsky), ale také podstatná negativa v podobě omezeného rejdu.
Interiér respektuje klasickou severskou architekturu Volva, ale kamsi se vytratila dříve tak skvělá ergonomie. Zatímco u menší V50 jsem vychvaloval přehlednost a „blbuvzdornost“ ovládacích prvků, u V60 má elegantně jednoduchý design ovládacích knoflíků za následek spíše to, že si je budete pravidelně plést. Podobně neintuitivní jsou i parkovací kamery, na jejichž nestandardní úhly pohledu si budete těžko zvykat – ale je možné, že časem se to poddá.
Jakkoli slovní spojení „sportovní kombík od Volva“ může zavánět marketingově vytvořeným nesmyslem, je ve skutečnosti výsledkem docela dobré auto – ovšem právě díky tomu, že proklamovaná sportovnost se příliš nekoná. Nicméně kdyby bylo ještě o nepatrný kousek méně sportovní a více komfortní, mohlo by být ještě lepší.
I takto ale představuje zajímavou alternativu k zavedené německé konkurenci, oproti které sice za podobnou cenu nabízí o něco „méně auta“, ale dorovnává to bohatší základní výbavou. Pokud jsou pro vás řidičské zážitky vším, kupte si raději 320d Touring. Ale jako kombinace pohodlí, výbavy a relativně zajímavého svezení dává V60 docela dobrý smysl.

Technické údaje
Motor: 
řad. 5válec 1984 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní při 2900 ot./min.
Toč. moment: 
400 Nm při 1400–2850 ot.
Hmotnost: 
1602 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,4 s
Max.rychlost: 
215 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100 km
Cena: 
1 060 000 Kč
Autor: 
Vojta Dobeš
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)