Facelift jen vypichuje to dobré na japonském mini

MAZDA2 1.5 MZR A/T TE
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 9. 2011  /   Aktualizováno: 2. 9. 2011
Facelift jen vypichuje to dobré na japonském mini
Dvojka od Mazdy je podle nás vynikající auto za relativně dobrou cenu, ale Fiesta a Polo si prostě drží pozice těch úspěšnějších v této třídě.
Čtěte více: MAZDA2 1.5 MZR A/T TE

V této třídě není pro zákazníky Mazda automatickou volbou – a ani sama japonská automobilka nečeká, že by na tom tento mezigenerační facelift něco změnil. Několik vnějších a vnitřních úprav a o něco měkčí odpružení asi výrazně nezmění její pozici na trhu.
V nabídce motorizací dvojky figurují dva benzínové motory 1.3 MZR (ve dvou výkonových variantách) a 1.5 MZR. Všechny agregáty splňují normy Euro 5. My jsme se projeli patnáctistovkou s automatem. To je totiž jediný motor, který s automatickou převodovkou pořídíte. U nás se trhákem v prodejích nestane, ale například na britském trhu prý bude populárnější u matek se školou povinnými dětmi.
Ačkoli relativně jednoduchý čtyřkvalt trochu otupuje výkony motoru, jde o řidičsky přátelskou převodovku, která řadí jemně a vybírá vhodné stupně. Při kickdownu lehce nad 100 km/h se motor nechá vytočit až k červenému poli a setrvá tam o dvě vteřiny déle, než by bylo zdrávo, ale pak se brzy zase navrátí ke své klidné povaze.
Přitom Mazda2 zůstává, navzdory svému měkčímu podvozku, skutečně zábavným autem. Řízení je přímé a rychlé, jízda příjemná a vyvážená. Na městských dírách si poskočí, ale upřímně bychom se spíše divili, kdyby tomu tak nebylo.
Dvojku v Autocaru máme rádi. Vypadá hezky, dá se pořídit za rozumné peníze, a ačkoli se kvalitou materiálů v kabině nevyrovná úrovni Volkswagenu nebo Fordu, alespoň je precizně zpracovaná. Jestli mohu radit, s automatem si dvojku nepořizujte, vyberte manuál. Ale jinak je to moc dobré auto.

Technické údaje
Motor: 
řad. 4válec, 1498 ccm
Výkon: 
102 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
133 Nm při 4000 ot.
Hmotnost: 
1065 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
170 km/h
Spotřeba: 
6,3 l/100 km
Cena: 
349 900 Kč
Autor: 
Tim Dickson
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)