Prostě lepší

Volkswagen
Čtěte více: Testy
Vydáno: 28. 1. 2011  /   Aktualizováno: 28. 1. 2011
Prostě lepší
Vyšší výkon, lepší brzdy, tvrdší podvozek. Vážně potřeboval Volkswagen Scirocco právě tohle?
Čtěte více: test, Volkswagen, Scirocco R

Díky bohu, že se Vokswagen probral z mrákot a začal stavět auta, pro která nejsou "emoce" cizí slovo. Normální Scirocco bylo a je geniální stroj, přesně si vzpomínám, co se mi honilo hlavou když jsem s ním vymetal opuštěné silničky. Skvělé řízení, motor který táhne v celém rozsahu otáčkoměru, perfektní pedály. Na to že šlo o civilní verzi s dvoulitrovým turbomotorem jelo jako ďas, i když po chvíli začaly vadnout brzdy. Ale nezapomínejte, tohle nikdy neměl být hot hatch. Kromě brzd tu byla jedna jediná výtka, která napadne každého kdo v určitém autě stráví určitou dobu - mít tak o pár koní víc.

A k oběma těmto věcem se Volkswagen vyjádřil touhle sportovní ostrou verzí. Z dílů, kterých má plné sklady - třídveřové kupé, dvojspojková převodovka DSG a motor EA113 ze starého Golfu GTI - dokázal postavit auto, které svou všestrannou kvalitou překonává všechny zavedené hráče.

Ne, vážně vás nečeká žádné velké překvapení. Tohle je prostě rychlejší, výkonnější Scirocco s tvrdším podvozkem a účinnějšími brzdami. To bylo vše, co vám u civilních verzí mohlo chybět a teď to máte. Jenže se svým výkonem a cenou se Scirocco R dostává do vyšší ligy, teď už proti němu nestojí spotřební konkurence ale vyladěné hot hatche a pár zadokolek.

Technické údaje
Motor: 
1984 cm3
Výkon: 
265 koní
Toč. moment: 
350 Nm
Hmotnost: 
1435 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,0 s
Max.rychlost: 
250 km/h (el. omezeno)
Spotřeba: 
8,1 l/100 km
Cena: 
868 100 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Volkswagen Kombi Last Edition
Volkswagen Kombi Last Edition
Kariéra nejdéle vyráběného modelu se brzy uzavře...
Produkce legendárního "busíku", populárního po celém světě, se v Brazílii vinou...
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI Comfort Edition
Z jakého důvodu chtít SUV s předním pohonem a podladěným motorem? Co takhle cena?
Tiguan není žádná horká novinka, jen před nějakým tím pátkem dostal facelift s novou př...
Volkswagen CrossBlue
Volkswagen
Prohlášení Martina Winterkorna musí znít většině ostatních automobilek v současné situaci jako nehorázná provokace.
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn oficiálně oznámil, že automobilka v příštích letech pl...
Martin Winterkorn
Volkswagen
Martin Winterkorn se netají tím, že současných dvanáct firem v portfoliu VW Group nepovažuje za konečný počet.
Boss Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil spekulace, že by k současným dvanácti firmám, patřícím do VW...
Pod kapotou trůní dvoulitr se 16 ventily, kterému začíná červené pole otáčkoměru v 8800 ot./min....
Ale jistě. A dokonce i se staženou střechou. Akorát nesmíte zapomenout na jednu důležitou věc, tak jako chlapík v t...
Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Někdo mu vytýká, že je tak univerzální, až postrádá temperament nebo výjimečný rys charakteru. Ale znáte to - kdo chce psa bít, hůl si...
Nevypadá na to, ale ten titul si zaslouží. Golf získal ocenění Auto roku 2013 od českých novinářů...