Základní motorizace

Volvo S60 T3 R-Design
Čtěte více: Testy
Vydáno: 12. 10. 2011  /   Aktualizováno: 12. 10. 2011
Základní motorizace
Slabší motor dává smysl a proti jeho nasazení nemáme námitky, jenže v modelové řadě S60 si vyberete i lépe.
Čtěte více: Volvo S60 T3 R-Design

Poptávka po rychlých kompaktních sedanech poháněných cca 150koňovým benzínovým dvoulitrem byla dříve docela vysoká. Ale ve světle zvyšujících se provozních nákladů a hmotnosti udělaly místo naftovým motorizacím nebo menším zážehovým jednotkám s turbem coby nejdostupnější verzi.
To platí i pro nové Volvo S60 T3 se základní motorizací v portfoliu S60. Jedná se o šestnáctistovku Ecoboost od Fordu, která si svou premiéru odbyla v C-Maxu. Volvo převzalo celý agregát jen s minimálními změnami. Ty se omezily na přepracovaný sací trakt, díky němuž je pod kapotou více místa, takže vůz lépe vyhoví předpisům o střetu s chodcem, a přeprogramovanou řídicí jednotku, která více odpovídá modelu S60.
Pokud jde o vytříbenost tohoto motoru, nedělejte si starosti. Není ale možné přehlédnout, že třicet koní navíc vyprodukovaných silnější verzí T4 je prostě znát a v případě, že je pro vás dynamika alespoň trochu důležitá, raději si připlaťte. Ovšem upozorňujeme, že T3 vyjde ve verzi R-Design o 65 tisíc méně.
Výbava R-design je vkusnou alternativou ke všem možným „sportovním“ výbavám, jež nabízí konkurence. Tady zahrnuje kožené čalounění, sportovní podvozek a různé hliníkové detaily. V rámci tohoto paketu dostanete i osmnáctipalcová kola a tlustší volant. Efekt větší robustnosti je ale spíše psychologického rázu. Řízení u standardní T3 bez paketu R-Design je totiž přímější a výkony poněkud uvolněnější.
Existuje tedy dost dobrý důvod, proč si koupit T3 bez zmiňovaného balíčku, a pokud peníze nejsou problém, zvolte raději silnější model T4.

Technické údaje
Motor: 
řadový 4válec, 1595 ccm, turbo
Výkon: 
150 koní v 5700 ot./min.
Toč. moment: 
240 Nm při 1600 ot.
Hmotnost: 
1487 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,5 s
Max.rychlost: 
209 km/h
Spotřeba: 
6,6 l/100 km
Cena: 
845 000 Kč
Autor: 
JULIAN RENDELL
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)