Nejlepší kompaktní SUV

BMW X3 20dA
Čtěte více: Testy
Vydáno: 9. 11. 2011  /   Aktualizováno: 9. 11. 2011
Nejlepší kompaktní SUV
Naftová verze v kombinaci s automatem je asi ta nejlepší X3, jakou může racionálně přemýšlející zákazník zvolit.
Čtěte více: BMW X3 20dA

Živě si pamatuji na svezení s předchozí generací BMW X3 s dvoulitrovým turbodieselem. Už tehdy jsme ji za 177koňový čtyřválec s automatickou převodovkou chválili. Ovšem příplatkový M-Paket proměnil podvozek v tlustou fošnu, čímž jeho původně dobré vlastnosti k jeho škodě upozadil.
Jako protipól na mě proto působilo svezení v nové generaci. Pod kapotou se skrývá ten nejrozumnější a nejvhodnější důvod, proč si zrovna tohle auto koupit. Tichý a kultivovaný chod naftového dvoulitru o výkonu 184 koní vystoupal na takovou úroveň, že skoro vážně přemýšlíte, jestli opravdu spaluje naftu. A navíc se projevuje úctyhodným zátahem, sílícím zhruba od 1800 otáček plynule až k omezovači. Vzhledem k hmotnosti 1800 kg je potěšující, že i na pobídnutí k rychlejšímu tempu reaguje tak ochotně a nenuceně. Co majitele kromě tiché kabiny (jak na hrbolech, tak i při dálničních přesunech) potěší nejvíce, bude pravděpodobně spotřeba. Ani jednou se nepřehoupla přes osmilitrovou hranici. Dalo by se v pohodě jezdit za 7,5 litru, a nějaká opatrnější nátura možná dokonce i za méně.
Řízení je tuhé a poměrně rychlé, i když nevykazuje takovou delikátnost. V zatáčce se ani neprojevuje nepříjemnost v podobě hmotnosti vozu, naopak auto elegantně vykrouží hezký oblouk. Ne že by to ve vás vyvolávalo vulkán adrenalinu, ale na jistotě X3 je cosi příjemně potěšujícího.
Ale jak je to s tím podvozkem? Konečně není zbytečně tvrdý. Neodskakuje, když v mírné zatáčce vymetete nějaký ten výmol, kterému se nedalo vyhnout, naopak se jen tak mírně zhoupne a nerovnosti zahladí jako kriminálník nežádoucí stopy. Civilizovanost je jeho druhé jméno.
Také prostorem vychází vstříc svým zákazníkům (nebo spíše zákaznicím?). Na zadní místa se pohodlně upínají dvě děti do sedaček. Na kolena tu už nezbude tolik prostoru, kterého naopak nad hlavami přebývá. Ale do kufru se toho i přes poměrně vysokou hranu naloží dost a háčky i kolejnicový systém všechno dobře uspořádají.
X3 vždy tak trochu trpěla tím, že řada 3 Touring byla ve všech důležitých oblastech buď stejně dobrá, anebo často lepší. Ať už byla řeč o kufru, neprůstřelném interiéru anebo podvozku, kde trojka excelovala jak v oblasti pohodlí, tak dynamické vytříbenosti. Ale nyní se X3 citelně vylepšila.
Jestli je pro vás zvýšená pozice za volantem stejně důležitá jako luxus a pohodlí, myslím, že jste právě našli nejlepší kompaktní SUV na trhu.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1995 ccm, turbodiesel
Výkon: 
184 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
380 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1800 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,5 s
Max.rychlost: 
210 km/h
Spotřeba: 
5,6 l/100 km
Cena: 
1 080 475 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)