Velmi dobré malé auto, ale není poněkud drahé?

Suzuki Splash 1.2 GLX
Čtěte více: Testy
Vydáno: 10. 11. 2011  /   Aktualizováno: 10. 11. 2011
Velmi dobré malé auto, ale není poněkud drahé?
Nový motor i lepší výbava by mu měly pomoci v boji s konkurencí.
Čtěte více: Suzuki Splash 1.2 GLX

Pro Suzuki Splash jsme měli vždycky slabost. Když se před třemi lety objevilo přitažlivé pětimístné miniaturní MPV na trhu, byl to oproti předchůdci (modelu Wagonu R) obrovský skok. A to jak po estetické, tak dynamické stránce. Nyní se Suzuki rozhodlo učinit několik změn, aby byl tento vůz zase stejně zajímavý jako zlepšující se konkurence.
Kromě jiného dostal například dvanáctistovku, kterou před nedávnem automobilka namontovala do nového Swiftu. Tato jednotka o výkonu 94 koní má lepší spotřebu (5,1 oproti 5,5 l/100 km) a emise spadly o 10 gramů – na 119 g/km. Také má nová litá kola a lepší materiál na sedadlech. Za volantem by se vám mělo líbit. Přístrojovka vypadá srozumitelně, sedačky jsou komfortní a výhled ven je přímo perfektní – o dění na silnici máte dokonalý přehled. Volantu by sice neškodilo, kdyby se dal nastavovat podélně, ale i tak jsem si pozici našel celkem snadno. Zadní sedadla se dají sklápět v poměru 60:40 a dovnitř se poté vejde až 573 litrů – na auto dlouhé 3715 mm to není špatné skóre.
Také výkony motoru ujdou. Musíte jej vytáčet, pokud chcete okusit téměř celou stovku koní, ale jakmile se přibližujete ke špičce, neztratíte se ani na dálnici. Musíte si ale zvyknout na vyšší míru hluku a pětikvalt, který není tak rychlý, jak bychom si přáli.
Splash to vedle vozů Hyundai i10 a i20 nebude mít lehké, nicméně ovladatelnost Suzuki musíme pochválit. Ne tak kvalitu jízdy. Ve městě trpí na nerovnostech, což je vzhledem k tomu, že právě tady bude trávit většinu svého života, poněkud znepokojující. Když pojedete rychleji, situace se zlepší. A v zatáčkách se naklání, což se ale vzhledem k jeho vyšší stavbě dá čekat.
Na jednoduchosti a zábavnosti tohoto auta je cosi přitažlivého. Ovšem k lepšímu hodnocení by to chtělo lepší cenovou politiku. I když Splash je praktičtější než většina jeho rivalů, stojí skoro stejně jako Volkswagen Polo. Chtělo by to trochu srazit hřebínek.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1242 ccm
Výkon: 
94 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
118 Nm při 4800 ot.
Hmotnost: 
990 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
12,0 s
Max.rychlost: 
175 km/h
Spotřeba: 
5,1 l/100 km
Cena: 
274 900 Kč
Autor: 
Mark Tisshaw
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)