Netradiční, ale dobrá volba motoru

Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline
Čtěte více: Testy
Vydáno: 14. 11. 2011  /   Aktualizováno: 14. 11. 2011
Netradiční, ale dobrá volba motoru
Je nápad pořídit si manažerský německý kombík s benzínovým motorem nesmysl? Ani ne.

Hodnotit Volkswagen Passat je nevděčnost. Objektivně mu totiž nemáte co vytknout. Má vynikající ergonomii, spoustu prostoru v kabině, kvalitní materiály, je funkční, snadno ovladatelný… Jenže s sebou nese image nudného taxíku.
K jeho velké škodě. Je příkladem auta, které svému řidiči perfektně slouží. Okamžitě si na ovládání zvyknete, všechna tlačítka najdete tam, kde mají být, podvozek je stabilní a komfortní a kabina nyní tak tichá, že mu ji mohou závidět i dražší auta.
Benzínových verzí se moc prodávat nebude, a to je druhá škoda. Osmnáctistovka je sametově jemná, ve stošedesátce utlumená tak jako jiní ve 120 km/h, hladce táhne a po překonání prvotní krátkodobé letargie dobře reaguje na pedál plynu. Také do zatáček najíždí daleko ochotněji a přesněji (hmotnost na pření nápravě prostě dělá divy).
Miro se uvolil k ekologické jízdě a řadil podle šipek – a palubní počítač se mu odměnil spotřebou lehce nad sedm litrů na sto. Ve městě. Fajn, ale nesmí vám vadit, že motor se takhle zbytečně podtáčí. Raději řaďte podle citu a spotřeba ani tehdy nebude tristní.
Je evidentní, že tuhle motorizaci si nepořídí nikdo, kdo s Passatem jezdí delší štreky. Argument spotřeby je nevyvratitelný. A také to neznamená, že s benzínovou jednotkou se Passat promění v řidičsky přitažlivé auto. Neproměnil. A přesto se mi právě tahle verze líbila. Jestli je teoretická možnost, že se vám nevyplatí utrácet dalších 50 tisíc za naftový dvoulitr, dejte příjemnému motoru v německém stěhováku šanci. V hospodě možná budete za cvoka, ale kdo nevyzkoušel, neocení jeho kvality.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1798 ccm, turbo
Výkon: 
160 koní v 5000 ot./min.
Toč. moment: 
250 Nm při 1500ot.
Hmotnost: 
1530 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,7 s
Max.rychlost: 
218 km/h
Spotřeba: 
6,9 l/100 km
Cena: 
728 600 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)