Reinkarnovaná značka chce uspět s levným hatchbackem

MG 6 1.8 T TSE
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 11. 2011  /   Aktualizováno: 24. 11. 2011
Reinkarnovaná značka chce uspět s levným hatchbackem
Levně působící konkurent Focusu a Golfu jezdí s překvapivým zápalem.
Čtěte více: MG 6 1.8 T TSE

Ačkoli majitelem původně britské značky MG se stala čínská společnost SAIC, tento hatchback byl navržen v Anglii. Panely karoserie a interiér vznikaly na východě, nicméně podvozek, motor i pohonné ústrojí postavili v továrně v Longbridge. Může se tedy poměřit s evropskými rodinnými hatchbacky? Cenou do C segmentu zapadá, startuje na v přepočtu 450 tisících a končí nejvyšší výbavou TSE za 550 000 Kč. Což je srovnatelné s Focusem nebo Golfem s podobně výkonnými motory, ale MG chce klientelu nalákat lepší výbavou.
Když se do šestky usadíte, nic moc vás nepřekvapí. Sedíte docela vysoko, a pokud měříte více, než je průměr, budete mít neodbytný pocit, že téměř škrtáte hlavou o strop. Jinak je to tu ale příjemně moderní a velmi slušně vybavené. Ve střední výbavě dostanete elektricky ovládaná okna, klimatizaci, hliníková kola, přípojku pro USB, satelitní navigaci, vyhřívaná kožená sedadla, tempomat, parkovací kameru, bluetooth nebo osmnáctky.
Kdo chce za své peníze co největší kus železa, přijde si na své. MG 6 je dlouhé 4,6 metru, má dost prostoru na zadních sedačkách a nadprůměrně velký kufr.
Interiér ale ostříží oko nesnese. Vrchní část palubky je docela uspokojivá, ovšem její spodní část a dveře vyrobili z tvrdých plastů, které jsou náchylné k poškrábání. Také tlačítka autorádia a tempomatu působí chatrně.
Za volantem se situace trochu zlepší. Prvním motorem pro MG 6 je osmnáctistovka s turbodmychadlem o výkonu 160 koní, a k tomu dostanete pětistupňový manuál přenášející sílu na přední nápravu. Vůz má vpředu vzpěry MacPherson a starší typ multi-linku vzadu (viz box). Na silnici se chová sebejistě a díky dostatečně potentnímu ­agregátu i živě. Podvozek umí být komfortní, a přitom projevuje neočekávaně sportovní talent. Je vidět, že konstruktéři se zasloužili o to, aby vůz uměl balancovat na tenké hranici mezi poddajností a ostřejší povahou, a rozhodně to nebyly zmařené hodiny práce. Není časté, aby auta právě v tomto segmentu vykazovala takovou míru atletického ducha. A díky hydraulickému posilovači dostanete i dost citu, ačkoli na větších boulích dává rány. Koupě MG ovšem vyžaduje jisté kompromisy. Ve vysokých otáčkách se auto chová poněkud hrubě a kvalita kabiny nedosahuje ani průměru třídy. MG 6 působí levným dojmem ve více směrech. Pokud jste dosud jezdili Škodou Octavia nebo Kiou cee'd, může to pro vás být zklamáním, nemluvě o Fordu nebo Opelu. Jistá skupina zákazníků bude proto MG zcela ignorovat. Ale pokud patříte mezi ty, kteří oceňují svěží jízdu, a nevadí vám horší materiály, v MG 6 byste mohli najít zalíbení.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1796 ccm, turbo
Výkon: 
160 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
215 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1495 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,4 s
Max.rychlost: 
193 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
550 000 Kč (přepočet)
Autor: 
MATT SAUNDERS
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)