Nepostrádá výkon

Peugeot 308 1.6 e-HDi Sportium
Čtěte více: Testy
Vydáno: 28. 12. 2011  /   Aktualizováno: 28. 12. 2011
Nepostrádá výkon
Moc zábavy si neužijete, ale roli kultivovaného rodinného hatch­backu plní se ctí.

Pro Peugeot je model 308 velmi důležitý. Od října 2007 se podařilo prodat už milion kusů, což je pro Francouze podle všeho uspokojivý výsledek, a nebyl proto důvod dělat při mezigenerační obměně radikální změny. Vůz dostal příď připomínající 508, několik chromovaných detailů a upravená světla. A aby se nezapomnělo, také lev ve znaku se podrobil kosmetickým úpravám.
Ještě než se zívnutím otočíte na další stránku, chvíli vydržte – 308 dostala nový motor s označením e-HDi. Jde o naftovou šestnáctistovku s výkonem 112 koní, kterou lze spárovat buď se šestistupňovým manuálem, nebo (poněkud diskutabilní) robotizovanou převodovkou. Peugeot o tomto motoru hovoří jako o mikrohybridním systému. Jedná se vlastně o stop-start s odpojitelným alternátorem a pětivoltovým kondenzátorem shromažďujícím energii. Podle Peugeotu opětovné nastartování motoru trvá jen 400 milisekund a tvrdí, že probíhá bez vibrací.
V reálu systém funguje velmi dobře. Motor zhasne, jakmile pod 20 km/h zařadíte neutrál, a i když to není úplná pravda, že by se při opětovném naskočení nechvěl, je daleko méně rušivý než většina konkurenčních systémů.
Motor plní svůj úkol zdatně. Pracuje kultivovaně a i na dálnici se zdá, že nepostrádá výkon. Vybrat si místo toho naftový dvoulitr se zdá být naprostá zbytečnost. Jinak se na zbytku auta nic nezměnilo. Podvozek je spíše komfortní, karoserie je praktická a ani materiálům v kabině se nedá nic moc vytknout. Zábavu tu ale nehledejte. Řízení postrádá cit a ani nemá rádo náhlé změny směru.
To většině majitelů 308 zřejmě vadit nebude. Spíše je bude zajímat nízká spotřeba a kultivovaný chod vozu než nějaké nepřístojnosti na okreskách. Stále sází na své dobré stránky – jen je škoda, že nepiluje ty slabší.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1560 ccm, turbodiesel
Výkon: 
112 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
270–285 Nm při 2000 ot.
Hmotnost: 
1318 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,4 s
Max.rychlost: 
190 km/h
Spotřeba: 
4,2 l/100 km
Cena: 
379 900 Kč (v akci)
Autor: 
John McIlroy
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)