Malé SUV, které stojí za úvahu

Mini Cooper SD Countryman
Čtěte více: Testy
Vydáno: 19. 1. 2012  /   Aktualizováno: 19. 1. 2012
Malé SUV, které stojí za úvahu
Countryman dostal motor, po kterém dlouho volal. Nízká spotřeba jeho majitele rozhodně potěší.

Countryman je momentálně druhý nejpopulárnější vůz automobilky Mini, takže nasazení silnějšího dieselu do největšího modelu je naprosto rozumný a předvídatelný krok. Tato jednotka se nabízí i pro jiná mini, takže už jste o ní četli. Jedná se o momentálně nejsilnější naftovou verzi, dvoulitr se čtyřmi válci a výkonem 143 koní.
Z mnoha ohledů tento agregát sedne ke Countrymanu víc než k jiným modelům této značky. Je totiž těžký a opravdu potřebuje sílu jako sůl. Přeplňovaný agregát vygeneruje více točivého momentu než kterýkoli jiný motor v portfoliu Mini, a to počítáme i John Cooper Works.
Těch 305 newtonmetrů je opravdu vítaná porce. Maximum dostáváte už v relativně nízkých 1750 otáčkách, což také pomáhá nenucené jízdě. Rozhodně to není ta nejkultivovanější jednotka, jakou lze dnes mezi diesely pořídit, ale pokud je to jediná oběť za slušnou odezvu v nízkých otáčkách, pak by se zákazníci nemuseli zlobit.
Na rozdíl od sourozenců se stejným motorem vás ale moc neuspokojí, když na něj začnete tlačit. Náklony karoserie jsou docela nepříjemné, a když uprostřed zatáčky trefíte díru, auto to vyhodí z rovnováhy, což rozhodně není zábavné.
Dívejte se na tento Countryman – a podle mě to tak bude dělat i většina majitelů – jako na uvolněný cruiser, do kterého se vejdou čtyři urostlí dospělí. Ty, které odradila spotřeba benzínové verze, určitě potěší údaj hovořící o 4,6 litru na 100 km Cooperu SD. K tomu si připočtěte ten nejoriginálnější interiér ve třídě a máte před sebou malé SUV, které stojí za úvahu.
Jestliže byste ale toužili i po dynamice, díky které se Mini odlišuje od ostatních, museli byste se poohlédnout jinde. Začít například u Cooperu SD je v tomto případě velmi vhodné.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1995 ccm, turbodiesel
Výkon: 
143 koní ve 4000 ot./min.
Toč. moment: 
305 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1392 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,3 s
Max.rychlost: 
198 km/h
Spotřeba: 
4,6 l/100 km
Cena: 
683 750 Kč
Autor: 
Gavin Conway
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)