Dokáže se poprat s konkurencí?

Peugeot 508 SW 2.2 HDi GT
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 1. 2012  /   Aktualizováno: 24. 1. 2012
Dokáže se poprat s konkurencí?
Obohacuje třídu dobrých kombi střední třídy. Jen ta „luxusní“ cena asi mnohé odradí.

S modelem 508 se Peugeot posunul o světelné roky vpřed. Vrcholná naftová verze s 2,2litrovým motorem je spojena se šestistupňovým automatem. A tahle kombinace se vážně povedla. Automat řadí hladce a volí vždy ten stupeň, který je zrovna nejvhodnější.
Tahle verze s přídomkem GT má dokonce i jinou přední nápravu. Místo obligátních vzpěr MacPherson dostala dvojité lichoběžníky. Jestli je ten rozdíl k něčemu, se mi nepodařilo odhalit. 508 jezdila velmi dobře, potlačovala nedotáčivost na úrovni lepších kombi střední třídy a navíc měla příjemné a progresivní řízení. Schopné jízdní vlastnosti jsou v kombinaci s nejsilnější verzí ještě cennější a brzy zjistíte, že se pohybujete rychlostmi, za které byste se mohli začít obávat obdarování trestnými body. Je pravda, že podvozek by mohl být o něco poddajnější, protože víc než na okresky je tenhle Peugeot samozřejmě určen na překonávání dlouhých dálničních štrek – a právě tam oceníte, jak dobře se v něm sedí a jak pěknou má kabinu, i když těch tlačítek na středové konzole je až moc. Všechno tu vypadá kvalitně a vlastně skoro až luxusně.
A jak funguje jako rodinné kombi? Výborně. Kufr má objem 618 litrů. Pod podlahou se nachází druhý prostor se dvěma skutečně obstojně hlubokými boxy. Do síťkou chráněné kapsy nad podběhem se dá také odložit něco menšího a zadní opěradla se pomocí páček dají snadno sklopit a vytvořit tak prostor pro 1823 l. Oběma hodnotami hravě překonává Ford i VW. A když z kapsy vytáhnete ještě dalších 14 tisíc, budou se páté dveře otevírat automaticky. Jen to pípání docela leze na nervy.
Peugeot 508 možná v ničem extra nevyniká. Ale je rozhodně všestrannější než jeho jiný francouzský konkurent (C5) a přitom dokáže zaujmout šarmem, který je třeba Passatu cizí. Problém vidím jen v tom, že cena téměř 950 tisíc, a to ještě bez další výbavy, mnohé odradí i proto, že Peugeot ztratí hodnotu daleko rychleji než třeba Mondeo nebo zmíněný VW Passat Variant.

Technické údaje
Motor: 
řad. 4válec, 2179 ccm, turbodiesel
Výkon: 
204 koní v 3500 ot./min.
Toč. moment: 
450 Nm při 2000 ot.
Hmotnost: 
1780 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,4 s
Max.rychlost: 
232 km/h
Spotřeba: 
5,9 l/100 km
Cena: 
944 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)