Upravená Corsa zřejmě zatopí i Cliu R.S. Cup

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Čtěte více: Testy
Vydáno: 25. 1. 2012  /   Aktualizováno: 25. 1. 2012
Upravená Corsa zřejmě zatopí i Cliu R.S. Cup
Corsa OPC Nürburgring Edition je rychlý a talentovaný vůz. Sice nevyjde levně, ale stojí za to.

Těžko říct, jestli si vůbec nějaké z rychlých aut, snad s výjimkou speciální verze Porsche 956, zaslouží nosit označení Nürburgring. Třeba takový malý ostrý hatchback musí být hodně výjimečný, aby ospravedlnil to, že se jmenuje po asi nejznámějším závodním okruhu.
Chlapíci ze sportovní divize OPC ale odvedli dobrou práci, protože Opel Corsa Nürburgring Edition je přesně tím druhem auta. Odpíchli se od mechaniky standardní verze OPC, ale upravili turbodmychadlo, namontovali nové výfukové potrubí i řídicí jednotku a zvýšili výkon ze 192 na 205 koní. A rovněž poskočila maximální hodnota točivého momentu z 230 na 250 Nm, která se při overboostu zvýší až na 280 newtonmetrů. Automobilka přitom tvrdí, že když natankujete 100oktanový benzín, Corsa vygeneruje 210 koní.
A to jen pro začátek. Pro tuto Corsu rovněž použili progresivní pružiny a obrácené jednoplášťové tlumiče firmy Bilstein. Příď auta se snížila o 20 mm. Má lehčí brzdy Brembo, lehčí kovaná litá kola a mechanický (!) samosvor mezi předními koly. Je to tedy první Opel, který dostal LSD – od té doby, co ho měla Omega v devadesátých letech.
Corsa OPC je rychlé a na okruhu neskutečně zábavné auto. Řídili jsme ho ve východním Německu na Lausitzringu a můžu vám říct, že je to výborná předokolka s neuvěřitelnou trakcí, agilitou a výkony.
Klíčem k úspěchu je samosvorný diferenciál. Když auto pošlete do zatáčky, odmění se vám přilnavostí a vyvážeností, takže si můžete dosyta užít výkonů. Dupněte na plyn uprostřed zatáčky a namísto rozmáchlého čumáku směřujícího po tečně ze zatáčky se vám Corsa odmění obrovskou trakcí a ještě utáhne stopu. Uvnitř i za zatáčkou je neskutečně rychlá a vyvážená. Dokonce i fantastické Clio R.S. Cup by s ní nedokázalo udržet krok.
Jezdili jsme výhradně po okruhu, takže nedokážu říct, jak se s Corsou OPC jezdí po normálních silnicích. I přesto, kromě drobného vadnutí brzd, je prvotní dojem naprosto senzační. Předtím, než se s ní svezete, si říkáte, jak může mini stát 645 tisíc korun. Ale když takové Mini JCW i Citroen DS3 Racing stojí ještě více, Corsa Nürburgring od nás dostává jedničku s hvězdičkou.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1598 ccm, turbo
Výkon: 
205 koní v 5750 ot./min.
Toč. moment: 
250–280 Nm při 2250 ot.
Hmotnost: 
1307 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
230 km/h
Spotřeba: 
7,6 l/100 km
Cena: 
645 000 Kč
Autor: 
MATT SAUNDERS
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)