Nascar po japonsku

Lexus IS F
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 2. 2011  /   Aktualizováno: 2. 2. 2011
Nascar po japonsku
Nesmlouvavý Lexus nastoupil na vyhlášené německé supersedany ve velkém stylu, nově i se samosvorem. Zrychlený tep zaručen.
Čtěte více: Lexus, Lexus IS-F, Lexus IS F, IS-F, IS F

Tohle auto vtrhlo na scénu jako prvotřídní senzace. Blesk z nebe bez mráčku. Značka, vyprofilovaná na hybridních technologiích, zdůrazňující ekologičnost, ovšem bez nezbytné askeze v otázkách luxusu, zničehonic představila rychlý sedan, ve kterém elektromotory sice najdete v sedadlech nebo zrcátkách, ale rozhodně ne v jakékoli souvislosti s roztáčením hnaných kol. A vyšlápl si rovnou na nejtvrdší borce v podobě supersedanů BMW M3 a Mercedes C63 AMG s ambicemi stát se jejich rovnocennou alternativou. Jestliže chcete něco jiného, než skoro až mýtickou, ale přece jen provařenou německou klasiku a nechcete se cítit méněcenně, pokud jde o výkony a schopnosti, máte únikovou volbu. S tradicí už je to samozřejmě horší.

IS F to ovšem myslí vážně. Zvlášť když nedávno dostalo v relativní tichosti facelift, který na pohled rozeznají jen ti nejfananatičtější permanentkáři na okruhu Fuji. Ti ho ale moc dobře rozeznají za volantem, protože hardware inovované IS F nevylepšilo nic nevýznamnějšího, než samosvorný diferenciál, který tvrdí hardcorovou muziku pětilitrového atmosférického osmiválce. Žádné elektrické ševelení, ale drsný výkon přes 420 koní výhradně a bez milosti na zadní kola a stovka pod pět sekund. Tohle je opravdu hodně rychlé auto. Pětilitr má navíc famózní zvuk. Při poklidné jízdě, když zrovna potřebujete odvézt jednoho z rodičů z nemocnice, o něm ani nevíte (o motoru) a spotřebu udržíte kolem 10 litrů, ale jakmile ručička otáčkoměru prosviští kolem hodnoty "4", výfukové potrubí rozpoutá peklo , v kabině vibrující burácením osmi rozkurážených válců si najednou připadáte jako uprostřed závodu NASCAR a kolem sebe podvědomě začnete hledat pestrobarevné, hranaté karoserie soupeřů, abyste si hlídali co nejlepší pozici před nájezdem do blížící se levé zatáčky. Vzápětí se vzpamatujete, uvědomíte si, že pestrobarevná auta nikde okolo vás nejsou a příští zatáčka bude na rozdíl od NASCAR levotočivá jen s padesátiprocentní pravděpodobností. Snad nebude příliš pozdě. S nekompromisními brzdami Brembo o průměru 360 mm máte slušnou šanci.

Technické údaje
Motor: 
4969 ccm, V8
Výkon: 
423 koní
Toč. moment: 
505 Nm
Hmotnost: 
1700 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,8 s
Max.rychlost: 
270 km/h
Spotřeba: 
11,6 l/100km
Cena: 
1 834 000 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Autor fotografie: 
Lexus
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Lexus LFA
Možná se stane budoucím klasikem. Vzácností je už nyní.
Posledním Lexusem LFA se stal tento bílý exemplář s paketem Nürburgring, vyrobený 14. prosince 2012...
Tohle je dílo divize TMG (Toyota Motorsport Gmbh), která staví závodní auta pro Lexus a Toyotu. Upraven...
Jak určitě víte, východní pobřeží USA zasáhla mimořádně silná bouře Sandy, kvůli kter...
Nemůže zpomalit, nemůže chvilku počkat, musí se cpát dopředu za každou cenu. Tohle chování prostě nikdy...
Krásně synchronizované představení plné divokých driftů, jízd nárazník na ná...
Lexus zkouší, jestli lidé při ostré jízdě v jeho novém GS hybridu udrží tep pod 120 za...
Toyota má se svou sportovní divizi Toyota Motorsport GmbH velké plány.
Toyota už delší dobu hlásá, že chce svým vozům vetknout víc charakteru a sportovního...