Superb už ho nezesměšní

Jaguar XFR
Čtěte více: Testy
Vydáno: 17. 2. 2012  /   Aktualizováno: 17. 2. 2012
Superb už ho nezesměšní
Díky změnám v kabině se drží na špici supersedanů.
Čtěte více: Jaguar XFR

Stejně jako celý zbytek řady má Jaguar XF nové tenčí světlomety připomínající ty z typu XJ a nový nárazník i kapotu. Teď tedy předvádí o kousek agresivnější vizáž.
Největší změna se udála v kabině. Jaguar tak vyřešil místa, o kterých jsme trochu pochybovali. Lesklé plasty byly nahrazeny panely z falešného hliníku. To sice zní jako krok zpátky, ale já si myslím, že to vypadá dobře, jsou totiž teď lepší na dotek a takto upravená tlačítka se teď lépe používají. To jsou sice malé změny, ale je pravda, že i taková maličkost, jako jsou chatrné knoflíky, mohou pokazit luxusní dojem.
Jaguar konečně zmodernizoval také navigaci, klimatizaci i dotykový displej. Teď je ovládání logičtější a objevily se nové ikony. Ačkoli v tomto ohledu nedosahuje vrcholu třídy, nyní ho konečně nezesměšní taková Škoda Superb. A co je zajímavé, tento systém nyní předčí navigaci v XJ, což znamená, že nej­levnější Jaguar ji má nejlepší.
Jinak je XFR tak dobré, jaké bylo i předtím, rychlé a talentované ve všech směrech. A protože se v ni­čem nezhoršilo, jen vylepšilo, zůstává na vrcholu své třídy, zejména i proto, že cenově překonává Mercedes nebo Porsche. Možná by jej mohla ohrozit budoucí M5, ale jak naznačuje XKR-S, možná má Jaguar nějakou zbraň v zásobě.

Technické údaje
Motor: 
V8, 5000 ccm, kompresor
Výkon: 
510 koní v 6500 ot./min.
Toč. moment: 
625 Nm při 5500 ot.
Hmotnost: 
1891 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,9 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
12,5 l/100 km
Cena: 
2 321 880 Kč
Autor: 
Jamie Corstorphine
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)