Jako kabriolet je to špičkové auto, ale jako BMW...

BMW 650i Cabrio
Čtěte více: Testy
Vydáno: 20. 2. 2012  /   Aktualizováno: 20. 2. 2012
Jako kabriolet je to špičkové auto, ale jako BMW...
Na vůz z Mnichova je to perfektní Mercedes. Jenže nemělo by být BMW – prostě jen BMW?
Čtěte více: BMW 650i Cabrio

Není obvyklé, aby automobilka představila nejdříve kabriolet a uzavřenou verzi nechala na později. Ale podobné příklady známe, a pokud jde o BMW řady 6 bez střechy, toto opačné pořadí je v porovnání se zbytkem auta docela normální.
Už hůře se vysvětluje, jak je možné postavit tak velký čtyřmístný kabriolet, který se nekroutí. Odpovědí by mohlo být, že v BMW umí používat výztuhy a vzpěry. Jsou účinným lékem, který ale způsobuje nadváhu. V tomto případě spíše masívní obezitu. Podivné ale je, že podobně těžké kabriolety takhle tuhé prostě nejsou. Při jízdě sice zpozorujete nepatrné chvění vnitřního zpětného zrcátka, ale pokud jde o odolnost vůči zkrutným silám, zdá se, že šestka může popsat novou kapitolu torzní tuhosti.
A náramně to prospívá jízdním vlastnostem. V zájmu zdravých meziobratlových plotének bych na našich silnicích doporučoval držet se v případě adaptivních tlumičů především režimu Normal, zejména pokud jezdíte na větších příplatkových kolech než standardních osmnáctkách. Jinak ale BMW co do očekávání neselhává. Je skvěle vyvážené a dá se krásně vodit plynem v zatáčkách. Což je, bohužel, více uspokojující než dělat to volantem. BMW naneštěstí nepřekvapuje ani tady, a řidiči se zoufale nedostává citu.
Naopak výkonu se mu dostane bohatě. Dvakrát přeplňovaný osmiválec má přes 400 koní a 600 Nm, a to už dokáže přesvědčit i dvoutunovou jachtu, aby akcelerovala na stovku za pět sekund. Opět tu tedy máme skvostný tandem V8 a ZF. Osmistupňová převodovka řadí perfektně, nelíbí se jí pouze vleklá jízda v nejostřejším režimu Sport +, kdy dává cukáním najevo, že očekává impulzy od pádel pod plným zatížením. Rozhodně se vyplatí poslechnout. Do té doby tiché ševelení motoru se změní na vzdálené burácení připomínající přibližující se letní bouřku.
Ani ta skutečná vám ale zábavu nezkazí. Střechu lze natáhnout i za jízdy do zhruba čtyřiceti kilometrů v hodině a v případě, že máte rádi svěží vzduch vyčištěný deštěm, jediným pohybem tlačítka můžete stáhnout všechna okna včetně toho zadního, které slouží jako větrný deflektor. V šestce kabrio se bude hodit. Na rozdíl od jiných čtyřmístných kabrioletů tento čtyři cestující skutečně odveze. Vzadu sice jen děti, ale můžou mít i nohy.
650i je na kabriolet špičkové auto, jenže na BMW vůz, který dělá příliš mnohou ústupků komfortu před radostí z jízdy.

Technické údaje
Motor: 
vidlicový osmiválec, 4395 ccm, twin-turbo
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
2015 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,0 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
10,7 l/100 km
Cena: 
2 455 000 Kč
Autor: 
MIRO MIHÁLIK
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

BMW 650i Cabrio
Nový kabriolet řady 6 je mnohem přitažlivější, než byl jeho předchůdce.
BMW obvykle představí kupé verzi nového modelu před kabrioletem. Tentokrát ne. Ne že by se BMW muselo spol...