Sedan MG má příliš velké ambice

MG 6 Magnette TSE
Čtěte více: Testy
Vydáno: 7. 3. 2012  /   Aktualizováno: 7. 3. 2012
Sedan MG má příliš velké ambice
Je stejně rozpolcené jako hatchback. Takže má vynikající podvozek, velkou kabinu, příšerné pohonné ústrojí a nedotažené zpracování.
Čtěte více: MG 6 Magnette TSE

Muselo by vám být hodně, abyste si pamatovali MG Magnette. Jakékoli MG Magnette, protože nejdříve vzniklo několik předválečných kousků (z některých se staly legendy), po válce se objevily podařené sedany ZA a ZB vyráběné v letech 1953 až 58, a potom dorazil výrazně horší model, což byl vlastně jen přeznačkovaný Austin Cambridge s designem od Fariny. Poslední se vyrobily v roce 1968, ale MG by bylo moc rádo, kdybyste to brali tak, že posledním modelem byla Z Magnette. Ač je to divné, oba mají stejnou koncepci čtyřdveřového sportovního sedanu, ale typ ZA byl trochu luxusnější než současná novinka. Tehdy představoval ekvivalent k dnešnímu trojkovému BMW.
Jistě, MG by i dnes velmi rádo vidělo, kdyby zájemci o řadu 3 začali uvažovat o tomto kompaktním sedanu (postaveného na základech hatchbacku) jako o přímé konkurenci. Než se prosím začnete smát, plán má MG takový, že na ty, kteří brouzdají po internetu a hledají v inzerátech ojetou trojku, by vyskočil banner s reklamou na MG 6 – nový vůz za stejné peníze. MG sedan je (v přepočtu) asi o 11 tisíc dražší než hatchback. Za tyto peníze dostanete poměrně velké auto (jak zvenku, tak uvnitř), které se chová prakticky stejně jako pětidveřový model. Projevuje se tedy trochu vágními reakcemi na plynový pedál. Než se přeplňovaná osmnáctistovka dostane do otáček, chová se trochu líně, ale pak jako byste ji náhle probudili k životu dvojitým espresem. Potíž je v tom, že při 5800 otáčkách začala převodovka našeho testovaného kusu hvízdat a zvuk samotného přeřazení nebyl nepodobný tomu, který vzniká při lámání větví letitého stromu. Pro reputaci tohoto vozu proto bude lepší zaměřit se na podvozek. Ten je poddajný a tichý, v zatáčkách vozu nechybí agilita, a i když v přímém směru si začnete od docela sdílného řízení dost slibovat, uprostřed zatáčky vás pak zklame nedostatečný odpor. Můžeme nicméně říci, že celkově tu máme velmi podařené šasi.
Na britském trhu by mnohé mohla oslovit i vstřícná cenová politika a bohatá výbava, i když o luxusu byste ve spojení s MG rozhodně nehovořili. Jen škoda, že v nabídce nefiguruje diesel, takže s nízkou spotřebou nepočítejte. Což z tohoto sedanu učiní věc na silnicích stejně málo viděnou jako jeho pětidveřového sourozence. Na rozdíl od jiných luxusních vozů má Magnette jen málo silných stránek, které by zmíněné nedostatky vyvážily.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1796 ccm
Výkon: 
160 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
215 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
nezjištěna
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,4 s
Max.rychlost: 
190 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
580 000 Kč (přepočet)
Autor: 
Richard Bremner
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)