Tento korejský počin je řidičské „zpátky na stromy“. Bravo.

Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Čtěte více: Testy
Vydáno: 16. 3. 2012  /   Aktualizováno: 16. 3. 2012
Tento korejský počin je řidičské „zpátky na stromy“. Bravo.
Vážně jsme zapomněli stavět jednoduchá, zábavná a levná auta? Pokud jde o Evropu, tak Genesis je ztělesněním varovného ano.

Charakter Hyundai Genesis Coupé vytváří především jeden zásadní detail, a to ten, že hrabe správnými kolečky – těmi zadními. Ještě důležitější ovšem je, že přes opravdový mechanický samosvor, a ne skrze nějaký padělek z integrovaných obvodů. Zadruhé, Genesis spoléhá ve výkonnější verzi na tradiční atmosférický motor, což je v tomto případě vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru. A nakonec posilovač, v jehož konstrukci byste marně hledali nějaké elektro. Teoreticky to vypadá až příliš dobře, než aby to byla pravda, jenže ona je.
Nastartujte tlačítkem a po nenápadném „vrknutí“ se motor ustálí na tichém kultivovaném volnoběhu. Spojka jde příjemně ztuha a řadicí páka se poddá až po důraznějším pokynu – hodinářskou přesnost v tom pohybu nečekejte, ale reálný problém to zase není.
Povaha se začne ukazovat hned při rozjezdu, kdy už s mírně natočenými koly cítíte a hlavně slyšíte, že zadní vnitřní kolo nechce příliš opisovat kružnici o menším poloměru. Což si v nejbližší vhodné zatáčce nelze vysvětlit jinak, než že to tam nutně potřebujete poslat ve specificky široké stopě. S tím by si pochopitelně moc nerozuměla stabilizace, takže ji vypnete. Tak jednoduše, jak jsem to napsal. Prostě zmáčknout tlačítko a ne žádné „skutečně-si-myslíte-že-potřebujete-právě-teď-deaktivovat-ESP?“. A pak to prostě uděláte. Přední kola vzbudí při nájezdu do zatáčky velkou důvěru. Skvěle se drží a ani hloupě přehnaná rychlost nevyvolá masivní pochod řízené nápravy po tečně ven. Ve volantu s dobrým odporem a vítanou zpětnou vazbou ucítíte progresivní odlehčení, náklon se nekoná a pod plynem registrujete okamžitou připravenost na to, co se chystáte provést. Tyto jemné detaily chování přitom umí natolik posílit dojem nenucenosti, že s trochou odvahy na ubrání ani nepomyslíte. Záď vybočuje důrazně, ale vždycky kontrolovaně a předvídatelně, což z driftu najednou dělá snadno pochopitelnou i proveditelnou věc. Genesis Coupé vám jako řidiči náramně lichotí a nemá přitom postranní úmysly spojené s obrazem vozu putujícího zádí napřed do živého plotu. Neměnnost tohoto formátu chování skvěle podporuje výtečné vyvážení auta a podvozek, který sice má relativně krátké dráhy propružení a občas vydá hlasitější ránu, ale nerovnostmi se nenechá nijak rozhodit. A to je asi všechno, co potřebujete vědět, pokud vás ježdění vážně zajímá.
Pokud bych mermomocí chtěl něco kritizovat, mohl bych si vybrat chatrné plasty na středové konzole, ale především chybějící podélné nastavování volantu. Hm… Podívejte se na cenovku. A máte v tom skoro všechno.
Spory o tom, jestli Hyundai je dost dobrá značka, aby stála za povšimnutí, i pokud jde o skutečná sportovní auta, se budou táhnout ještě dlouho. K nedorozuměním ale může dojít pouze kvůli formálním očekáváním, kdo je nebo není oprávněn taková auta stavět. Protože za Genesis Coupé 3.8 si Hyundai zaslouží obrovskou pochvalu a je důrazným varováním pro všechny automobilky, které se dosud spoléhaly spíše na pověst než na skutečné schopnosti.

Technické údaje
Motor: 
vidlicový 6válec, 3778 ccm
Výkon: 
303 koní v 6300 ot./min.
Toč. moment: 
361 Nm při 4700 ot.
Hmotnost: 
1613 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,4 s
Max.rychlost: 
240 km/h
Spotřeba: 
10,3 l/100 km
Cena: 
829 990 Kč
Autor: 
MIRO MIHÁLIK
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Kupé s pohonem zadních kol, samosvorem, řízným atmosférickým šestiválcem a přijatelnou cenovkou. Že je to Hyundai? A co má být?
Začnu zeširoka. Před pěti lety se nám povedlo dramaticky zvýšit prodeje Fiatu. Stačil na to jeden sraz...