Je vyzrálý, přitažlivý a má rozumné provozní náklady

Ford Focus kombi 1.6 TDCi Titanium
Čtěte více: Testy
Vydáno: 27. 3. 2012  /   Aktualizováno: 27. 3. 2012
Je vyzrálý, přitažlivý a má rozumné provozní náklady
U Focusu ve variantě kombi tolik nevadí, že není tak řidičsky zábavný. Uspokojí ale rodiny?

Vývojové centrum Fordu si od nás vyslechlo hodně kritiky. Ve snaze udělat z vozu globální produkt se Focus, tolik populární auto nejen na britském trhu, hodně změnil. Jak je ale patrné, nejvíce z toho těží právě karosářská varianta kombi. Pod kapotou se nacházela naftová šestnáctistovka, což zřejmě bude hodně prodávaná verze. První, co k ní asi zákazníky přiláká, je spotřeba v kombinovaném cyklu – jen 4,2 l/100 km. Takže potěší jak rodiny, tak i správce firemních vozových parků. Když se podíváte do ceníku konkurenčního Volkswagenu nebo Opelu, vidíte, že Golf Variant BlueMotion 1.6 TDI ve vý­bavě Trend nebo Astra ST Ecoflex 1.7 CDTi stojí méně. Má tedy Focus co nabídnout? Stejnou naftovou šestnáctistovku jsme vyzkoušeli i v hatchbacku. A i tady se prokázalo, že jde o kultivovaný agregát. Podvozek je také komfortní a izoluje posádku od vnějšího hluku způsobem, jakému se vyrovná málokteré auto v tomto segmentu.
Svými výkony naopak spadá do průměru, ale dají se díky povedenému šestistupňovému manuálu dobře využít. V první chvíli sice má­te pocit, že odezva motoru je vágní, ale stačí pracovat s plynem trochu odhodlaněji a lenost zmizí. Díky 270 Nm se dá pohybovat po městě svižně, a to i když máte kufr pořádně naložený. Také podvozek si našel ideální bod, kdy nabízí jak vyváženost a stabilitu ve vysokých rychlostech, tak příjemnou poddajnost. Nová generace Focusu nemá tak čisté řízení jako ta předchozí, ani není tak zábavná, ale i když to může být trochu politováníhodné, nemůžete ji za to odsuzovat. Kombi má identický rozvor s hatchbackem, takže vzadu nenabízí na kolena více místa, jen trochu víc na hlavu. Kufr má v základní konfiguraci 476 litrů, ale dá se zvětšit na 1502 litrů, když sklopíte sedačky. V této oblasti tedy nevyniká, ale neříkejte, že je to málo.
Focus kombi tedy nebude asi vol­bou číslo jedna těch, kteří hledají dostupný rodinný praktický kombík srovnáváním tabulek, ale je vyzrálý, přitažlivý a má rozumné provozní náklady. Jen musíte hodně přimhouřit oči nad pořizovací cenou nebo jít po slevách.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1560 ccm, turbodiesel
Výkon: 
115 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
270 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1368 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,1 s
Max.rychlost: 
193 km/h
Spotřeba: 
4,2 l/100 km
Cena: 
601 690 Kč (v akci 511 690 Kč)
Autor: 
MATT SAUNDERS
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)