Zajímavý britský roadster

Tiger GTA 2.0
Čtěte více: Testy
Vydáno: 30. 3. 2012  /   Aktualizováno: 30. 3. 2012
Zajímavý britský roadster
Okouzlí, ale postrádá dynamickou finesu.
Čtěte více: Tiger GTA 2.0

Značku Tiger, sídlící v Norfolku, znají pravděpodobně jen naprostí blázni do vozů kategorie kit-car. Tato skromná manufaktura nově nabízí model GTA, rozložený v bedně na součástky, za cenu v přepočtu 400 tisíc korun. A když by se vám nechtělo strávit půl roku v dílně, tak za dalších sto tisíc navíc dostanete hotový kus připravený na silnici, vybavený dvoulitrovým benzínovým motorem Zetec od Fordu o výkonu 172 koní a montovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Šasi firma převzala z osvědčeného modelu Avon a sklolaminátová karoserie byla přímo navržena majiteli firmy – mimochodem otcem a jeho synem. Vzhled je vždycky subjektivní záležitost, ale pokud vás zajímá, co si o tom myslíme v naší redakci, pak vězte, že podle Autocaru vypadá GTA opravdu zajímavě ze všech úhlů, i když na celkovém zpracování je vidět, že cenový limit je prostě neúprosný. Bohužel způsob, jakým Tiger jezdí, neodpovídá očekáváním. Ne že by na tom byl nějak extrémně špatně, ale postrádá sofistikovanost. Motor reaguje poněkud nelineárně a plynový pedál jde příliš zlehka, takže je velice těžké akcelerovat hladce a progresivně. Přitom spojka jde naopak hodně ztěžka. Naopak řízení se skutečně povedlo a do zatáček se GTA žene nadšeně, protože jak musí být při pohledu na hmotnost v tabulce jasné, výkony jsou na takový typ auta více než dostačující. I přesto se vám bude líbit zmírnit tempo a jet víc „na pohodu“. Jednoduše proto, že nedisponuje takovou precizností, aby se svými reakcemi vyrovnalo těm nejlepším lehkým sporťákům. Může za to především jednoduchý podvozek. Dražší tigery se sofistikovaným trubkovým rámem jsou zábavnější a schopnější. Takže vám nemohu než doporučit, abyste své peníze utratili za dražší model, anebo někde úplně jinde.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1998 ccm
Výkon: 
172 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
204 Nm při 5200 ot.
Hmotnost: 
570 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,5 s
Max.rychlost: 
225 km/h (odhad)
Spotřeba: 
8,5 l/100 km (odhad)
Cena: 
500 000 Kč (přepočet)
Autor: 
VICKY PARROTTOVÁ
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)